Help!! ik kom niet uit mn petrie laarzen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baily12

Re: Help!! ik kom niet uit mn petrie laarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 19:18

ik heb nu me laarzen volgepropt mt kranten en vol laten lopen met water en nu laat ik ze 2 dagen staan ben benieuwd B-) werkt dat niet dan vraag ik ff om ze te laten oprekken. en natuurlijk zakjes :D
ik denk dat ik na deze tips nog lang ga na denken voordat ik ritsen erin zet :j ik denk dat ik met oprekken en zakjes al een end kom. ik had express laarzen gekocht zonder laarzen met de gedachte : wat er niet op zit gaat ook niet kapot :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:27

Nieuwe laarzen zijn altijd een drama. Ik zou er geen ritsen in laten zetten. Zonde van het geld en ik vind het toch minder mooi er uit zien. Als je ze eenmaal een tijdje aan heb gehad dan lopen ze vanzelf uit en past het een stuk makkelijker.
Ik had nog wel eens het probleem dat als ze nog een beetje vochtig waren dat ik ze niet aankreeg. Tip daarvoor: talkpoeder :)

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:29

Ik trok in het begin panty kousjes over mijn sokken aan :') glij je er ook zo in- en uit!
Persoonlijk fijner dan zakken vind ik!

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:34

Ing__ schreef:
Ik trok in het begin panty kousjes over mijn sokken aan :') glij je er ook zo in- en uit!
Persoonlijk fijner dan zakken vind ik!

Idd! Ik heb zelf de kingsland show sokken, deze zijn pantyachig op de bovenste gedeelte, gekocht en als ik met laarzen moest rijden deed is die sokken speciaal aan, kom er zo uit als ik ze uittrek.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:35

CM_ schreef:
Idd pedaalemmerzakjes erin doen.

En even wat natte kranten erin, spanners erin en zo een of twee nachtjes laten staan, en ze zijn net wat ruimer.

Kan dit ook met laarzen met een rits :=

Mijn linkerlaars gaat namelijk makkelijk aan, maar rechts moet ik toch minimaal 3 pogingen voor doen om die rits dicht te krijgen _O- Oprekken bij de schoenmaker kan niet dacht ik met laarzen met een rits, of wel?

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:53

Water en natte kranten, mijn ervaring werkt niet!

Wat wel werkt, zoals anderen al zeggen, pantykousen over je sokken en mss laten oprekken door een schoenmaker?

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 19:57

pantykousen is misschien wel makkelijker dan zakjes :) want ik denk dat je dan minder zweetpootjes krijgt :+

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:01

Haha sorry ik moest echt heel hard lachen dat ik hier las dat iemand ooit een keer met de laarzen heeft moeten slapen.

Maar ik heb een aantal weken terug ook ritsen in mijn laarzen laten zetten. Gewoon bij de schoenmaker en het kostte 60 euro (en ze waren in 2 dagen al klaar! :D ). Als je dit bij Petrie laat doen ben je wel minstens 120 euro kwijt is mij bij de paardensportzaak verteld. En de laarzen ben je dan sowieso veel langer kwijt, omdat het daar allemaal niet zo snel gaat.

Ik ben in ieder geval erg tevreden over hoe mijn laarzen nu zijn. Ik stap er nu zo in en uit, geweldig. Het ziet er ook echt heel netjes uit, alsof de ritsen er altijd al in zaten. Ze zijn denk ik heel ietsjes wijder geworden, gok 1 cm ofzo, misschien iets minder. Maar ze zitten wel ietsjes losser in ieder geval. Ik kan je ritsen dus zeker aanraden!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:16

Baily12 schreef:
pantykousen is misschien wel makkelijker dan zakjes :) want ik denk dat je dan minder zweetpootjes krijgt :+

Het zit ook beter :j

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:00

je kan ook zo'n laaarzenknecht genruiken; Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:12

Als je water met kranten doet, moet je er wel sterke spanners in zetten, anders rekken ze natuurlijk ook niet op.
Of wat ze ook zeggen is ze nat aantrekken, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
Ik heb een stel sterke spanners en dat hielp dus absoluut. Was ook de tip van een zadelmaker

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 22:01

XxDessy schreef:
je kan ook zo'n laaarzenknecht genruiken; Afbeelding

die heb ik zelf ook maardat werkte ook niet ;(

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:04

klinkt raar, maar wat voor sokken heb je??

met bijv. de KL sokken kom je er veeeeel makkelijker in/uit omdat het pentystof is ;) :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:08

Sanne_zepp schreef:
Haha sorry ik moest echt heel hard lachen dat ik hier las dat iemand ooit een keer met de laarzen heeft moeten slapen.

Maar ik heb een aantal weken terug ook ritsen in mijn laarzen laten zetten. Gewoon bij de schoenmaker en het kostte 60 euro (en ze waren in 2 dagen al klaar! :D ). Als je dit bij Petrie laat doen ben je wel minstens 120 euro kwijt is mij bij de paardensportzaak verteld. En de laarzen ben je dan sowieso veel langer kwijt, omdat het daar allemaal niet zo snel gaat.

Ik ben in ieder geval erg tevreden over hoe mijn laarzen nu zijn. Ik stap er nu zo in en uit, geweldig. Het ziet er ook echt heel netjes uit, alsof de ritsen er altijd al in zaten. Ze zijn denk ik heel ietsjes wijder geworden, gok 1 cm ofzo, misschien iets minder. Maar ze zitten wel ietsjes losser in ieder geval. Ik kan je ritsen dus zeker aanraden!

Wou gaan zeggen dat een vriendin van me er ritsen in heeft laten zetten, maar dat heeft ze zelf al gedaan :+

Pantykousjes werken ook altijd goed, kun je altijd eerst een keer proberen. Van die zakjes vind ik altijd erg zweterig...

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 08:12

lovemario schreef:
klinkt raar, maar wat voor sokken heb je??

met bijv. de KL sokken kom je er veeeeel makkelijker in/uit omdat het pentystof is ;) :)

ik had 100% katoenen sokken :+

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:36

Mijn stijfe, harde dressurlaarzen waren ook te smal. Heb ze eerst op laten rekken bij ruitersportzaak, resultaat was nihil. Toen ik nog eens 3 kilo was aangekomen, was het echt een hel ze te dragen. Naar schoenmaker gebracht en een week op laten rekken ze zitten héééérlijk nu. Echt veel ruimer geworden.

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:54

Mijn laarzen zijn toentertijd helemaal verkeerd aangemeten! Het zou allemaal nog wel vormen omdat het leer is natuurlijk. Dat ze veel te hoog waren maakte niks uit hoor, gewoon van die blokjes erin! Als ik ze dan ingelopen had kon ik ze er zo weer uithalen want dan zaten ze helemaal perfect!
We zijn nu 8 jaar verder, de blokjes zitten er nog steeds in waardoor de zool aan de binnenkant ook kapot is, Me kuiten zijn iets dikker geworden dus ze zakken iig bijna niet meer af als ik mijn hakken uit druk! :+

Maar goed.. Ze zien er van buiten nog als nieuw uit, alleen wat beschadiging aan de binnenkant en aangezien ik niet zoveel meer rij wil ik nog even geen nieuwe kopen.
Dus ritsen in deze laarzen laten zetten.
Maar worden ze dan altijd wijder? Want dan heeft dat weer geen nut voor mij..

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:06

De voordeligste tip om uit te proberen die ik je kan geven is om talkpoeder in je laarzen te strooien. Goed de zijkanten bepoederen en je glijdt zo in en uit je laarzen, ook met warm weer!

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:15

Je moet ze op laten rekken. Een goede ruitersportzaak zet ze op water en dan gaan ze min 5 dagen op het been. Op deze manier kan je ze max 2 cm breder maken. Als je er een rits door de schoenmaker in laat zetten worden ze niet veel breder en kan je ze nooit meer laten oprekken. Met een rits van Petrie kan dit nog wel maar deze ritsen zijn veel steviger. Ook kan inderdaad een pantysok ook helpen,een sok waar katoen in zit word nat van het zweet en word stroef waardoor je moeilijker uit je laarzen komt.
succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:18

mimp3 schreef:
Je moet ze op laten rekken. Een goede ruitersportzaak zet ze op water en dan gaan ze min 5 dagen op het been. Op deze manier kan je ze max 2 cm breder maken. Als je er een rits door de schoenmaker in laat zetten worden ze niet veel breder en kan je ze nooit meer laten oprekken. Met een rits van Petrie kan dit nog wel maar deze ritsen zijn veel steviger. Ook kan inderdaad een pantysok ook helpen,een sok waar katoen in zit word nat van het zweet en word stroef waardoor je moeilijker uit je laarzen komt.
succes!

Als ik jou was zou ik ze iets op laten rekken idd gewoon ff vragen bij de ruitershop wat hun advieseren.
Een rits kun je er altijd nog in laten zetten voor ongeveer 50 euro..

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:20

Ik doe het ook met pedaalemmerzakjes, gaat prima! Dikke sokken in de winter, warme voeten in de zomer, hier geen problemen meer. Beetje hupsen om erin te komen en een laarzenknecht om ze uit te doen, maar ze zitten als een huis :D

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:29

Dan moet je met zakjes om je voeten:D Of een hele lange schoenlepel B-)

Susan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:48

Een laarzenhulpje werkt prima! Je kunt ook even een halfuurtje na het rijden proberen ze af te krijgen. Dan zijn ze niet meer zo bezweet van binnen en krijg je ze makkelijker af ;)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:52

Nogmaals, talkpoeder werkt echt veel beter! Helemaal in combi met een pantykousje, vele malen minder zweterig dan plastic zakjes...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:52

svdijk86 schreef:
ik heb altijd pedaalemmerzakjes.. daar stop ik mn voet in en schuif zo floep mn laars in..

en na het rijden is het ook floep laars uit.. terwijl ik er zonder zakjes met moeite in kom ;)

(nadeel.. je zweet een hoop dat normaal in je laars gaat zitten maar nu in het zakje blijft
dus je krijgt lekkere natte sokken.)

Toch vind ik dat een goedkoper alternatief dan gelijk ritsen erin te laten maken..

ik deed precies het zelfde altijd wel natte voeten, niet echt zweten maar wel een ideale oplossing.. uiteindelijk heb ik nu derby laarzen met rits en veters..fijne laarzen hoor maar toch niet mijn ding.. ik stap weer over op petries zonder rits waarschijnlijk.