GPA cap te duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Re: GPA cap te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:23

Ik vind ze eigenlijk helemaal niet mooi :o
Maar ik geloof het wel als ze super lekker zitten. Toch vind ik ze wel aan de prijzige kant!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 07:09

Zoals ik al zei ik heb cappie gekocht van uvex leuk model aparte kleur soort coper/zilver maar gisteren kreeg ik me toch vreselijk koppijn van dat ding.

Eigenlijk ziet ie er niet uit van binnen als je goed bekijkt is de vormgeving van soort hard piepschuim en daar een dun randje stof omheen.

Nu moet ik er vanaf 2x mee gereden 120 euro armer ik denk niet dat hypodrama hem terug neemt maar ik zet hem niet meer op.

GPA die mij wel pastte vind ik nu nog te duur...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:39

De veiligheid wordt gegarandeerd door het schuim aan de binnenzijde, niet zo zeer door het buitenlaagje. Of de buitenkant van carbon, titanium of kunststof is, de schaal aan de binnenkant is eigenlijk altijd van schuim en daar zit de echte bescherming. Dier werkt als schokbreker. Als die schuim-schaal scheurt of flink ingeveerd is door een val, is de veiligheid niet meer gegaeandeerd.
Datzelfde geldt bijv. voor integraalhelmen voor op de motor/brommer.

En daarom voldoen GPA's aan exact dezelfde veiligheidsnormen als andere caps en moeten ze net zo goed gecontroleerd worden na een val en eigenlijk ook zo om de 5 jaar vervangen worden ivm dat de 'schokbrekerwerking' van het schuim terugloopt door ouderdom.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:46

Welke sites hebben de speed air in de aanbieding :D ? Ik vind GPA fijne caps. Vind ze ook mooi om te zien. Wel aan de prijzige kant, maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug. Vind van de speed air fijn dat die zo licht op je hoofd voelt. Krijg vaak hoofdpijn van andere caps.

Tesseel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:13

Ik heb ook 2 jaar een gpa cap gehad, was er supertevreden over.
Hij zit echt superlekker en tegenwoordig zitten er ook van die uitwasbare binnenkantjes in, dus stinktie niet zo :P

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:16

mijn HH cap zat in de winkel echt veel beter dan die GPA. Dus das makkelijk verdiend :D

silviaklein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:20

ik vind ze erg mooi maar ze zijn ook erg duur.....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:54

2005 schreef:
Welke sites hebben de speed air in de aanbieding :D ? Ik vind GPA fijne caps. Vind ze ook mooi om te zien. Wel aan de prijzige kant, maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug. Vind van de speed air fijn dat die zo licht op je hoofd voelt. Krijg vaak hoofdpijn van andere caps.

Wat bedoel je met het feit dat je er kwaliteit voor terug krijgt? Mijn 70 euro dure cap doet het nog prima na zo'n 6 jaar. Het is maar net of je er mee valt of niet. Als ik een goedkope cap heb en ik val er mee is die dure cap net zo snel aan vervanging toe. En als je pech hebt is dat na een maand.

Ik snap dat zo'n ding fijner zit. Maar de kwaliteit als in hoelang je er mee doet is meestal afhankelijk of je er mee valt of niet? Dus kwaliteit lijkt me niet zo'n verschil gezien ze toch een keurmerk horen te hebben.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:27

Uiteraard doet afwerking ook wel wat en dus zal een kwaltitatief beter afgewerkte cap daarin wat langer meegaan dan een minder afgewerkte cap.
Maar kwa veiligheid gaat hij niet langer mee dan een andere :n

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:39

Hoewel ze flink aan de prijs zijn ben ik nog steeds zielsgelukkig met mijn GPA Cap :j

Het is bij deze cap wel zeker de moeite waard om even om je heen te kijken mbt de prijs! Heb toen ik de mijne wou kopen verschillende winkels gebeld, die kwamen met prijzen tot 420 euro! Vervolgens flink gaan googelen en hem voor 250 (!!) euro gevonden bij royal horse outlet. Vervolgens even bij de plaatselijke winkel gepast voor de maat en toen snel besteld via internet :+

Hij zit heerlijk en ach.. ik vind hem gewoon super mooi :D

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:10

ik heb een BR zenith besteld, zie er (zeker van een afstandje) uit als een GPA cap alleen is deze zo'n 300 euro goedkoper.. als je valt zou je een nieuwe cap moeten kopen ( nou weet ik dat heel veel mensen dit niet doen) maar dan betaal ik liever 2x 70 euro dan 2x 370 euro.. tuurlijk is er wel prijs/kwaliteit verschil maargoed.. ik wacht gewoon maar met smart op mijn BR cappie ! :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:08

Daarom steek ik bij een val eerst mijn kont naar beneden!
Ik heb trouwens ook nog een samshield,die vind ik nog mooier maar helaas nog duurder....

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:13

wonderworst_ schreef:
ik heb een BR zenith besteld, zie er (zeker van een afstandje) uit als een GPA cap alleen is deze zo'n 300 euro goedkoper.. als je valt zou je een nieuwe cap moeten kopen ( nou weet ik dat heel veel mensen dit niet doen) maar dan betaal ik liever 2x 70 euro dan 2x 370 euro.. tuurlijk is er wel prijs/kwaliteit verschil maargoed.. ik wacht gewoon maar met smart op mijn BR cappie ! :D

Heb hem even gegoogled ;) Ik vind het een super mooie cap! Heb alleen de bruine versie gezien maar die lijkt er inderdaad erg veel op!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:26

Tigra: meer de kwaliteit van de afwerking. Langer diep zwart blijven bijvoorbeeld. Al heb ik ooit een Gpa cap gezien waarvan de bandjes helemaal scheef zaten...
Die BR zenith is mooi trouwens!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:35

Vind ze niet alleen duur maar ook spuugie lelijk (speed air ofzo)!!! Hoewel de andere GPA caps wel mooi zijn. Mocht ik ooit veeeel te veel geld hebben zal ik er nog is over nadenken zolang dat niet het geval is hou ik het lekker bij mijn eigen cappie!

Limegroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:44

Ik wilde ook een nieuwe en ben bij divoza gewoon eens wat op mijn hoofd gaan zetten.

Ik heb verschillende GPA caps gepast, en ik vind het net zitten als van die meegroei caps van 30 euro ofzow.
Het mag er dan misschien beter uit zien dan een HH oid maar toch, ik ga niet kopen omdat het er stoer uit ziet.

Nu rijdt ik met een Harry's Horse Scirocco, de duur(ste/dere) onder de HH caps (105,00 bij Divoza).
En ik vind hem veeeel beter zitten dan caps van kavalkade/GPA/Pikeur en noem al die merken maar op.

Maar het kan ook aan mijn hoofd liggen natuurlijk dat ik het geen fijne caps vind.

Naja, voor diegene die hem hebben: veel plezier er van!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:52

Oe TS, dan valt jouw smaak nog mee. De eerste cap die wel lekker zat die ik het laatst in m'n handen had ging dik de 1000 euro over... :\ Ook een GPA..
Nou ja, ik kies dus voor dan-maar-wat-minder-lekker-zitten-maar-nog-wel-m'n-boodschappen-de-rest-van-de-maand-kunnen-betalen... :D

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:01

Wat een geld!
Rond de 100 euro vind ik al heel wat voor een cap. Zeker in mijn geval. Mijn huidige cap had ik voor 30 euro gekocht en ben diezelfde avond er al mee gevallen. Zou dan een duur grapje voor mij worden :P
Want inderdaad met één val kan je eigenlijk je cap al weg doen. Zeker als je op je hoofd valt. Dan wordt het een flinke investering zo'n GPA cap.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:53

Nou mijn HH capje van 60,- (?) zit lekkerder als zo'n duur potje van 600,- + :') .

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:45

Deze webwinkel heeft regelmatig leuke aanbiedingen voor GPA-caps: http://www.equestrianclearance.com (en nog veel meer leuke spullen, o.a. dekens van Mark Todd, super kwaliteit en pasvorm). De Speedair kost daar nu 249 Engelse Pond (= euro + ca. 15%).
Ik heb zelf al jaren een GPA Speedair, ook uit buitenland gehaald (na passen voor juiste maat bij Divoza :o ). En daarnaast heb ik een cap van Knightsbridge, de maximal air, antraciet grijs, voor bij mijn grijze wedstrijdjasje, voor maar € 44,95. Zie http://www.kraemer-pferdesport.de. Erg mooi, fijne pasvorm, en heel betaalbaar.

__Kimberly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:49

Ik vind het echt te duur! Maar vind ze ook wel heel Mooi!