Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Neonlight schreef:Ja, gemeen he?
Wij hebben zelf een stal vol, en we hebben categorie I en categorie III dieren, en daar is duidelijk gewoon verschil in. De categorie I dieren wil ik pas sportpaarden noemen. Het werk voor deze dieren is toch een tikkie zwaarder (lees: een hele tik), de wedstrijden zijn niet te vergelijken en tientallen malen zwaarder.
ikke schreef:Neonlight schreef:Ja, gemeen he?
Wij hebben zelf een stal vol, en we hebben categorie I en categorie III dieren, en daar is duidelijk gewoon verschil in. De categorie I dieren wil ik pas sportpaarden noemen. Het werk voor deze dieren is toch een tikkie zwaarder (lees: een hele tik), de wedstrijden zijn niet te vergelijken en tientallen malen zwaarder.
Mag ik dan wel even ondertiteling op die categorieen, want dat doet mij dan weer geen lampje aangaan. Belgische indeling, wellicht?
Die helft van Bokt mag zich sportpaarden aanschaffen; ze gaan hun goddelijke gang maar. De mijne is Boeing 747-proof...........

Neonlight schreef:Nee, deze categorien zijn van de KNHS.
Kijk maar eens op de wedstrijdkalender van de KNHS, klik bijvoorbeeld dan maar eens dressuur, springen of aangespannen aan, en je ziet daar de categorien staan.
Ook als je het Algemeen wedstrijdreglement bekijkt, artikel 3, zie je het onderscheid. Categorie III is de basissport waar ook geen Nederlandse Kampioenschappen uitgeschreven worden voor de klasses maar KNHS kampioenschappen (de Hippiade beter gezegd), bij categorie I zijn er ook echte Nederlandse Kampioenschappen.