ingebroken op stal, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 07:30

Elamor schreef:
[***] schreef:
Hier het stalgenootje waarvan als enige het zadel NIET gestolen is (hoorde ik dus, want ik ben op vakantie) dat van mij is een ijslanderzadel en dus misschien makkelijker op te sporen ofzo? (??) dat ze die daarom niet meegenomen hebben?

Wel echt onwijs poedersuiker dus, hoop dat ze wat gaan vinden. Aan de andere kant, zooo blij dat ze mn paard in ieder geval niet meegenomen hebben!

Nee niet alleen de jouwe. Die andere Wintec is ook blijven liggen..

Oooh oke! :) Jij zei tegen mij dat die van mij als enige niet weg was. ;) En die van mij is een JC, geen wintec ;)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 07:34

Ja klopt, maar toen ik op stal kwam bleek die wintec er ook nog te hangen.

Maar hopenlijk komen we wat verder met die beelden. :(

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 07:41

Wat verschrikkelijk balen.

Als het bij een huis hangt valt het vaak onder de inboedel van de staleigenaar.
Wij hebben het extra verzekerd en dat kon ook geen probleem en je betaald maar een klein beetje meer.

Ik zou zeker de verzekering bellen maar vindt wel eerlijkheid duurdt het langst.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:12

Stomme zadeldieven _-:( Beetje ons plezier in onze hobby verzieken :(

@ts: gewoon aangifte doen.

Ik heb toen een keer voor 1 jaar mn zadel laten verzekeren was iets van 15,- ofzo niet heel spannend maar dan moest de kast voorzien zijn van een goed slot, de ruimte waar de kasten stonden moest afgesloten zijn en er moest iemand op het erf wonen.

Zelf denk ik dat een ijslandzadel en kunststof zadels niet interessant zijn voor deze dieven, daar is geen vraag naar en dus niet genoeg op te verdienen en dus niet interessant om mee te nemen en laten ze die gewoon hangen, de engelse zadels worden allemaal meegenomen.

Hou marktplaatst ook in de gaten, misschien worden ze daarop aangeboden? (hoewel ik eigenlijk verwacht dat ze naar Polen gaan ermee)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:22

ik hoopdat dit mij nooit zal overkomen... maar omdat je het idd nog nooit weet... heb ik m'n zadel extra laten verzekeren!!!! :D

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 17:17

Suusie22 schreef:
ik hoopdat dit mij nooit zal overkomen... maar omdat je het idd nog nooit weet... heb ik m'n zadel extra laten verzekeren!!!! :D

Groot gelijk heb je! Als ze ergens in willen komen, lukt het ze toch wel. Er zat een goed slot op en ja dat is zo gepiept hoor. De buren zijn nu op vakantie en daarna zien we wel verder. Ik en de staleigenaar hebben in ieder geval aangifte gedaan.

Ik ben blij als ik straks mijn rijbewijs en een auto heb, dan laat ik mijn zadel daar echt niet meer liggen. Na mijn vakantie eerst maar eens sparen voor een nieuw zadel. :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:46

je staleigenaar moet aangiofte doen en idd via je inboedelverzekering, maar dan moet je wel aangeven dat je zadel normaal gesproken thuis ligt, want als hij langer dan 3 maanden onafgebroken niet thuis heeft gelegen, valt hij niet meer onder je inboeldel verzkering

pmarena

Re: ingebroken op stal, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:21

Balen zeg !

Je hoort het nog steeds vaak helaas dat er zadels gejat worden...blijft toch interessante handel blijkbaar , je hoort ook zelden dat er wat teruggevonden wordt.... eikels.