Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoviBan schreef:Wanneer je met handschoenen rijdt, voel je niet meer in welke mate je eigenlijk zit in te werken in de mond en hoeveel druk (en pijn) dat bij het paard kan veroorzaken.
Sta er eens bij stil wanneer de teugels pijn doen in je handen en je zelfs blaren krijgt, wat het paard dan moet voelen in z'n mond.
![]()
En sta er ook eens bij stil dat zolang jij niks voelt in je handen (omdat je zulke 'lekkere' handschoenen aan hebt), dat het paard de druk wel degelijk voelt.
Vind ik fijner rijden
JoviBan schreef:Tja, als ik iedereen op Bokt moet geloven, heeft 98% van de ruiters zulke tere, gevoelige handjes.
En dàt geloof ik dus niet.
Bij een correcte en vriendelijke teugelvoering is er geen sprake van schuren. De teugels liggen dan gewoon lichtjes en stil in je handen. Dus als ze wèl schuren en je blaren krijgt, dan doe je absoluut iets verkeerd.
En nogmaals: denk je eens in wat je paard dan moet voelen in z'n mond! Sta daar eens bij stil!
Japeloup schreef:Nogmaals ik snap je, ken een paar mensen die, zoals Wizewo, kloven hebben aan hun handen, en blaren krijgen van een pen vasthouden om een stukje te schrijven, daar doelde ik op.
SimoneeM maar waarom antislip teugels als ze pijn doen van alleen maar vasthouden, dan zeg ik koop andere teugels.

SimoneeM schreef:Japeloup schreef:Nogmaals ik snap je, ken een paar mensen die, zoals Wizewo, kloven hebben aan hun handen, en blaren krijgen van een pen vasthouden om een stukje te schrijven, daar doelde ik op.
SimoneeM maar waarom antislip teugels als ze pijn doen van alleen maar vasthouden, dan zeg ik koop andere teugels.
Ja, ik rijd op de manege waar ze die hebben, dus, idd, ik zou ze ook noooit gebruiken, vind ze prut
De pony waar ik op zit heeft gelukkig heeerlijke leren teugels
JoviBan schreef:Tja, als ik iedereen op Bokt moet geloven, heeft 98% van de ruiters zulke tere, gevoelige handjes.
En dàt geloof ik dus niet.
Bij een correcte en vriendelijke teugelvoering is er geen sprake van schuren. De teugels liggen dan gewoon lichtjes en stil in je handen. Dus als ze wèl schuren en je blaren krijgt, dan doe je absoluut iets verkeerd.
En nogmaals: denk je eens in wat je paard dan moet voelen in z'n mond! Sta daar eens bij stil!
).
en het gaat prima zo zonder handschoenen, van de winter gaan ze weer uit de kast