Opgelicht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Re: Opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:50

Inderdaad, ik denk dat het plaatsen van die advertentie al een stap in de goede richting is :j.

Nerol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:52

Trailer aankoppelen en ophalen lijkt mij!
Je wil toch niet dat die verkocht wordt? en de mogelijkheid is erg groot dat hij de handel in gaat!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:53

Hopelijk zal het paard uiteindelijk een goed tehuis krijgen....
Veel sterkte TS, wat een onmacht...pfff

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:48

ohhhh wat vreselijk zeg heb de advertenties zien staan. Dat er mensen zo vals zijn he...denk je mijn paard krijgt het goed en is in goede handen zie je dit.....pffff tegenwoordig.....ik hoop dat je paardje in goede handen terrecht gaat komen of weer bij jou komt.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:20

TS, Print alle emails uit die je hebt, vervolgens daarmee langs de politie met jou mededeling dat je jou paard nu per direct terug gaat halen, daar aan wie jij je paard ''gratis'' geschonken hebt, en zij nu hun woord niet houden (print desnoods ook die adv uit).. Waarom ook langs de politie dan mag je hopen dat de politie volkomen achter je staat, mocht die stichting bijv de politie willen bellen..

Kop op koppel die trailer aan en haal je paard NU direct op. Zijn ze nu helemaal van de zotte bahbah.. :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:22

Ik zou idd met die emails naar de politie gaan voor advies. Anders rechtsbijstand...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:27

Jeetje wat een stelletje hufters!
Heb jij nog wel zijn paspoort? Anders trailer aankoppelen en ophalen! :n Wat een idioten...

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:29

Meld het marktplaats, dan halen zij de advertentie weg.
Ook kun je op marktplaats zelf een advertentie zetten met dat het jouw paard was en dat hij is afgekeurd, geen dressuurpaard, artrose etc.
Dan hoeven mensen die niet meer te hebben :P

En verder inderdaad aangifte doen wegens contractbreuk.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:30

xJori schreef:
Ook kun je op marktplaats zelf een advertentie zetten met dat het jouw paard was en dat hij is afgekeurd, geen dressuurpaard, artrose etc.

Een advertentie op MP zetten heeft ze al gedaan, zoals eerder gemeld in het topic :).

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:31

Net nog met een vriendin er over gehad hoe gestoord de paardenwereld zo langzaam wordt, lees ik dit....Waar gaat het heen zeg.... :n

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:35

Siets schreef:
xJori schreef:

Een advertentie op MP zetten heeft ze al gedaan, zoals eerder gemeld in het topic :).

Ja, ik wilde mijn post net editen, omdat ik het had gezien.. Maar ik vond hem namelijk niet toen ik een paar zoekwoorden intypte, dus daarom dacht ik dat ze dat nog niet had gedaan ;)

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:36

het enige wat je kan doen, is hem zelf terugkopen, ben ik bang.
Heb ook al zeven jaar arthrosepaard lopen ; krijgt dezelfde aandacht als mijn huidig rijpaard ; overdag lekker buiten, 's avonds een goeie borstelbeurt en een warme stal....Hij kost mij evenveel in de maand als mijn gezonde paard (300 euro per stal); maar ik heb het ervoor over ; hij verdient het.....ik zou hem N-O-O-I-T wegschenken of wat dan ook.....sorry hoor, vind ik beetje naiëf....goeie ouwe dag, ja hoor.....
de enige die ervoor kan zorgen dat je dier ECHT een goeie ouwe dag heb ben jij en niemand anders....

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:38

dandir schreef:
het enige wat je kan doen, is hem zelf terugkopen, ben ik bang.
Heb ook al zeven jaar arthrosepaard lopen ; krijgt dezelfde aandacht als mijn huidig rijpaard ; overdag lekker buiten, 's avonds een goeie borstelbeurt en een warme stal....Hij kost mij evenveel in de maand als mijn gezonde paard (300 euro per stal); maar ik heb het ervoor over ; hij verdient het.....ik zou hem N-O-O-I-T wegschenken of wat dan ook.....sorry hoor, vind ik beetje naiëf....goeie ouwe dag, ja hoor.....
de enige die ervoor kan zorgen dat je dier ECHT een goeie ouwe dag heb ben jij en niemand anders....

Dat lijkt me dom... Zij plegen contractbreuk, dan ga je hem toch zeker niet van ze terugkopen? :\
en er zijn daarnaast ZAT stallen bij ons in de buurt die oude paarden een goed tehuis bieden, weliswaar tegen (lichte) onkostenvergoeding, maar het is onzin dat alleen jijzelf voor een goede oude dag kunt zorgen...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:41

dandir schreef:

:j Daarom doe ik die van mij ook nóóit weg, wil de beste zorg voor m en zeker weten dat ie een goed pensioen heeft.

Je hoort dit wel vaker, is echt onwijs balen.. hopelijk kan de TS paard terugkrijgen...

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:44

Jemig wat heftig ik hoop dat jij je paardje terug krijgt....

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:51

TS, Terug kopen MOET je dus absoluut niet doen!!

NU meteen ophalen, en als ze erover gaan beginnen van dat gaat zomaar niet.. Moet je je koppie gewoon van ze weg draaien en terug roepen van dat je er alle RECHTEN toe hebt, om je eigen paard daar vandaan te halen.
Echt meteen doen TS en geen seconde meer twijfelen, en hvn zal dit soort nieuws maar wat graag ook naar buiten willen brengen dus wellicht ook even contact opnemen met hvn...

Echt doen hoor TS...

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:16

Zag je eerder al op marktplaats, goed dat je dit ook op bokt meld!
Ik zou het dier terugkopen, misschien zeer voor je eigen portemenee maar wel plezier voor het arme beest.

Nu hoop ik natuurlijk wel dat jouw verhaal op waarheid berust.... :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:20

Ik vind de reacties hier top en hulpvol +:)+

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:08

Hij is van mp af ineens is het een minihengst geworden?
(Zeker geschrokken van de berichten die ze gekregen hebben)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:40

het is idd heel erg naar! wel ook een beetje eigen schuld aangezien je iedereen die zich een stichting noemt moet controleren of op zn minst als ze misschien een prive stichting zijn, iig al resencies hebben gehoord. Maar daar heb je nu niks aan helaas

Ik zou dr ook proberen terug te halen! hier zit overgins wel een eerlijke stichting! deze zou ik je kunnen geven indien je dit wilt.
maar goed wel heeeeeeeeeeeeel naar dit.hoop dat je je paardje op zn minst weer terug thuis krijgt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:44

Als zij het paspoort hebben en de afgelopen 6maanden hebben voorzien in de verzorging en kosten van het dier, dan heb je geen poot om op te staan denk ik

desalniettemin zou ik met een paar grote mannen je trailer aankoppelen en dat dier gewoon ophalen. Stoppen met mailen, bellen whatever. Trailer aankoppelen en aanbellen.

Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:46

Maar dat is dan toch stelen, Colway?
Ik vind het heel erg vervelend.. Ik zou de mails uitprinten en naar iemand gaan die meer voor je kan doen.
Als je de touwtjes zelf in handen neemt dan kan het nog zijn dat jij de kwade bent uiteindelijk..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:48

Macs, Hoezo zou dat stelen moeten zijn? Als de TS gewoon alle emails uit print, en ook een printscreen heeft gemaakt van hun advertentie op mp, plus ook met dat alles naar de plaatselijke politiekorps bij hen in de buurt langs gaat met als mededeling dat zij nu direct op het punt staat haar paard terug te halen, daar gezien de mensen aan wie zij haar paard gratis geschonken heeft zich niet aan hun samen gemaakte afspraken hebben gehouden en dus dat ze al haar uitgeprinte emails + die printscreen van hun adv op mp.. Dan is de politie in elk geval op de hoogte mocht het geval zijn dat die mensen de politie ineens gaan inschakelen..
Laatst bijgewerkt door Tanja op 09-08-11 23:02, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:48

Macs schreef:
Maar dat is dan toch stelen, Colway?
Ik vind het heel erg vervelend.. Ik zou de mails uitprinten en naar iemand gaan die meer voor je kan doen.
Als je de touwtjes zelf in handen neemt dan kan het nog zijn dat jij de kwade bent uiteindelijk..

Ja dat is dan stelen, maar misschien werkt overrompeling, heb je i.i.g het paard even uit de verkoop, wellicht gaan ze er niet eens tegenin, maar ja ik ben altijd impulsief in zulke dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:51

Misschien de naam van de stichting in de titel zetten, dan valt het mensen op die met de stichting te maken hadden of hebben.