Strandrit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nenab8

Re: Strandrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:27

ameland !! nella dorien ..

perfect

elsemiekeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:19

bij ponyhof :D
de strandritten zijn echt heel leuk daar

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:38

Ponyhof maar dat is meestal wel met hele grote groepen in de vakantieperiode..

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:18

bij hippische centrum ouddorp heb ik een duinrit gedaan.
Toen we er waren mochten we zelf opzadelen, dus ik ging mijn parad zoeken zadel en hoofdstel gepakt. Ik zag toen een halster liggen en vroeg waar een touw was ik kreeg te horen waar de halstertouwen lagen, maar ze zei er ook bij dat dat paard waar ik op ging niet vast hoefde te staan (dat was een medewerkster die dat zei). Dus ik wil poetsen gaat het paar naar mij bijten en trappen, dus ik zet hem toch maar vast. Even later kwam de eigenaresse en vroeg hoe het ging, dus ik zei dat hij mij probeert te trappen en het enige wat zei zegt is dat hij dat nooit doet en loopt zo verder.
Toen gingen we dus in de bak opstappen en een paard rondjes rijden (stap en draf) en hoor ik de eigenaresse met nog een paard mensen tegen elkaar zeggen dat dat paard waar ik op reed nog nooit midden in de groep gereden heeft en dat hij nog maar 4 jaar was (zegt natuurlijk niet altijd iets en had het wel een beetje verwacht dat hij wat drukker kon zijn want hij had een martingaal) en vervolgens is er helemaal niets tegen mij gezegd dat ze niet wisten hoe het paard zou reageren.
De rit zelf was leuk een de leiding was ook erg aardig. Alleen achteraan reed de dochter van de eigenaresse( op dat moment dus ook leiding) en die halvewege de rit ineens weg,omdat ze het ergens niet mee eens was

Ik vond ze wel heel erg op geld gericht, want het eerste wat de eigenaresse zei was dat we nog niet voor de huur van de schoenen hadden betaald(we hadden nog niet eens schoenenen uitgezocht)

Ook waren er een aantal paarden erg mager, ze zeiden dat dat kwam doordat ze al veel hadden gelopen in de zomervakantie en dat dat daar dooor kwam(het was het einde van de vakantie)

Van manege grol heb ik gelezen dat de paarden op het strand precies weten wanneer ze in rengalop mogen en dan niet meer te houden zijn. (zelf heb ik bij manege grol geen ervaring) wel heb ik op youtube een filmpje gezien waar de paarden naar de wei renne en daar had toch een heel groot deel van de paarden drukplakken van de zadels(dat denk ik in ieder geval, want ze hebben heel veel witte plekken op hun rug)

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:03

Dat is afhankelijk van waar je precies wil rijden..

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:18

Manege in Renesse (Zeeland) vond ik in elk geval NIET geweldig: 80% sprak Duits (heb ik op zich geen problemen mee hoor, maar als je dan alleen Duitse begeleiders mee krijgt en nauwelijks een paar woorden Duits spreekt...), het was er donker en rommelig en je werd zelf ongeveer over het hoofd gezien (iemand ging de pony waar ik op reed zomaar een snoepje geven vlak voor vertrek zonder mij ook maar aan te kijken! :S). Misschien ligt het eraan dat ik geen strandrit heb gedaan maar een duinrit, maar het gaat natuurlijk wel over dezelfde manege.

Femberry97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:39

Nog een reactie van mij;)

Manege Noordland in 's Gravenzande is een echte aanrader! 2 uur lang door de duinen en het strand gereden, op een stukje waar niemand was keihard in rengalop over het strand en in galop over de duinen, wel uitputtend voor jezelf en de paarden maar je stapt ze genoeg uit. Echte aanrader!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:44

Op Vlieland manege Stal Edda, superstrandrit!!!

Rommy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:36

Poelenburgh is erg leuk!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:43

Frankaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:34

Ponyhof in aagtekerke, dat vind ik toch wel de beste manege qua strandritten geen afgedankte paarden zoals je verder wel eens ziet

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:35

Ik rijd bij het ponyhof en het is daar ook super !! Leuke paarden, voor iemand die van pittige paarden houd zijn ze er en er zijn ook hele brave paarden, en het is er ook super gezellig!

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:48

Manege Tinte in Zuid-Holland (vlakbij Brielle) verzorgt ook buitenritten naar het strand onder begeleiding. Misschien is dat ook wel wat voor jullie. Het ligt wel een stukje van het strand af, dus je moet eerst een stuk door de polder. Totale rit duurt zo'n drie uur. De paarden gaan elk weekend naar het strand (ook bij minder goed weer) en zijn er dus aan gewend, voor zover ik weet zijn ze allemaal braaf. Je moet inderdaad vaak wel even een paar minuten in de bak rijden zodat de begeleiding kan zien dat je kunt paardrijden. Na het stuk polder kom je in de duinen en vanaf daar ga je het strand op. Afhankelijk van wat je wil en wat je kunt kun je daar lekker even vol gas gaan of het juist wat rustiger doen. Ik vind het een leuke rit maar je moet het dus niet erg vinden dat het een half uurtje/40 min duurt voordat je bij de duinen bent en daarvoor dus in de polder langs de binnenweggetjes rijdt.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:53

clhufl schreef:
bij hippische centrum ouddorp heb ik een duinrit gedaan.
Toen we er waren mochten we zelf opzadelen, dus ik ging mijn parad zoeken zadel en hoofdstel gepakt. Ik zag toen een halster liggen en vroeg waar een touw was ik kreeg te horen waar de halstertouwen lagen, maar ze zei er ook bij dat dat paard waar ik op ging niet vast hoefde te staan (dat was een medewerkster die dat zei). Dus ik wil poetsen gaat het paar naar mij bijten en trappen, dus ik zet hem toch maar vast. Even later kwam de eigenaresse en vroeg hoe het ging, dus ik zei dat hij mij probeert te trappen en het enige wat zei zegt is dat hij dat nooit doet en loopt zo verder.
Toen gingen we dus in de bak opstappen en een paard rondjes rijden (stap en draf) en hoor ik de eigenaresse met nog een paard mensen tegen elkaar zeggen dat dat paard waar ik op reed nog nooit midden in de groep gereden heeft en dat hij nog maar 4 jaar was (zegt natuurlijk niet altijd iets en had het wel een beetje verwacht dat hij wat drukker kon zijn want hij had een martingaal) en vervolgens is er helemaal niets tegen mij gezegd dat ze niet wisten hoe het paard zou reageren.
De rit zelf was leuk een de leiding was ook erg aardig. Alleen achteraan reed de dochter van de eigenaresse( op dat moment dus ook leiding) en die halvewege de rit ineens weg,omdat ze het ergens niet mee eens was

Ik vond ze wel heel erg op geld gericht, want het eerste wat de eigenaresse zei was dat we nog niet voor de huur van de schoenen hadden betaald(we hadden nog niet eens schoenenen uitgezocht)

Ook waren er een aantal paarden erg mager, ze zeiden dat dat kwam doordat ze al veel hadden gelopen in de zomervakantie en dat dat daar dooor kwam(het was het einde van de vakantie)

Van manege grol heb ik gelezen dat de paarden op het strand precies weten wanneer ze in rengalop mogen en dan niet meer te houden zijn. (zelf heb ik bij manege grol geen ervaring) wel heb ik op youtube een filmpje gezien waar de paarden naar de wei renne en daar had toch een heel groot deel van de paarden drukplakken van de zadels(dat denk ik in ieder geval, want ze hebben heel veel witte plekken op hun rug)

Was dat een Tinker met een heel wit hoofd? dan heb je denk ik op Jerry gereden.. die is inderdaad jong, maar was van iemand anders die ze mochten gebruiken, en tja.. de dochter van de eigenaar is niet altijd de makkelijkste..

en op Manege Grol ben ik ook geweest paar jaar terug, op een pony gereden Samber.
ze keken niet of je überhaupt wel kon rijden, gaven je gewoon een paard en gaan.
ze gaven niet aan wanneer je ging draven of gallopperen,
en ze zijn op een gegeven moment dat ze bij een stuk zijn dan steekt die leider zn hand op en dan is het knoerthard..
maargoed... -O-

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:12

Buiten de ponykampen om organiseren wij lange buitenritten op Ameland! Door de duinen, hei en natuurlijk over het strand! De paarden zijn braaf op het strand, en kunnen gewoon rustig stappen, draven en galopperen. Ze stuiven er dus niet in volle galop vandoor zodra we op het strand komen. Kijk voor de data en tarieven even op www.paardrijdenophetstrand.nl of stuur ff n pbtje :) Meer info over de paarden staat op www.ponykampameland.nl en het forum waar je via de ponykampsite op kunt komen.

marjan1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:17

weten jullie nog iets in de buurt van middelburG?

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:28

rijstal le cheval op ameland is ook erg leuk . geen grote groepen goede begeleiding en voor beginners en gevorderden .