Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

clhufl schreef:bij hippische centrum ouddorp heb ik een duinrit gedaan.
Toen we er waren mochten we zelf opzadelen, dus ik ging mijn parad zoeken zadel en hoofdstel gepakt. Ik zag toen een halster liggen en vroeg waar een touw was ik kreeg te horen waar de halstertouwen lagen, maar ze zei er ook bij dat dat paard waar ik op ging niet vast hoefde te staan (dat was een medewerkster die dat zei). Dus ik wil poetsen gaat het paar naar mij bijten en trappen, dus ik zet hem toch maar vast. Even later kwam de eigenaresse en vroeg hoe het ging, dus ik zei dat hij mij probeert te trappen en het enige wat zei zegt is dat hij dat nooit doet en loopt zo verder.
Toen gingen we dus in de bak opstappen en een paard rondjes rijden (stap en draf) en hoor ik de eigenaresse met nog een paard mensen tegen elkaar zeggen dat dat paard waar ik op reed nog nooit midden in de groep gereden heeft en dat hij nog maar 4 jaar was (zegt natuurlijk niet altijd iets en had het wel een beetje verwacht dat hij wat drukker kon zijn want hij had een martingaal) en vervolgens is er helemaal niets tegen mij gezegd dat ze niet wisten hoe het paard zou reageren.
De rit zelf was leuk een de leiding was ook erg aardig. Alleen achteraan reed de dochter van de eigenaresse( op dat moment dus ook leiding) en die halvewege de rit ineens weg,omdat ze het ergens niet mee eens was
Ik vond ze wel heel erg op geld gericht, want het eerste wat de eigenaresse zei was dat we nog niet voor de huur van de schoenen hadden betaald(we hadden nog niet eens schoenenen uitgezocht)
Ook waren er een aantal paarden erg mager, ze zeiden dat dat kwam doordat ze al veel hadden gelopen in de zomervakantie en dat dat daar dooor kwam(het was het einde van de vakantie)
Van manege grol heb ik gelezen dat de paarden op het strand precies weten wanneer ze in rengalop mogen en dan niet meer te houden zijn. (zelf heb ik bij manege grol geen ervaring) wel heb ik op youtube een filmpje gezien waar de paarden naar de wei renne en daar had toch een heel groot deel van de paarden drukplakken van de zadels(dat denk ik in ieder geval, want ze hebben heel veel witte plekken op hun rug)
Meer info over de paarden staat op www.ponykampameland.nl en het forum waar je via de ponykampsite op kunt komen.