Pony krijgt vliegenkap Cashel Crusader af... wat doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sascho

Re: Pony krijgt vliegenkap Cashel Crusader af... wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 01:58

je vroeg mij om een foto, volgens mij hebben wij ze ook zonder oren bedenkt ik net! maar durf het niet te zeggen ik zal morgen even kijken! kun je anders niet een klein gaatje maken waar je een touwtje door doet? wij doen ook altijd de men hoofdstellen met touwtjes in de manen vlechten vandaar ook de vliegen kappen dus wie weet als je een klein gaatje maakt of het zelfs door een gaatje in de kap past?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 11:29

Dankjewel sasjaaa, ben benieuwd!

Ja dat is idd best wel een optie. Wel wat meer gedoe met erop en er af, maargoed als ie dan blijft zitten zonder halster er over heen, wil ik dat best proberen.
Klopt, wordt ook veel met menhoofdstellen gebruikt. Mijn pony's krijgen meestal niet zomaar het menhoofdstel af (heb de keelriem redelijk strak) maar ga dat ook maar eens doen; welsh merrie stond v/d week (niet ingespannen nog hoor) vast aan een boom en schuurde toen haar hoofdstel er half af.

p.s. wat overigens ook goed werkt is een verbinding met een riempje (bijv. een sporenriempje of een sperriem) maken tussen de kinriem en de keelriem, valt minder op en werkt nog beter :)

En bij mijn welsh maak ik dus een vlechtje in de staart en die knup ik dan vast aan de broek, want zij heeft de vervelende gewoonte (net als mijn shetmerrie) om steeds naar opzij te zwiepen met haar staart als je een commando geeft (zo van 'ja vrouwtje, heb je gehoord!') en anders vangt ze steeds de leidsels.

Sascho

Re: Pony krijgt vliegenkap Cashel Crusader af... wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:41

die van ons heeft idd geen oren, maar met oren moet het te doen zijn!

ik vind het bij de menhoodstellen toch altijd wel prettiger, zeker omdat ik veel met de echte kleintjes onder ons rijd met ook erg kleine oren...

dat van de staart heb ik nooit last van maar wel goede idd!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:07

misschien even een lintje aan het masker naaien. dan hoef je er geen gaatje in te maken. zou zonde zijn als hij op dat gaatje door gaat scheuren.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 22:30

loulou schreef:
misschien even een lintje aan het masker naaien. dan hoef je er geen gaatje in te maken. zou zonde zijn als hij op dat gaatje door gaat scheuren.

Hee, die is helemaal goed :)* Dankjewel!
Wel even kijken of de naaimachine van m'n mams dat aan kan, en of het dan ook stevig genoeg is.

bowie_pluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 07:13

Hoi, hier was hetzelfde probleem, elke keer vonden we het masker terug in de wei en niet op zijn hoofd :D .
Opgelost met gewoon nog een flap met klittenband er aan naaien net wat hoger op zijn keel. Die hoeft helemaal niet strak te zitten, maar hij krijgt hem nu gewoon niet meer af. Hij heeft het masker daarna nog drie jaar gedragen (helaas nu versleten) en nooit meer zelf afgekregen.

En bij ons zit de flap ook zover over zijn neus. Moet juist, omdat hij anders zijn neus verbrand!