Lange reis naar Frankrijk met de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Lange reis naar Frankrijk met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:47

Zoals al eerder vermeld is, hoe minder stops hoe beter.
Ranja door het water werkt bijna altijd, ook tijdens vervoer, zoals je zelf al zei nooit uitladen onderweg.
Persoonlijk zou ik ook gaan rijden bij donker, op die manier kun je het meest constante tempo aanhouden.
Wat ikke al zei, zorg dat je zeker in heuvelachtig terrein optijd tankt, dan kan de combinatie auto+trailer in één keer veel meer dorst krijgen nl.
Hier nemen we ook wel een jerrycan benzine/diesel mee op lange ritten.
Pas op met bescherming op de trailer ivm oververhitting en zorg voor voldoende ventilatie.

Veel plezier, lijkt me een heel avontuur :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 20:02

Ventilatie in de trailer is wel oké en we gaan de paarden gewoon vervoeren zonder bescherming. Wil het risico op oververhitting voorkomen, of het loskomen of wat dan ook van bescherming. Kan alleen maar frustratie opleveren tijdens de rit.
Heb al de 2 vorige zomers telkens paard thuis gelaten, maar dit jaar heb ik eindelijk de moed gevonden om eraan te beginnen, om alles geregeld te krijgen, dat ook paard mee kan, naar dit toch wel uniek evenement. Is een heel avontuur inderdaad :D.
9 augustus is de vertrekdatum :D.

geerke

Re: Lange reis naar Frankrijk met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:03

ik weet uit ervaring dat het heel vermoeiend is voor paarden z'on rit.
Ik woon zelf in Zuid-frankrijk en heb er heel wat van de vrachtwagen/trailer zien komen vanuit Nederland.
Soms zijn ze echt 100 kilo kwijt,en doodmoe....en dan nog de verandering van temperatuur.

Veel plezier iedergeval,ik hoop dat de reis naar wens verloopt!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:00

Kirrr schreef:
Over alle regels ivm rijbewijs/trailer en alle inentingen en medische attesten die de paarden moeten hebben, daarmee zijn we bekend. Is allemaal volledig in orde. Enkel op de medische keuring van de paarden moeten we wachten, tot enkele dagen voor vertrek, anders is deze niet geldig. Afspraak ligt al vast.

Ooh +:)+
En zo verder te lezen ben je goed voorbereid!! Veel plezier in Frankrijk :)