Het nut van knie/paardrij sokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Milou

Re: Het nut van knie/paardrij sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:49

Ik vind ze superlekker zitten :)
Heb ze ook altijd over mijn rijbroek met jodphurs aan, als je een beetje toonbare sokken heb vind ik dat best leuk

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:54

Ik draag ze ook altijd, zowel met rijden als wanneer ik niet met paarden bezig ben. Op mijn werk is het aardig fris, dus die lange sokken zijn dan prima, en ze zitten gewoon lekker... ;) Heb echt een flinke stapel ruitersokken en draag vrij weinig andere sokken ;)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:58

Het zit gewoon heerlijk en zorgt dat mijn rijbroek beter blijft zitten.
En ik ben vast een van de weinige, maar als ze enigszins bij mijn rijbroek passen (en daar zorg ik altijd wel voor) dan vind ik het nog leuk staan ook. Gewoon opgetrokken over je rijbroek heen, en jodphurs of gympen er onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:59

ze zitten heerlijk en is lekker warm :P

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:01

Mode, kun je mooi verhaal verzinnen maar het is mode. Ander kun je ook met niet paardenmerkgerelateerde sokken rijden. Oh wacht nee beter gezegd > goede marketing.
Is ook van de laatste jaren.
Ik draag alleen in de winter van die superdikke falcosokken tegen kou.
Zomers gewone dunne (korte) sokken.

Caslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:07

zoals iedereen al zegt, het zit gewoon heerlijkk! :P
en het houd je rijbroek op zn plaats en het is ook nog eens lekker warm, :D
en zelf vind ik dat het best leuk staat,
en sportschoenen onder je rijbroek daar vind ik ook niets mis mee hoor,, want als je heel de dag op de manege bent ofzo, ga je toch ook niet heel de dag in je laarzen lopen ?? _/-\o_

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:09

Caslove schreef:
zoals iedereen al zegt, het zit gewoon heerlijkk! :P
en het houd je rijbroek op zn plaats en het is ook nog eens lekker warm, :D
en zelf vind ik dat het best leuk staat,
en sportschoenen onder je rijbroek daar vind ik ook niets mis mee hoor,, want als je heel de dag op de manege bent ofzo, ga je toch ook niet heel de dag in je laarzen lopen ?? _/-\o_

Nee maar met 20-30graden ga ik ook niet met lange kousen over mn rijbroek lopen.
Maar goed ik hang ook niet de hele dag op de manege :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:25

Als ik naar mn paard ga in de korte broek doe ik ook paardrijsokken aan in mn H&M schoentjes, als we gaan wandelen etc, ze zijn dik en daardoor krijg ik minder pijn aan mn voeten, en stel ik zou opstappen om n stukje te crossen kan ik de sokken even ophijsen zodat t minderschuurt.

Ook doe ik ze somers gewoon tot mn knieeen, 30 graden of niet, ga dr niet dood van, merk t eigg nieteens :')

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:43

over een strakke rijbroek vind ik het echt geen meerwaarde hebben, maar ik heb ook een rijbroek die enigsinds poft en om mijn kuiten ook niet strak zit, en als ik dan met alleen jophurs rij dan doe ik er wel van die kousen over want zonder die dingen krijg ik anders hele zere benen van mijn beugelriemen.
verder vind ik het niet echt mooi, heb altijd een beetje een pippi langkousgevoel.

Anyssax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:53

Paardrijsokken zijn dikker, de wat duurdere dan. Die van mondoni zijn echt slecht.
Ik kan met normale sokken echt niet rijden. Dan glijd ik door mijn laarzen heen en zitten mijn laarzen gewoon niet lekker.
Altijd al gehad, ook in rubberlaarzen. Maarja, ik ben nogal een apart geval met veel dingen.
Ik heb ze altijd aan, ook met sportschoenen want ze zitten gewoon lekker.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:16

als je in je laarzen alle kant op glijd lijkt mij het eerder dat je een maatje te groot aan hebt?
dit lijkt stom maar mijn zusje beweerde als jonge tiener altijd dat ze maat 41 schoen had en droeg die ook, totdat ze wat wijser werd en terug zakte naar haar eigenlijke schoenmaat,maat 38 :P

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:20

Voor mij is er meestal vrij lastig een rijbroek te vinden ivm de lengte maten.
Dus meestal zijn ze nogal makkelijk te verschuiven. dus daarom draag ik die lange sokken om die broeken op de plaats te houden. En ze zitten gewoon ongelooflijk lekker:)

MarjonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:24

Zonder kniekousen schuren m'n westernlaarzen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:54

Ik draag eigenlijk ook altijd lange sokken, of dit nou paardrijsokken zijn of gewoon lekker lange kousen (liefst nog de sokken van m'n vriend die echt een paar maten te groot zijn, maar zo wel lekker extra lang). Ze komen overigens bij mij nooit echt helemaal tot aan m'n knieën maar net niet helemaal over m'n kouten (iets verder dan halverwege), meestal loop ik op stal met jophers en dan chaps er over aan, of straks laarzen, heb me sokken eigenlijk verschillend ene keer onder de broek andere keer erover heen. Overigens met normale kleding uiteraard wel altijd eronder. :D

Heb daarbij ook een hekel aan blote houd rechtstreeks op schoenen of tegen de laarzen aan, dus dat is ook een reden dat altijd alles bedekt moet zijn. Mijn rijbroeken zijn eigenlijk standaard net iets te kort, waardoor ik met normale sokken wanneer ze iets zakken door het lopen e.d. al snel met blote enkels rondloop en daar heb ik echt een hekel aan. :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:39

Niet, hebben gewoon geen nut.
of je moet het al mooi vinden, dan is 'het mooi vinden' nog een nut.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:42

Ik gebruik ze om te verdoezelen dat mijn rijbroeken te kort zijn, heb nogal lange pootjes en dan kom je er niet met normale sokken :P

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:43

Ik draag de sokken ook, en in de winter zitten ze natuurlijk lekker warm. Maar ik vind ze ook gewoon handig in de zomer, dan zit je rijbroek beter in je laarzen. Natuurlijk zal het ook wel mode zijn denk ik.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:45

Gewone zwarte sportsokken. En dan eerst je sokken aan doen en omhoog en daarover je rijbroek :D
Dus ik doe juist mijn sokken onder mijn rijbroek. Ik rijd wel met chaps en johpers.
Het scheelt wel dat mijn rijbroeken allemaal vrij lang zijn en ik korte beentjes heb

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:49

bromfiets schreef:
Ik gebruik ze om te verdoezelen dat mijn rijbroeken te kort zijn, heb nogal lange pootjes en dan kom je er niet met normale sokken :P

Haha ik ook!
Staat nog veel stommer als je met blote enkels loopt. :Y)

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:50

Ik trek gewoon aan wat er in de kast ligt.
Ik rijd dus zowel met enkelkousjes, 'normale' sokken en kniekousen.
Die kniekousen heb ik wel aan in de winter (onder! een spijkerbroek) en dan houd ik ze gewoon aan als ik ga rijden :)

Ach je sokken zie je toch niet als je laarzen aan hebt :P

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:52

makkie79 schreef:
idd ze zitten heerlijk maar ik denk altijd het oog wil ook wat!!
Als ik mijn jophers aan doe met lange sokken dan doe ik mijn sokken onder mijn rijbroek
Dat zit naar mijn idee veel lekkerder dan erover ivm het klitteband!!

Ok, dat vind ik dus heel erg lelijk :=
Staat toch idioot als je korte sokken over je rijbroek doet??
Ik vind een rijbroek om gewoon mee rond te lopen namelijk erg raar. Als je dan geen lange sokken draagt ziet dat er echt heel stom uit...

kkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:33

Zit lekkerder in je laarzen vind ik, en in de winter is het lekker warm :D

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:42

ik vind het lelijk staan zonder die sokken als je lage schoenen aan heb, want dan heb je schoen klein stukje bloot en dan je paardrijbroek..
dat vind ik dus niet mooi staan en met die lange sokken heb je dat niet.
Alleeen sommige die doen hun sokken zo hoog dat ze boven hun laarzen uit komen dat vind ik dan weer niet mooi staan.
en voor de rest ze zitten gewoon lekker =D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:57

Vind rijsokken sws verzorgerd uitzien, vind t ook mooi als je sok zo heel netjes zit en dan ook nog matcht bij je rijbroek, eerlijk gezegd :')

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:56

Ik draag ze ook altijd! Waarom? Ja geen idee is denk een gewoonte geworden :+