Verplicht aantal wp's voor cursus. Hoe te realiseren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 21:24

_chico_ schreef:
Concreet betekent dit voor de klassen B t/m M2 het volgende;

Winstpunten
210 punten en hoger ; 3 winstpunten
vanaf 195 tot 210 punten ; 2 winstpunten
vanaf 180 tot 195 punten ; 1 winstpunt

Verliespunten
Minder dan 105 punten ; 3 verliespunten
Vanaf 105 tot 135 punten ; 2 verliespunten
Vanaf 135 tot 150 punten ; 1 verliespunt

Volgens mijn berekeningen moet je gemiddeld overal een 7 rijden voor 3 wp's (in de B :))
Toch? 210 punten / 30 onderdelen..=7

Sjolvir

Re: Verplicht aantal wp's voor cursus. Hoe te realiseren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:18

November, als je zeker weet dat je paard en welk paard kunt lenen, zou dat moeten kunnen.

Echter je moet dan wel met het dier kunnen opschieten.
Niet iedereen kan met elk paard zomaar wegrijden, ook al zitten de knoppen erop.

Als je het echt wilt zou ik zeggen, regel morgen bij je nicht het paard.
En maandag je startkaartbenodigdheden.

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 23:27

Ik heb gebeld met mijn nicht, en we zijn tot de conclusie gekomen dat ik toch voor de cursus zonder rijden ga.. Maar voor de zekerheid ga ik maandag wel even de KNHS bellen om te vragen hoe het zit met die winstpunten. Mocht het echt zo zijn dat je alleen een L1 proef hoeft te rijden(met 1 wp) (zonder eerst de B door te gaan) en voor springen alleen een B proef (met 1 wp) dan ga ik toch voor de met rijden cursus.
Je moet je namelijk eind augustus inschrijven, en volgens mij moet je de punten dan al hebben.. Dan is het relaxeder om komend jaar een leuk paard te zoeken en daar vervolgens mee te starten :) En moet btw ook nog mn HAVO schoolexamen doen volgend jaar.. :+
Tja, wie weet hoe de wind waait.. Ik houd jullie op de hoogte haha! Heel erg bedankt voor alle info iig :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:55

Je hebt nog nooit gestart, zeg je? Dan moet je sowieso in de B beginnen en mag je nooit gelijk L1 starten. Dat betekent dus idd dat je eerst de 10 punten in de B moet halen en dan nog 1 in het L1. Maar als je met eigen rijden gaat doen, moet je zelf ook een paard meenemen, neem je dan ook die van je nicht mee? En als je niveau 3 wilt gaan doen moet je toch alweer hoger geklasseerd zijn, dus je zult toch moeten starten.

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 00:04

Fitzroy schreef:
Je hebt nog nooit gestart, zeg je? Dan moet je sowieso in de B beginnen en mag je nooit gelijk L1 starten. Dat betekent dus idd dat je eerst de 10 punten in de B moet halen en dan nog 1 in het L1. Maar als je met eigen rijden gaat doen, moet je zelf ook een paard meenemen, neem je dan ook die van je nicht mee? En als je niveau 3 wilt gaan doen moet je toch alweer hoger geklasseerd zijn, dus je zult toch moeten starten.

Jup dat klopt.. Ik denk dat ik eerst maar niveau 2 zonder rijden doe ;) De cursus is afgelopen in Mei ongeveer, dan heb ik ook mijn schoolexamens.. Daarna moet ik naar een vervolgopleiding, waarschijnlijk in Den Bosch.. (woon nu in Haarlem :+ )
Als alles loopt volgens plan ga ik volgend jaar denk ik starten. Heb dan voordat niveau 3 begint (als ik die volgend jaar al wil doen:P) vst genoeg wp's..
Oja, tussendoor staat een autorijbewijs ook nog op het schema :Y)
Genoeg te doen dus.. Nu eerst maar niveau 2 (zonder rijden..)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:08

Jij wilt in een jaar 31 winstpunten rijden in 4 klassen? Arm paard :')

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 00:10

Mootje schreef:
Jij wilt in een jaar 31 winstpunten rijden in 4 klassen? Arm paard :')

31 winstpunten?? Nee joh!
voor niveau 2 heb ik niets nodig aan wp's en voor niveau 3, 1tje in de L1 (dressuur) Dus dan eerst 10 in de b, en dan nog 1tje :-D
En voor springen ook 1 in de B. Totaal dus 12... in een jaar..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:12

Voor niveau 3 moet je m1 + 1 zijn....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:14

Precies, Mootje, dat is ook wat ik bedoelde.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:21

Mootje schreef:
Voor niveau 3 moet je m1 + 1 zijn....

Dat dacht ik dus ook...

Zeg niet dat het niet kan, maar of je er blij van wordt?
Vind het best ambiteus plan voor iemand die nog nooit gestart heeft.
Maar ik heb natuurlijk geen flauw benul van hoe je rijdt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:34

Voor niveau 3 dressuur moet je M+1 zijn EN een geklasseerd paard (m-dressuur) mee nemen naar de cursus. Voor niveau 3 springen met je L-springen +1 zijn EN ook iedere week een geklasseerd paard mee kunnen nemen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:35

van minimaal 1.60 ;)
Waarom wil je eigenlijk na fase 2, fase 3 doen?
Ik zou eerst maar eens 2 doen, wie weet valt het je wel enorm tegen :')

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:40

Sorry TS dat ik het moet zeggen maar door sommige opmerking heb ik het idee dat je niet helemaal begrijpt waarom bepaalde eisen gesteld worden. Bijv deze quote
Citaat:
Het probleem bij de variant zonder rijden is dat je niet door kan stromen naar niveau 3.. Daarvoor moet je echt het zelfrijden doen..

Natuurlijk is niveau 3 met rijden, het is M-niveau (wedstrijdniveau geen ik-hobbel-in-de-bak-en-ik-denk-dat-het-zo-moet-M-niveau)! Als instructeur moet je wel zelf de nodige ervaring hebben om dat op je leerlingen over te brengen en de bepaalden problemen op de lossen.

Fijn om te lezen dat je gewoon niveau 2 zonder rijden gaat doen. Lijkt me beter haalbaar. Je kan natuurlijk ook nu gaan starten en dat je dan gaat voor de cursus van volgend jaar met rijden.

PS let ook op je leeftijd, je moet 17 zijn voor 1 april 2011 als je niveau 2 gaat doen.

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 23:24

Mootje schreef:
van minimaal 1.60 ;)
Waarom wil je eigenlijk na fase 2, fase 3 doen?
Ik zou eerst maar eens 2 doen, wie weet valt het je wel enorm tegen :')

Ik ga dit jaar ook niveau 2 doen ;) zonder eigen rijden.. Anders moet ik nu nog even snel al die wp's gaan halen, gaat hem niet meer worden.
In eerste instantie dacht ik dat je niveau 3 allleen kon doen als je niveau 2 had gevolgd met eigen rijden, iemand eerder in het topic wees mij dat je ook een rij-test kunt doen. Of ik ooit niveau 3 wil doen weet ik nog niet :+
Maar het ging mij meer om de overweging voor het met of zonder rijden niveau 2 ;) Omdat ik dacht dat je dus alleen verder kon na het 'met rijden deel'. Leek me een beetje balen als je eerst niveau 2 volgt zonder rijden, dan verder wil naar niveau 3 maar dan toch eerst niveau 2 moet doen met rijden.. (als je het nog snapt :Y) beetje langdradig haha)
Al met al, eindconclusie. Nu eerst niveau 2 zonder rijden.. en dan zien we wel weer verder :D
Miss bevalt het idd wel niet :p