Je lesgeefster en jij.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DKayleigh

Re: Je lesgeefster en jij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:25

Ik heb nu eindelijk ook mijn perfecte lesgever gevonden, eentje, die rustig uitlegd, op mijn niveau, en die mij en mijn paardje ook ként... (door vragen etc, en hij heeft mijn paardje zelf gereden...)Dit heb je dan ook echt wel nodig, lijkt mij... Zo een iemand is toch wel belangrijk, ze begleiden je, en willen dat je goed presenteert op wedstrijden, en bij mij gaat het nu eindelijk ook veel beter:D

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:27

Mijn lesgeefster is 19 en een van mijn beste vriendinnen.
Ze handeld in sportpaarden en heeft er verschillende naar het ZZ gesprongen.
Ook event ze op nationaal niveau met haar eigen paard.
Ze kent mijn paard (ze heeft hem zelf nog zadelmak gemakt) en weet hoe die in elkaar steekt.

Popcorn19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:19

Ik ben heel blij met mijn instructrice, die precies weet wat ik wil hoe ik denk en vooral wat mijn paard denkt en hoe die helemaal in elkaar zit. Zelf ben ik niet die stoerste amazone maar toch weet ze me er altijd doorheen te praten als paardlief bedenkt het niet meer te pikken. Ik denk dat je zo dus ook het verste komt omdat ze altijd weet hoe ze iets aan moet pakken zonder te veel te vragen van het paard of van mij, ik zou er dus ook nooit meer kwijt willen!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:28

ik heb ook een ideale instructrice, bij mijn vorige klikte het gewoon niet, ik ben van het ontspannen rijden, zij wou teveel, te snel, en voornamelijk met slof om zodat nageeflijkheid geen probleem zou zijn tijdens de les :roll:
Mijn huidige instructrice probeert alles vanuit ontspanning te doen, is paard heel braaf, stoppen we na een halfuurtje, en af en toe moet ik m'n paard even doorpakken, omdat hij zodra het lastig word er tussenuit probeert te knijpen, en dan gaan we nog wat langer door. maar zij corrigeert mij ook als ik te lang spanning houd op de teugels, en let heel erg op of ik wel recht zit, en mijn paard niet per ongeluk belemmer door teveel naar voren, achteren of opzij te zitten.
Zo wil ik graag rijden, het is niet alleen het paard dat moet werken en dingen verkeerd doet, ze kijkt eerst naar mij, en dan pas naar het paard, en we sluiten iedere les met een goed gevoel af :)

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:44

Ik heb ook een paar instructrices gehad. Vond ze wel goed, maar we kwamen niet echt vooruit. En ik vertrouwde op mijn lesgeefster dus twijfelde daar niet aan. Na een tijd ( en door omstandigheden) gestopt met lesnemen bij die personen ( 1 kwam nooit op tijd en andere keer door blessure paard). En toen mijn paard weer beter was een zoekertje gezet voor instructie. Kreeg een paar reacties via mail en 1 telefoontje. Ben echt zo dankbaar voor dat telefoontje. Heb nu echt een super lesgeefster en weet nu hoe het voelt om een klik te hebben met een instructrice. Heb nu echt het gevoel begrepen te worden. Net als ze mijn paarden begrijpt.
Hopelijk kunnen we nog lang blijven samen werken want de zoektocht naar een goede instructrice ( waarbij het ook echt klikt) is vaak niet makkelijk. En je weet ook pas wat die klik is als je die gehad hebt ( want bij die vorige dacht ik ook goede lesgeefsters te hebben, maar zoals deze nee dat gevoel had ik niet bij hun)