Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

luckyboy5 schreef:En Rosie , het probleem zit m inderdaad in mij, dat is wel duidelijk, maar ik wordt voorlopig niet sterker.
Moet ik dan blijven doormartelen (want dat doe ik al een hele poos), of de knoop een keer doorhakken?
Aan de ene kant vind ik het egoistisch hem weg te doen aan de andere kant : ik heb al 3 jaar iedere week erop gezeten en het geprobeerd, hoe lang moet ik door blijven modderen en dát terwijl ik nu echt niet stevig in mn schoenen sta.
Ik weet het niet.....
*
. Daarna ga ik vanaf het begin beginnen , ernaast . luckyboy5 schreef:Ik heb mijn pony nu denk ik 3 jaar, en vanaf het begin af heb ik twijfels gehad of deze pony geschikt voor me is.
Aangezien ik het type ben van : als je een dier koopt doe je m nooit meer weg, baal ik nu vreselijk, want eigenlijk gaat het niet echt.
Dus : ADVIES GEVRAAGT!!!!
Eerst wat uitleg. Ik heb lucky (6 jaar , fell pony) gekocht omdat mijn man arabieren had en ik die te eng vind. Een koudbloed, perfecte keuze , zou je zeggen.
Nou had lucky net 8 winter maanden in een loopstal gestaan met meerdere hengsten dus toen we bij hem keken was hij erg vervelend, steigeren, wild . Logisch in onze ogen want hij was lang niet buiten geweest.
Toen we hem gekocht hebben , was hij in het begin giga dominant:
-steigerde
-"krabde"met zijn voor hoef over de buik van mijn man omdat hij ongeduldig was en door wilde lopen
- liep door je heen en trok zich los .
-trapte een paard dat achter hem liep toen we in het bos wandelden
Weer logisch, hij was erg jong. We hebben hem laten castreren. Omdat hij toch redelijk dominant bleef hebben we hem direct op zijn 3 de verjaardag in laten rijden.
het rijden gaag perfect, je kunt hem een maand stil laten staan en dan er gelijk weer op, het maakt hem niet uit. ik heb iedere week 1,2, a 3 keer les gehad en hij doet alles super lief, hij heeft geloof ik in 3 jaar 1 keer een klein bokje gegeven.
toch blijf ik angstig voor hem, en het lukt me niet om daar van af te komen.
En ik baal daar als een stekker van, want hij is nu gewoon hartstikke lief. Als ik aan kom rijden gallopeerd hij naar me toe, zo blij is hij.
Maar op de ene of andere manier heb ik gewoon het gevoel dat ik geen controle over hem heb. En dat is dan niet met het rijden, maar vooral in de omgang.
En dat heeft als gevolg dat ik niet vaak bij hem kom en gewoon blij ben als mijn lesmens de les afzegt!!!!!
Nu zit ik op het moment niet lekker in mn vel, dus dat zal er vast mee te maken hebben.
Kennissen waaraan ik advies gevraagd heb, zeggen : dan laat je hem toch een poosje staan en als je dan over een jaar weer goed in je vel zit ga je er dan toch weer op.
maar eigenlijk denk ik : ik wil JUIST nu lekker knuffelen, wandelen en rijden met mijn paardje !!!
Door dat ik zoveel angst heb , heb ik eigenlijk ook nog niet echt een band met mn pony, dus vandaar mijn twijfel : zal ik hem verkopen , en een oude,brave pony of paard kopen?
Wie kan mij adviseren???