als 1 in het viertal met sporen rijd, moet de rest dat ook??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Re: als 1 in het viertal met sporen rijd, moet de rest dat ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:51

Dummysporen zijn dé oplossing! :)
Al vraag ik mij af of een jonger kind (op een A of B pony), wel écht sporen nodig heeft?
Ik bedoel, nu moet de rest dummysporen gaan kopen, omdat 1 iemand spoortjes draagt?
Is wel beetje oneerlijk in mijn ogen !

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 13:21

zoo, wat een fanatieke reacties allemaal wat leuk, ik was paar dagen werken, dus heb niet kunnen reageren.

Ja, ook al is het een A/B pony, daarvoor heeft ze echt spoortjes nodig ;) net zoals iemand op een paard dat nodig heeft.
en natuurlijk niet omdat dat meisje ze stoert vind, totaal niet.
ze zou het juist stoerder vinden als ze zonder kon.

ze hebben het hoofdstel allemaal het zelfde.

en ik zal morgen een foto maken, want wat hebben ze een hoogknuffelgehalte, zo leuk :)

Ze zijn flink aan het oefenen.
en ik denk dat we maar voor die één punt minder optie gaan, want dat ene meisje heeft echt spoortjes nodig, en de rest echt niet.

We hebben ze inmiddels ook ingeschreven voor de overijselse in Balkbrug. (openwedstrijd voor viertallen)

Ik hou jullie op de hoogte, en nogmaals bedankt voor de reacties! dat jullie allemaal meedenken ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:24

En als diegene met sporen zwarte kunststof sporen koopt? Die zijn niet duur en vallen dan niet op. Staat toch netter dan 1 ijzeren en de rest niks.

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 13:26

zwarte kunststof sporen zijn niet meer toegestaan hoorde ik? ' ;)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:27

Gewoon goed rijden, krijg je echt geen punt minder. :)

Afbeelding
Allemaal ander hoofdstel, andere caps, andere jasjes, en toch Hippiade kampioen. Dus gewoon de ene wel sporen en de andere niet, en zorgen dat ze er niet omheen kunnen.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 28-07-11 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:28

lindadegreef schreef:
zwarte kunststof sporen zijn niet meer toegestaan hoorde ik? ' ;)

O dat wist ik niet, ben niet thuis in de wedstrijden.
Ik ben wel benieuwd naar een foto van het 4tal, lijkt me erg erg schattig uitzien!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:28

Zoals anderen hier ook zeggen, ik zou de andere 3 dummy sporen aandoen :j Vind het bij een viertal altijd best slordig als het verschilt, wij hadden altijd allemaal dezelfde caps/hoofdstellen/dekjes/jasjes/haarnetjes/kleur beugelblokjes etc, natuurlijk wint het viertal wat het beste rijd, maar dit maakt het wel af vind ik :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-07-11 13:30, in het totaal 2 keer bewerkt

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 13:29

asjemenou schreef:
Gewoon goed rijden, krijg je echt geen punt minder. :)

dat lijkt me een goed idee, dat moeten ze doen haha ! _/-\o_

ik zal morgen veel foto's maken :D kunnen jullie al kijken wat je er van vind,

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:31

Volgens mij waren we met het achttal van bovenstaande samenstelling 3e, en het achttal waar we kampioen mee waren liep een springpaard schimmel mee, met een man erop. Die viel dus behoorlijk uit de toon. Maar ook daarvoor geld: Als ie netjes in het gelid kan blijven is het geen probleem.

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 13:33

is ook zo, :)
ik ben echt benieuwd wat jullie er van vinden, als ik de foto's en alles laat zien :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:43

Wij zijn kampioen geworden met een viertal abpony's dat niet verschillender kón zijn. Het enige wat wij gelijk hadden waren onze bodywarmers. Verschillende pony's (vos, bruin,palomino, valk)/ caps/ dekjes/ hoofdstellen etc. en toch wonnen we :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:16

c_alsemgeest schreef:
je heb ook zwarte kunstof spoortjes... die vallen minder op

En die mag je nu net niet gebruiken op KNHS-wedstrijden.

De dummyspoortjes zijn een mooie optie, als jullie geen zin hebben om die aan te schaffen en die andere rijdt met sporen dan zou ik het zo laten. Het is ook wel hobby hoor...

Al moesten wij vroeger op de ponyclub zelfs nog dezelfde sporenbandjes hebben en hetzelfde aantal knotten :+

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:46

De reden dat je die zwarte kunststof sporen niet mag gebruiken op wedstrijd heeft te maken met het feit dat je er een puntenslijper op kunt zetten en ze daarmee gevaarlijk scherp kunt maken.
Dit is van afstandje niet goed te zien.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:47

_Natasja_ schreef:
De reden dat je die zwarte kunststof sporen niet mag gebruiken op wedstrijd heeft te maken met het feit dat je er een puntenslijper op kunt zetten en ze daarmee gevaarlijk scherp kunt maken.

Poeh bizar zeg.. Wie doet nou zo iets? :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 07:57

gomir schreef:
c_alsemgeest schreef:
je heb ook zwarte kunstof spoortjes... die vallen minder op

En die mag je nu net niet gebruiken op KNHS-wedstrijden.

De dummyspoortjes zijn een mooie optie, als jullie geen zin hebben om die aan te schaffen en die andere rijdt met sporen dan zou ik het zo laten. Het is ook wel hobby hoor...

Al moesten wij vroeger op de ponyclub zelfs nog dezelfde sporenbandjes hebben en hetzelfde aantal knotten :+

Haha, ik ook ja!
Toen kreeg je nog controle van de jury na de proef, die keek bij ons zelfs of de onderkant van de witte beugelblokjes wel wit was (die gingen dus de avond voor de wedstrijd in de bleek), of iedereen we het gespje van de teugels dezelfde kant op vast had etc.

coke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 08:21

Ik heb ook verschillende jaren een AB viertal les gegeven en mee op wedstrijden gegaan. Maar het zoals hierboven ook al wordt vermeld.
Gewoon rijden en niet teveel poespas, het gaat om de lol en anders gaat het voor de ouders meteen weer zoveel geld kosten( hetzelfde hoofdstel,sporen, cap ect,ect)
Gewoon zorgen dat ze er netjes uit zien, mooi hetzelfde ingevlochten en netjes alles gepoetst en het zelfde uniform dan kom je al een heel eind.
Succes er mee, geniet ervan.
Ik vind het ook zo leuk en schattig

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:48

Macs schreef:
_Natasja_ schreef:

Poeh bizar zeg.. Wie doet nou zo iets? :brr:

Blijkbaar zijn er mensen die het doen, ik heb er alleen maar van gehoord.
Nog nooit gezien, gelukkig

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:58

Blijheid schreef:
Haha, ik ook ja!
Toen kreeg je nog controle van de jury na de proef, die keek bij ons zelfs of de onderkant van de witte beugelblokjes wel wit was (die gingen dus de avond voor de wedstrijd in de bleek), of iedereen we het gespje van de teugels dezelfde kant op vast had etc.

Ja dat kan ik me inderdaad ook nog herinneren.
Was wel een hele leuke tijd hoor, juist dat precieze maakte het ook weer veel specialer.

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 21:43