Al vraag ik mij af of een jonger kind (op een A of B pony), wel écht sporen nodig heeft?
Ik bedoel, nu moet de rest dummysporen gaan kopen, omdat 1 iemand spoortjes draagt?
Is wel beetje oneerlijk in mijn ogen !
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

net zoals iemand op een paard dat nodig heeft. 

Vind het bij een viertal altijd best slordig als het verschilt, wij hadden altijd allemaal dezelfde caps/hoofdstellen/dekjes/jasjes/haarnetjes/kleur beugelblokjes etc, natuurlijk wint het viertal wat het beste rijd, maar dit maakt het wel af vind ik 

c_alsemgeest schreef:je heb ook zwarte kunstof spoortjes... die vallen minder op

gomir schreef:c_alsemgeest schreef:je heb ook zwarte kunstof spoortjes... die vallen minder op
En die mag je nu net niet gebruiken op KNHS-wedstrijden.
De dummyspoortjes zijn een mooie optie, als jullie geen zin hebben om die aan te schaffen en die andere rijdt met sporen dan zou ik het zo laten. Het is ook wel hobby hoor...
Al moesten wij vroeger op de ponyclub zelfs nog dezelfde sporenbandjes hebben en hetzelfde aantal knotten :+
Macs schreef:_Natasja_ schreef:De reden dat je die zwarte kunststof sporen niet mag gebruiken op wedstrijd heeft te maken met het feit dat je er een puntenslijper op kunt zetten en ze daarmee gevaarlijk scherp kunt maken.
Dit is van afstandje niet goed te zien.
Poeh bizar zeg.. Wie doet nou zo iets?

Blijheid schreef:Haha, ik ook ja!
Toen kreeg je nog controle van de jury na de proef, die keek bij ons zelfs of de onderkant van de witte beugelblokjes wel wit was (die gingen dus de avond voor de wedstrijd in de bleek), of iedereen we het gespje van de teugels dezelfde kant op vast had etc.
(zie topic)