muziek in tijdens het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SmulSmurfje

Re: muziek in tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:17

Hmmm, rijden met ooortjes lijkt me niks,..
Als ik aan het rijden ben, ben ik meestal toch alleen maar bezig met mn paard.
En ik denk ook niet dat mn moeder het goed gaat vinden..

Fientjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:36

Met oordopjes is het gevaarlijk voor als je verstrikt zou raken & omdat je dan niet helemaal geconcentreerd bent.

tom94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:59

lijkt me vervelend :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:17

Dat doe ik nooit, ik luister liever naar de fluitende vogels :) Muziek hoor ik de rest van de dag wel.

Black_Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:56

Bij mij is het afhankelijk van paard tot paard. Bij mijn pony bijvoorbeeld rijd ik graag met muziek in. Ik heb het idee dat ik dan zelf kalmer en rustiger word en hij hierdoor gemakkelijker ontspant.
Bij een ander paard rijd ik dan weer juist nooit met muziek. Deze verschiet makkelijk wanneer er bijvoorbeeld een vrachtwagen langs de piste rijdt. Dan is het toch wel handig om deze ook gehoord te hebben.

Liefst rijd ik met de radio aan in de piste. Toch net iets veiliger dan oordopjes, maar dit is natuurlijk niet overal mogelijk.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:01

Oordopjes nooit, maar muziek erbij (via radio dus, langs de kant van de bak) vind ik echt heerlijk.
En mijn paard ook. Dat kan helaas waar ik nu sta niet zo makkelijk en zelfs al zou het kunnen, niet iedereen vind het leuk.
Ik kwam erachter dat mijn paard ook van muziek houdt toen we op de manege waar ik vroeger reed eindelijk boxen hadden. Bij het losrijden draaiden ze toen het bananenlied. Paard lange teugel, 10 seconden later lag ik ernaast: hij vond de muziek leuk :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:05

hier werd het vroeger nog wel vaak gedaan, maar dit mag nu niet meer tenzij je alleen rijdt, omdat sommige mensen te erg afgeleid raakten en dan in de knoop kwamen, geen stemsignalen meer hoorden als 'deur vrij', 'hoefslag' of hindernissen :+
Ik vind het altijd wel fijn als de radio zacht aanstaat bij de bak, paard heeft ook duidelijk voorkeur en afkeur voor bepaalde muziek types, als de Carrouselgroep oefent op harde drukke trance-achtige muziek word hij wild, terwijl hij op de meeste andere muziekjes vrolijk gaat mee swingen :)

CinderellaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 00:17

Ik doe het nooit. Mijn paardje schrikt nogal snel en aangezien we alleen een buitenbak tot onze beschikking hebben hoort ze nog weleens een "eng" geluid.. Bovendien vind ik het afleidend en denk ik dat je je beter kunt concentreren zonder.

kkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 00:25

Ik heb het nog nooit gedaan, lijkt me ook niet fijn. Heb het idee dat ik met oortjes niet goed doorheb wat er allemaal om mij heen gebeurd.

denisenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 00:38

Ik rijd ook altijd met muziek op ! Het zit wel rot onder je cap en als de oortjes heel lang zijn kunnen ze vast blijven hangen ofzo maar als je gewoon oplet is er niks aan de hand

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:16

Ik zie het ook nooit, en ik doe het zelf ook nooit.
Het kan zomaar zijn dat je geroepen word om, ik noem maar wat, dat ze denken dat je zadel scheef zit, of je paard niet helemaal lekker loopt.
Ook, kan je niet op het verkeer letten, want dat hoor je niet aankomen vanaf achter.
Volgens mij kan je je dan ook minder goed concentreren op je paard.

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:22

Ik rij heel graag met muziek ,
maar zet het altijd stil en maar 1 oortje in zodat het eigenlijk meer achtergrond word en zodat ik alles rondom mij nog perfect hoor :)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:24

Ja zo af en toe ! Heerlijk met muziek op ! :D kan ik helemaal me in verdiepen :') \
ik heb dan ook van die sport oortjes lekker zacht en blijven heel goed zitten :)

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:28

dat heb ik ook :)
en soms zo op de beat van de muziek rije echt tof
en niemand hoort het dus niemand weet als je er eens prompt naast zit :P

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:33

met mijn vorige paard bijna altijd wel , buiten ook maar dan wel niet zo hard voor verkeer om die nog tehoren haha .
maar met mn kleuter doe ik het nog niet omdat ik me hier op ook echt moet concentreren .

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:42

ja bij een onervaren paard zou ik het ook afraden :)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:45

azaro schreef:
en soms zo op de beat van de muziek rije echt tof

Ja echt hé da heb ik ook ! :')

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:50

Als je rijd moet je je concentreren op je paard vind ik. Muziek hoort daar niet bij :)

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:51

Dat is ieder zen ding, de ene concentreert zicht net beter met muziek en de andere zonder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:52

Ik rijd altijd met de radio in het kippenhok aan,we hebben naast de bak het kippenhok staan,daar zit een stopcontact,dus kan ik heerlijk met muziek rijden :)
Paard loopt er ook lekkerder op. :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:55

1 oortje in als ik rustig alleen in de bak aan t rijden ben.. Als ik intensief aan het rijden ben niet, dan wil ik me 100% op mijn paard kunnen concentreren..

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:26

In de binnenbak op wedstrijden staat soms ook 3fm ofzo op. Echt fijn, als ik dan zenuwachtig ben, krijg ik mezelf weer rustig door naar die muziek te luisteren :D

Roosje911

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:29

Ik rij nooit met oordopjes
tis eigenlijk levensgevaarlijk want je let dan eigenlijk niet meer op je omgeving en dus op de andere in de rijbaan.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:57

Nee ik zou het niet doen. Als iemand bijvoorbeeld deur vrij roept en je hoort het niet kan het best vervelend aflopen. En ik zou me dan minder op mijn paard kunne concentreren

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:12

de radio in de bak aan vind ik geen probleem,maar mensen die met dopjes in rijden vind ik heel hinderlijk. ze horen natuurlijk vrij slecht wat er in de omgeving gebeurd,en als je met meerderen de bak deelt is het heel vervelend als ze je niet horen