paard krabt zich aan mij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lecreuset

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 13:20

rowene schreef:
ben blij met deze topic,jullie ideeen helpen mij ook!
thanks.ga het zo proberen!haha>

Graag gedaan :9 :9

lecreuset

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 13:27

Dilan1993 schreef:
Mijn paard mag alleen schuren als z'n hoofdstel af is, en dan niet aan mij, maar aan de box, poetshek of aan z'n been.

Maar begrijpt je paard dat dan? Echt precies wanneer het wel en wanneer het niet mag?

Eleonora_

Re: paard krabt zich aan mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:31

Denk dat heel veel paarden dat doen en vooral na het rijden.
Mijn paard mag het wel als der hoofdstel af is meestal pak ik dan een borstel of handdoek en doe ik haar hoofd af.
Als ze het doet voor der hoofdstel uit is hoef ik alleen haar naam wat strenger uit te spreken en ze stopt!
Als je maar consequent blijft en laat merken wanneer het niet mag :)

sarahbalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:17

Mijn leasepaard kwam vanmiddag in de wei naar me toe en schuurde zich aan mij. Ze schuurt zich wel vaker, maar ze is er nog nooit voor naar me toe gekomen in de wei. Ik laat haar altijd doen want ik vind het schattig, ook al had ik al eens gehoord dat het een teken van geen respect hebben is. Nu begon ik me wel af te vragen of ze naar me toe kwam om dat ze me begint te kennen of omdat ze dacht 'hee, daar is iemand die lager staat dan mij, daar kan ik aan gaan schuren' want ze stond vrij dicht bij een ander paard (waar ze niet zomaar tegen zou gaan schuren want dat paard heeft haar nog een rake schop gegeven). Of een combinatie van beide. Ze behandelt me in elk geval zeker niet altijd als een 'paard dat lager in rang staat'. Ze vertrouwt me intussen genoeg om zonder morren weg te gaan van de andere paarden, uit de wei of op buitenrit (toen ik in de winter een keer met haar wou gaan rijden terwijl de andere paarden in de wei stonden, begon ze kei hard te hinniken en rond te draaien).

spiritester1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:48

Als je het haar wil afleren , moet je denk ik elke keer als ze gaat schuren een tik geven op de neus of je elleboog omhoog doen als ze weer omhoog gaat dat ze dat voelt misschien helpt dat?? :o

xTammyy

Re: paard krabt zich aan mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:50

Als een paard zijn hoofd aan jou schuurt, laat dat zien dat jij lager in de rang staat dan hij zelf. Zoiets zou ik dus zeker niet toe staan, mijn paarden weten ook dat ze dat niet moeten doen bij mij. Je hoeft zeker niet meteen te slaan, meestal helpt een boze Hé! al ;)

krosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:00

wat een handige tips! idd hij komt dan wel erg in je eigen ruimte ,maar de deal van in de handdoek vind ik wel erg goed! Tankx!