Hoeveel vragen om paard te rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:19

Ik vind dat het er niks toe doet hoor, Een meid ook hier op bokt sammy heefd sinds pas ook haar wedstrijden is pas in de B maar inrijden of probleem paarden , dat kan zij super , zou haar zo weer vragen, ze heefd jaren lange ervaring en doet het heel correct.

Als jij de ervaring heb en je kunt het ook overleg samen , daar komen jullie beslist wel uit

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:19

Het is voor beide een win-win situatie. Omdat je aangeeft dat je niet B-bevestigd bent (niet gestart en dus zonder winst) zou ik zeggen ; even goede vrienden.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:20

Sammy kan idd ook goed rijden.

_Nancy

Re: Hoeveel vragen om paard te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:22

Ik ben het met de meeste eens..
Je rijdt B, zonder wedstrijd (ervaring), dus ik vind niet dat je geld mag/kunt vragen..

Jij kan veel van dit paard leren en andersom..
Dus voor allebei goed.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:23

XxMAxx: ja zij zal er later ook aan moeten werken, maar om daaraan te beginnen wil ze gewoon dat t paard netjes loopt.[/quote]

Ja is ook, maar dan zou ze bij lessen aanwezig moeten zijn en op momenten dat jij gaat rijden! dan kan zij zien hoe jij het aanpakt

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:28

Zal deze week eens met dr praten.
Weet ook niet precies wat ze zelf wilt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:28

furyke schreef:
Zal deze week eens met dr praten.
Weet ook niet precies wat ze zelf wilt

haha dan daar is maar even achterkomen:P

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:34

Ja weet niet hoevaak ze wilt dat ik kom en voor hoe lang.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:35

Oke, ja als je dat weet is er ook meer duidelijkheid!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:39

oOoKellyoOo schreef:
Ik vind dat het er niks toe doet hoor, Een meid ook hier op bokt sammy heefd sinds pas ook haar wedstrijden is pas in de B maar inrijden of probleem paarden , dat kan zij super , zou haar zo weer vragen, ze heefd jaren lange ervaring en doet het heel correct.

Als jij de ervaring heb en je kunt het ook overleg samen , daar komen jullie beslist wel uit

Maar dit is dus precies zoals ik het al zei: Sammy heeft aantoonbare ervaring met inrijden en probleempaarden. TS geeft aan dat ze dit niet heeft (of heb ik hier overheen gelezen?). TS geeft aan dat ze 'feeling' heeft met probleempaarden. Maar feeling is iets heel anders dan ervaring en precies weten hoe en wat en waarom je iets doet ;)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:41

Wanneer is het dan aantoonbaar?
Alleen als je officieel start?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:46

furyke schreef:
Wanneer is het dan aantoonbaar?
Alleen als je officieel start?

Nee absoluut niet; maar wel aantoonbare ervaring.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:49

In mijn ogen als je referenties hebt. Dus als jij in het verleden paarden hebt gereden voor andere mensen die daar ook echt beter van zijn geworden. Dan kan de eigenaar van dat paard dus bijvoorbeeld aan die eigenaren vragen "joh hoe heeft ze het gedaan" en als die kunnen dan hun ervaring delen, natuurlijk zowel positief als negatief en onderbouwd commentaar (hoe heeft iemand het echt gedaan; alleen, met les, met geduld, met een zweep en sporen. Veel verschillende mogelijkheden!)

Ik zou van tevoren graag willen weten hoe iemand precies rijdt en hoe hij iets gaat oppakken als hij tegen een probleem aan loopt. Wat doe jij bijvoorbeeld als het paard ineens begint met steigeren terwijl jij hem traint. Overleg je het dan met de eigenaar of doe je het zelf oplossen? En sla je dan een ei op zn kop kapot of draai je er een slof omheen en sla je hem naar voren.
Dat zijn allemaal dingen die ik als eigenaar zou willen weten (maar die ik ook als aanbieder van een product, want je verkoopt jezelf, zelf zou overleggen) voordat ik met iemand in zee ging.

Beaukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:35

Ms niet gebruikelijk, maar ik meld me even. Wij hebben een superlieve, hele fijne D-pony die bereden wordt door mijn zoon van 11 jaar. De pony heeft tot vorig jaar Z gelopen en is door ons gekocht als leerpony voor mijn zoon. Nu heeft degene die mijn zoon les geeft aangeboden de pony 'bij te rijden' zodat hij 'op niveau' blijft. Heb geen idee of ik haar daar geld voor moet geven, of moet ik het zien als mogelijkheid voor haar om te rijden en trainen tegelijk #zeg maar: twee vliegen in één klap slaan; zij heeft momenteel geen eigen paard en kan zo toch rijden#. Wat zouden jullie doen en wat is - als je het al hebt over een vergoeding - een redelijk bedrag?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:38

Zij moet blij zijn dat ze het paardje mag rijden vind ik eerlijk gezegd! en ze bied het zelf aan?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:40

Beaukie schreef:
Ms niet gebruikelijk, maar ik meld me even. Wij hebben een superlieve, hele fijne D-pony die bereden wordt door mijn zoon van 11 jaar. De pony heeft tot vorig jaar Z gelopen en is door ons gekocht als leerpony voor mijn zoon. Nu heeft degene die mijn zoon les geeft aangeboden de pony 'bij te rijden' zodat hij 'op niveau' blijft. Heb geen idee of ik haar daar geld voor moet geven, of moet ik het zien als mogelijkheid voor haar om te rijden en trainen tegelijk #zeg maar: twee vliegen in één klap slaan; zij heeft momenteel geen eigen paard en kan zo toch rijden#. Wat zouden jullie doen en wat is - als je het al hebt over een vergoeding - een redelijk bedrag?

Ik zie totaal geen reden om haar een vergoeding te moeten geven. :n

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:40

Elamor schreef:
Beaukie schreef:

Ik zie totaal geen reden om haar een vergoeding te moeten geven. :n

Exactly!

Beaukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:44

OK, da's duidelijk :o. Bedankt! Zoals gezegd heb ik geen idee wat gebruikelijk is in deze. En wat als doordat zij de pony 'bijrijdt' het voor mijn zoon simpeler wordt om bepaalde knopjes bij de pony te vinden (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen)? Verandert dat jullie mening?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:47

Beaukie schreef:
OK, da's duidelijk :o. Bedankt! Zoals gezegd heb ik geen idee wat gebruikelijk is in deze. En wat als doordat zij de pony 'bijrijdt' het voor mijn zoon simpeler wordt om bepaalde knopjes bij de pony te vinden (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen)? Verandert dat jullie mening?

Nou ze heeft het nog steeds zelf aangeboden. Is het ook echt nodig of niet? Genoeg mensen die je paard gratis willen rijden!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:49

Beaukie schreef:

Nee hoor. Dit is een win win situatie. Zij heeft zelf geen eigen pony/paard en kan hierdoor toch haar grote hobby toepassen door de pony van jou zoontje te mogen rijden. Jou zoontje word hierdoor geholpen.

Ik snap ook niet dat mensen hier geld voor willen krijgen.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:50

_Nancy schreef:
Ik ben het met de meeste eens..
Je rijdt B, zonder wedstrijd (ervaring), dus ik vind niet dat je geld mag/kunt vragen..

Jij kan veel van dit paard leren en andersom..
Dus voor allebei goed.

dit vind ik wel onzin.. ook zonder wedstrijden te hebben gereden zou iemand goed kunnen rijden...
maar ik zou gewoon eerst kijken of het allemaal goed verloopt en dan eventueel de dagen die je gereden hebt bij mekaar optellen en daar een bedrag van maken, en mocht het niet lukken gewoon niets vragen (of iets)! dan zijn beiden partijen tevreden lijkt mij!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:52

Elamor schreef:
Beaukie schreef:

Nee hoor. Dit is een win win situatie. Zij heeft zelf geen eigen pony/paard en kan hierdoor toch haar grote hobby toepassen door de pony van jou zoontje te mogen rijden. Jou zoontje word hierdoor geholpen.

Ik snap ook niet dat mensen hier geld voor willen krijgen.

je hebt 2 soorten... mensen die geld vragen aan mensen die hun paard mogen berijden.
En de berijders die geld vragen aan de eigenaar voor het berijden van het paard.

1e vind ik meer logisch om geld te vragen

Beaukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:56

Ja klopt, het is haar eigen idee. Tja, is het nodig? Ik weet het niet. Onze zoon kan natuurlijk minder dan zijn pony (daarom is het ook een leerpony). Hij rijdt zijn pony 4 tot 5 keer per week, waarvan 1 à 2 keer les. Haar aanbod was om 1x per week de pony bij te rijden. Tuurlijk zijn er genoeg mensen die onze pony gratis zouden willen rijden, maar het risico dat iemand een hoop verprutst vind ik nogal groot. Heb al vaak genoeg nare verhalen hierover gehoord. Daarom is dit eigenlijk een goeie oplossing: we kennen haar, hebben vertrouwen in wat ze doet; zij geeft onze zoon les en rijdt zijn pony - volgens diezelfde principes - dan 1x per week. Win-win voor beide partijen, toch? Maar dan zonder te betalen, zeggen jullie? Ik wil het graag netjes met haar regelen, zonder dat het lijkt alsof ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ;). N.B. heb het met haar nog verder nergens over gehad, dus weet geeneens of ze er überhaupt een vergoeding voor zou willen hebben.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:58

Citaat:
je hebt 2 soorten... mensen die geld vragen aan mensen die hun paard mogen berijden.
En de berijders die geld vragen aan de eigenaar voor het berijden van het paard.

1e vind ik meer logisch om geld te vragen

Zelfde mening :) .

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:09

Ja dat wel, jullie kennen haar! maar genoeg mensen die erg goed kunnen rijden, en je zou als diegene gaat rijden er bij moeten blijven. Ik zou het wel belachelijk vinden als ze er ook nog geld voor vraagt, dus ik neem eigenlijk aan dat ze dat niet zal doen! jullie betalen al voor de lessen? ze stelt het zelf voor, ze wil de pony 'op niveau houden' maar het is niet het niveau van je zoontje. Ik vind dat hij het zelf allemaal moet leren en de pony naar zijn eigen hand kan zetten, dat is voor je zoon ook veel fijner voor later. Dit is maar mijn mening! zou ik zelf iig prettiger vinden als ik een eigen paard zou hebben; zou er liever alleen zelf op rijden zodat hij alleen mij gewend is, snaptu? niveau komt later naarmate je ouder wordt en steeds meer leert!