Welk merk winterdeken heeft wijde borst ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:55

Als je elk jaar een nieuwe moet kopen omdat de oude alweer kapot is ben je duurder uit dan als je een duurder merk koopt die langer meegaat, zoals Bucas en de Rambo van Horseware.
Ik had op mijn Haf een Rambo XL liggen. Die is extra breed uitgesneden bij de hals en speciaal ontworpen voor Cob rassen. Die had ook behoorlijk veel hals en die deken was ruim genoeg. En op mijn Quarters die ook een aardige hals hebben liggen gewone Rambo's. Ze zijn bijna onverwoestbaar, ik heb er 1 die dat aardig test :roll: Ze zijn nu een jaar of 4 oud en nog steeds super warm en droog.
De Quarteruitvoering van HW zou ik persoonlijk niet kopen, heb daar meer dan eens slechte berichten over gehoord (van niet waterdicht blijven, tot compleet uitscheuren).

playboysches

Re: Welk merk winterdeken heeft wijde borst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:32

ik heb een beetje het zelfde probleem met mijn quarter.
HH is vrij smal en kort,
Amigo ligt bij haar goed alleen heeft ze wel een maat 190 nodig (schofthoogte is 1.48) anders kan hij van voor niet dicht (borstsluiting is niet te verstellen), maar desondanks ligt hij erg goed.
Ook QHP ligt erg goed op haar.
Verder heb je volgens mij van Amigo ook nog de XL dekens voor wat breder gebouwde rassen en hebben ze van Horseware speciale quarter dekens.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:18

wheather beeta, ligt super op beide fjorden, is ook extra breed op de boeg

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:27

Ik heb hetzelfde probleem met mijn tinker..
Vorig jaar heel lang opzoek geweest naar een goede 200grams deken.
Uiteindelijk van Imperial Riding een hele fijne gevonden. Past heel goed.

Maan heeft een diepe halsinzet, waardoor bijna iedere deken haar als het ware laat stikken als ze met haar hoofd naar beneden staat. Heel lastig. Een tussenstuk is daarvoor helaas geen oplossing.
Ik ben nu dus nog opzoek naar een 0grams regendeken die een beetje een V-hals heeft of een 'diep decolleté'. Heeft iemand daar een goede tip voor??

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:53

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:32

je kan ook die van sectolin proberen, mijn pony is een half trekpaard en heeft dus een heeele brede schouders en die past ze wel alleen moeten de riempjes wel wat los.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:04

Eefste schreef:
Maan heeft een diepe halsinzet, waardoor bijna iedere deken haar als het ware laat stikken als ze met haar hoofd naar beneden staat. Heel lastig. Een tussenstuk is daarvoor helaas geen oplossing.
Ik ben nu dus nog opzoek naar een 0grams regendeken die een beetje een V-hals heeft of een 'diep decolleté'. Heeft iemand daar een goede tip voor??

Als je bereid bent wat geld uit te geven.. de nieuwe Rambo original heeft zo'n voorsluiting, is ideaal! Ik denk niet dat je hem bij een ander merk zult vinden, volgensmij heeft Rambo er patent op?
Afbeelding

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:08

Quarter dekens, Bucas, horsewear...hier alles gepast op een QH met flinke brede borst. Enige dekens die goed liggen, niet knellen of schuren en de manen heel laten zijn Weatherbeeta's!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:50

@Ireen; dank je wel!! Daar ga ik zeker voor kijken! Ik wil best wat (veel) uitgeven aan een deken.. als ie maar echt goed ligt! Heb er nu een van IR die goed zit, maar wil graag nog een 0 grams.. Thanx voor de tip en foto

Noukie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:16

Ik ben ook wel aardig tevreden over amigo...erg goede kwaliteit

kusjexjayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:18

Onze groninger heeft ook een amigo die past goed bij de hals.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:16

lampenkap schreef:
Bucas vind ik best breed. Sowieso geen HH of BR want die vallen naar mijn mening klein uit.

De gewone bucas past om mijn brede haflinger voor geen meter, die 'wurgt' hem als het ware als hij van de grond wil eten (wat nogal eens voorkomt in de wei :+ )

Ik heb de Rambo Original en door die V-sluiting zoals op de foto hierboven al ergens aangegeven is, past dat perfect.
Deze deken ligt echt mooi aan en trekt niet.
Ik wil niet anders meer dan Rambo. En ik heb geen last van schuren bij de manen ofzo, ondanks dat er geen bontje op de schoft zit.
De hals is eigenlijk juist iets hoger uitgesneden dan de meeste dekens, daardoor ligt de rand niet op de schoft, maar er net voor.
Ideaal vind ik dat.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:40

Weatherbeeta. Hele fijne dekens en die liggen goed op mijn tinker (die best een lekker nekkie heeft)

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:43

Marije_jiplover schreef:
lampenkap schreef:
Bucas vind ik best breed. Sowieso geen HH of BR want die vallen naar mijn mening klein uit.

De gewone bucas past om mijn brede haflinger voor geen meter, die 'wurgt' hem als het ware als hij van de grond wil eten (wat nogal eens voorkomt in de wei :+ )

Ik heb de Rambo Original en door die V-sluiting zoals op de foto hierboven al ergens aangegeven is, past dat perfect.
Deze deken ligt echt mooi aan en trekt niet.
Ik wil niet anders meer dan Rambo. En ik heb geen last van schuren bij de manen ofzo, ondanks dat er geen bontje op de schoft zit.
De hals is eigenlijk juist iets hoger uitgesneden dan de meeste dekens, daardoor ligt de rand niet op de schoft, maar er net voor.
Ideaal vind ik dat.

Dat zou kunnen... Ik heb juist dekens met een smalle borst nodig dus weet ik dat ik of hh of br nodig heb.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:50

Ik heb de Amigo dekens voor zowel smalle Welsh, "gewone" NF en brede Haf. Je hebt een XL-versie, maar dat is bij mijn Haf niet eens nodig, de dekens past super. Schuurt niet, manen gaan niet kapot, super dekens! Gekocht via Josie hier op bokt.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:44

Bestaat er trouwens een Amigo 100 grams deken?

Ms_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:15

Amigo bevalt inderdaad heel goed!