Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amyz schreef:Omdat de Fries erbij staat zodat de kwpn niet alleen zou zijn. De pensionklant mag de Fries gewoon rijden, ermee lessen, enz enz. Is in gebruik echt ''van hun''. Dus dan zou je zeggen dat ze een soort huur ofzo zouden moeten betalen.. Althans, wel als je je bedenkt dat zij feitelijk 2 paarden ''hebben'' voor 135 en ik 2 pony's zou mogen stallen voor 200..
En als je je er echt vreselijk aan stoort, zou ik op zoek gaan naar een ander plekje.
Je stal zal sneller vies zijn, dus je hebt ook meer grondbedekking nodig. Hooiinname zal met 2 kleintjes ongeveer gelijk liggen met die fries. En het weiland moet ook weer een pony extra meer aankunnen.
Das idd ook een beetje wat ik bedoel (al komt het er wat onduidelijk uit merk ik
). Feitelijk vind ik (maar ik kan een hoop vinden natuurlijk
) dat ik voor 2 kleine pony's ongeveer even veel zou moeten betalen als voor dat grote paard.. Mijn bescheiden mening
Wil best iets extra betalen, maar vind de verhoudingen nu gewoon erg scheef. Als ik nou een paard van de boer erbij knal hoef ik dan ook niks bij te betalen? En voor een mini wel flink?
Gaat me nogmaals niet om de dingen afzonderlijk want dat is allemaal wel prima, maar als ik kijk naar het totaalplaatje vind ik het erg scheef liggen en daar kan ik me gewoon niet helemaal in vinden.
Mijn pony is wel enorm netjes, verbruik nu nauwelijks. Had ook al nagedacht over afvalkosten inderdaad, maar kan me toch niet helemaal voorstellen dat zo'n mini erbij zó veel meerkosten voor hun betekent. Weiland kan het overigens aan, zeker een mini, heb ook 2 weides voor hem 
linnebill schreef:Hmm, dan vind ik het niet eerlijk. Eigenlijk maak je van bis een Kwpn'er oid. Kwa voer en verbruik.. Dan blijft het bedrag toch ook allemaal t zelfde.. Ben benieuwd hoe hij op je mail reageert!!
Ben benieuwd hoe het afloopt..amyz schreef:Trennie; bedankt, dacht al dat het aan mij lag..
capopjekop; ik betaal nu feitelijk voor 1 paard hooi, en das prima, daar kan ik niet echt over vallen. Geef ik m wel een beetje extra hihi. Maar 200 euro... Das een euro per cm schofthoogte.. Ik vind idd ook dat ik er met een mini erbij een beetje een groot paard van maak in verbruik etc. Betaal ik nog liever 135 en dan de helft van een baal hooi, is dat eigenlijk haast nog eerlijker...
Dan idd verbruik van water en van mestafvoer, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een paardje van 80cm zó vreselijk veel extra poept
En kan me al helemaal niet voorstellen dat een pony van 1,20m + een pony van 80cm samen zo vreselijk veel meer afval produceren dan een paard van 1,75m 
Weilanden zijn prima, (je moet er geen 4 paarden op willen zetten, zo groot is t ook weer niet). Doordat het er 2 zijn kan ik regelmatig wisselen, nu begint t ene landje wat korter te worden en staat hij op het andere landje waar t gras mooi groeit
Met afwisselen is dat iig heel goed netjes te houden. 170/180 zou ik ook een eerlijker bedrag vinden, zat ook met zoiets in mn hoofd.
. 
Ben daar alleen een vreselijk mietje in.. Had dus gedacht om met een mailtje dat ik er toch even over na moest denken (moet ze sowieso nog even mailen over dat de andere pensionklant t een prima idee vindt) mezelf wat extra tijd te geven en dan begin van de maand als ik daar ben om stalling te betalen even door te spreken. Dan kom ik daar niet speciaal ''om te praten'' en hebben zíj ook wat tijd gehad om erover na te denken.. Juist omdat ze op mij heel fair overkomen wbt kosten ed vind ik het zo gek dat er (verhoudingsgewijs) zo enorm veel bij moet komen, dus misschien hebben ze het verkeerd begrepen? Het leek me iig op die manier een goede oplossing, om het eventjes een beetje te laten betijen...
Ik vraag 100 euro per maand. Daar zit hooi en korrel bij in. Paard komt bij mijn andere 2 paarden te staan. Krijgt in de ochtend hooi en korrel en in de avond nogmaals hooi en korrel. Standaard maisolie in het voer als je dat wilt en als je een tijd minder tijd heb ben ik bereid om je paard of en toe te longeren, rijden,... Ze staan op een weide met paddock (24/7 buiten dus) en mogen 2-3 keer per week de hele dag op het gras
Als je paard vuil is vlieg ik er even met een borsteltje over en de hoefjes worden ook onderhouden. Als ze flink zijn krijgen ze (in overleg met eigenaar) ook wat snoepjes. Als er veel vliegen zitten spuit ik alle paarden met een vliegenspray in. Het enige dat ik vraag is of je af en toe ook eens een vliegenspray mee brengt. Er staan letters op het voorste stuk weide zodat je daar ongestoord kan rijden. Ook wordt elke dag 2 keer de mest van de paddock en weide af gehaald.
Die van mij heb ik nog redelijk moeten opknappen, was een hele tijd niet gebruikt
).
Of ik vraag gewoon of hun kwpn ruin erbij kan staan (ok, moeten we wel het plafond iets ophogen
), heb ik zelfs een gratis sportpaard erbij
Hihi.