Paard 'slaat af' in de wedstrijdring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

butterfly18

Re: Paard 'slaat af' in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:28

Mijn pony deed dat ook, ze zijn gewoon te slim en weten dondersgoed dat die zweep weg is!
Ik reed hem uiteindelijk in de Z met wielsporen anders liep hij niet. Ik denk ook dat het lastig te doorbreken is! Voor ik de ring in ging reed ik wel met zweep en als hij dan stilviel gaf ik hem heel vlug een goede tik waar hij dan zo van schrok dat ie nog wel een tijdje bleef lopen.. Succes!

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 16:41

Iedereen heel erg bedankt voor de hulp!

Ik heb de afgelopen weken erg mijn best gedaan om te kijken waaraan het lag. Ook heeft mijn instructrice een keertje op mijn paard gereden, dit heeft mij erg geholpen.
Gelukkig ligt het probleem eerder bij mij dan bij mijn paard. Ik ben zo bang dat hij stilvalt tijdens het rijden, voornamelijk tijdens de wedstrijden, dat ik continue ga drijven. Waardoor hij inderdaad stilvalt.
Heb de laatste tijd er heel erg op gelet dat ik consequent rij en alleen drijf als het moet.
Nog niet in de ring geprobeert, maar jemineee wat loopt hij fijn tijdens de training.

Hij liep zo fijn in de training, dat hij nu lekker drie weekjes alleen maar op de weide staat. Een welverdiende vakantie dus!
Baasje en paard zijn weer blij. Nu hopen dat we dit voor kunnen houden.
:D

patatjemayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:28

wanneer heb je weer een wedstrijd gepland staan? Ben erg benieuwd of je dit dan ook in de ring kunt voortzetten. Maar misschien is een vakantie uberhaubt al wel voldoende voor je paard om weer lekker fris in de ring te verschijnen straks, dus dat lijkt me sowieso een heel goede beslissing!

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 20:04

Begin september ga ik weer de ring in.
Als Bokt het goed vindt, houd ik jullie op de hoogte hoe het dan gaat. :j