Veewagen kopen die niet gekeurd is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vaaltje67

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:01

die mercedes!! veel las werk !!! mijn man wil er niet aan beginnen

BigOne

Re: Veewagen kopen die niet gekeurd is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:14

Als je hier kleine pony's in wilt vervoeren,oke, maar een groot paard zou ik persoonlijk hier niet in zetten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:56

vaaltje67 schreef:

Jij hebt die auto live gezien en eronder gelegen??

bigone schreef:
Als je hier kleine pony's in wilt vervoeren,oke, maar een groot paard zou ik persoonlijk hier niet in zetten.

Waar baseer je dat op?

Net zoiets als dat je geen paard op een trailer uit 1984 wil zetten?

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:44

Ik zou niet teveel afgaan op: 'afkeur is kosten koper en goedkeur is kosten voor jou' zoals hier geopperd wordt. Vergeet niet dat zo'n wagen op tal van punten afgekeurd kan worden, bijv. een niet-werkend lampje van de kentekenplaat is ook al afkeur. Als je hem voor zo'n lage prijs kunt kopen, en je kunt met die verkoper afspreken dat je hem laat keuren en daarvan af laat hangen of je hem al dan niet koopt, lijkt me het een goede afspraak. (of je hem dan koopt of niet hangt van de afkeurpunten af, ik zou dan afspreken dat je na de keuring alsnog ja of nee kunt zeggen). Die paar tientjes die je dan kwijt bent lijkt me logisch dat ze voor jouw rekening zijn. Hij verkoopt hem tenslotte zoals hij er staat, zonder APK).
Mocht bijvoorbeeld de distributieriem over een tijdje aan vervanging toe zijn, dan hoeft dit geen afkeurpunt te zijn, maar kom je toch voor behoorlijke kosten te staan. Ik zou het persoonlijk niet doen, je paard is toch je kostbaarste bezit en ik zou eerder doorsparen voor een degelijkere wagen of trailer. Maar goed, kijken kost niets en een keuring is ook niet duur, dus je kunt altijd zien wat je doet.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:53

Lijkt me niet prettig met zo'n zeil boven het hoofd, ik zou hier gewoon geen groot paard inzetten, technisch heb ik er geen verstand van.

quote="ikke"]
vaaltje67 schreef:

Jij hebt die auto live gezien en eronder gelegen??

bigone schreef:

Waar baseer je dat op?

Net zoiets als dat je geen paard op een trailer uit 1984 wil zetten?[/quote]

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:57

Ik heb er ook weinig goede kijk op. Idd het zeiltje, en het laadvermogen zouden voor mij een reden zijn het niet te doen.
Een kleine pony moet kunnen,maar een groot paard, dan wordt ie naast over beladen ook nog eens topzwaar en zal het een waggelaar zijn

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:07

Dat blijkt want zo'n zeil maakt helemaal niets uit. We hebben eeuwen met trailers gereden met een zeildoek kap (in Duitsland kun je ze nog steeds NIEUW kopen!!!) 30 jaar geleden was een standaard trailer uitgerust met een zeildoek kap. Polyester was alleen voor de luxe trailers (want erg duur) en soms had je trailers met een stalen dak, zoals bijv. Weijer.
bigone schreef:
Lijkt me niet prettig met zo'n zeil boven het hoofd, ik zou hier gewoon geen groot paard inzetten, technisch heb ik er geen verstand van.

ikke schreef:
Waar baseer je dat op?

Net zoiets als dat je geen paard op een trailer uit 1984 wil zetten?

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:23

TS, ben je nog gaan kijken en wat is het geworden???

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 18:34

Nee heb het afgezegd, ik had een aanbod van iemand hier op bokt die voor me wilde gaan kijken. Maar had zoveel argumenten om het niet te doen oa laadvermogen als ik er iets aan zou veranderen en veel wat hierboven genoemd was dat het me geen fijn gevoel gaf. Dan geef ik liever iets meer uit.