Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arabesk schreef:StalNollie schreef:mijn pony trilde vanmiddag ook en kan toch echt zelf kiezen of ze naar binnen wil waar het droog en veel warmer is maar hij stond gewoon rillend gras te eten buiten
Zo zijn die van mij dus ook, liever wegregenen op de open vlakte dan in een warm stalletje gaan staan.
Die behoefte om te schuilen voor slecht weer en wegkruipen in iets warms is vooral een mensen-ding.
Lees hier meer over
Heeft mijn paard het koud???
veulens schreef:paarden rillen niet omdat ze het koud hebben. ze rillen om zich warm te houden.
zorg voor voldoende kuil en dan kunnen ze er tegen
zie link http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm ( onder het kopje heeft mijn paard het koud)
tamary schreef:veulens schreef:paarden rillen niet omdat ze het koud hebben. ze rillen om zich warm te houden.
zorg voor voldoende kuil en dan kunnen ze er tegen
zie link http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm ( onder het kopje heeft mijn paard het koud)
Moeten ze wel blijven eten natuurlijk.
Link ken ik ook, maar als pony duidelijk last krijgt van zijn spieren gaat er echt een deken op.
Arabesk schreef:StalNollie schreef:mijn pony trilde vanmiddag ook en kan toch echt zelf kiezen of ze naar binnen wil waar het droog en veel warmer is maar hij stond gewoon rillend gras te eten buiten
Zo zijn die van mij dus ook, liever wegregenen op de open vlakte dan in een warm stalletje gaan staan.
Die behoefte om te schuilen voor slecht weer en wegkruipen in iets warms is vooral een mensen-ding.
Lees hier meer over
- anti-dekens maar ze stond nu toch hevig te shaken in de wei en had allemaal wit snot uit haar neus en de ademhaling klonk ook snotterig. Ze kan niet schuilen en is al op leeftijd. Toch maar gauw op stal gezet en even een zweetdeken op. Die wind is de boosdoener denk ik.Arabesk schreef:StalNollie schreef:mijn pony trilde vanmiddag ook en kan toch echt zelf kiezen of ze naar binnen wil waar het droog en veel warmer is maar hij stond gewoon rillend gras te eten buiten
Lees hier meer over
Arabesk schreef:Die behoefte om te schuilen voor slecht weer en wegkruipen in iets warms is vooral een mensen-ding.
StalNollie schreef:als je het zo bekijkt niet maar de vraag was zo kort door de bocht.
maar ik heb altijd begrepen dat paarden het niet koud hebben als ze rillen maar juist bezig zijn zich op temp te houden.
juist een regendeken of deken kan hierbij juist NIET helpen omdat ze dan de haren plat laten waardoor ze zich minder warm kunnen houden, nu gaan de haren omhoog staan.
mijn pony trilde vanmiddag ook en kan toch echt zelf kiezen of ze naar binnen wil waar het droog en veel warmer is maar hij stond gewoon rillend gras te eten buiten
En ja ze leven nog steeds.
Gypsy schreef:TS, wat je ook doet, niet aan dat geklooi met dekens beginnen!
Gypsy schreef:TS, wat je ook doet, niet aan dat geklooi met dekens beginnen!
Een regendeken drukt alleen de vacht plat, resultaat: paard wat het pas echt koud heeft.
Plus als je eenmaal begint is het moeilijk af te bouwen. Een zweetdeken doet precies hetzelfde als de vacht van het paard, die heb je niet nodig is zonde van het geld.![]()
Ik trof mijn paardje gisteren ook trillend aan. Heb haar geholpen door haar even uit de wind te zetten, droog/warm te wrijven, ook voor de bloedsomloop. En toen een ritje gedaan en er was niks meer aan de hand. Later ook niks meer aan haar gemerkt, hoewel ze gisternacht dan wel de schuilstal opgezocht had eventjes. Ze heeft dan ook maar een dun vachtje. Maargoed het zijn geen mietjes zeg, dus echt waar maak je geen zorgen. Hier hebben we er ook, die ik in de winter na een sneeuwrit met nog een natte vacht van 't zweet terug buiten zette. No way dat die het koud hadden, ze gingen demonstratief ver van hun schuilstal staan.En ja ze leven nog steeds.