Billie1 schreef:Lieve lx3, je zegt al een paar keer 'het geeft niet, ik ben niet bang'. Nou dat is hartstikke fijn voor je, maar niet echt het punt hier… je bent namelijk ook een gevaar voor een ander en je paard…
Een vriendin van mij had precies hetzelfde, vondt het heerlijk om haar merrie voluit te laten gaan, dit deed ze vaak op het strandje hier vlak in de buurt, wat overliep in een grote grasvlakte, aan het einde remde die zelf al zo lang was het…
Nu is de laatste 300 meter van het strand volgezet met tentjes, patatboeren en bootverhuur…
Zij laat haar merrie gaan op het strand en op het moment dat ze wil remmen, (wat nu dus wel nodig is) heeft haar merrie schijt aan haar rem… die schiet aan de andere kant voorbij de gebouwen, rent de weg op en valt over een putdeksel boven op een auto…
Het paard had niks, maar de automobilist is dus verlamd en mijn vriendin zal nooit meer paardrijden…
Het is wel onverantwoord en ik gun jou alle lol van de wereld, maar wel als jij controle kan houden over je paard, óók zijn rem!! Want dat de rest goed gaat is leuk, maar die rem blijkt wel het allerbelangrijkste… vindt die man in de rolstoel ook…
Zou maar eens heel goed gaan oefenen (en nadenken) voor je zegt dat het allemaal niet zo erg is. Als jij paard met zo’n noodgang in een kuil stapt en over de kop slaat kan je hem inslapen… heel verantwoord…
Ja, dat is waar. Ik snap wat je bedoeld.
*dat van in een kuil stappen snap ik wel. maar dat kan ook gebeuren als er wel een rem op zit natuurlijk.
*
Maarja, het is gevaarlijk ik weet het, ik denk dat ik eerst maar even rustig aan doe.. En dan opnieuw opbouwen.