zo pak je je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Re: zo pak je je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:10

Vaak komt mijn paard wel naar me toe en anders kom ik naar haar toe :) Een enkele keer wil ze wel eens weglopen of draven, maar na een paar passen zie je haar denken: ja daag, ik ga me niet moe maken :') En dan blijft ze alsnog staan.

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:20

Hebben jullie misschien een tip? Mijn paard laat zich dus 9 van de 10x niet vangen. Het gaat nu al beter als vroeger, maar nog steeds niet geweldig. Als ze geen zin heeft kom ze vaak alleen als ik met een bakje met eten schud. Anders niet.. vroeger wel eens 1 uur achter haar aangelopen om haar te pakken te krijgen.. uiteindelijk toch gelukt vraag me niet hoe..
Al die tips helpen niet wat hier al in het toptic zijn gezegd. Heeft iemand de ideale tip voor mij? Thanks. :)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:25

Ik word verontwaardigd uitgescholden als ik mijn 2 dames van de wei ga halen en ik ben bv de halsters vergeten en ik loop nog even terug zonder ze mee te nemen, en zodra ze me zien staan ze vrolijk bij t hek, dus hoef ze nooit te vangen... zij vangen mij eerder :')

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:26

hihi, mijn o zo leuke merrie vind het de laatste tijd ook errug leuk om mij te gaan uitdagen :') hele tijd rondjes om je heen draven, echt vervelend als je snel wil. Maarja mijn oplossing is lekker makkelijk, ik ga bij mijn andere paard staan te aandacht geven. Dan word ze vanzelf jaloers :')

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:28

Ik roep mijn paarden en dan komen ze allemaal tegelijk naar voren gestormd, en dan kan ik de pony die ik nodig heb mee nemen :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:39

Als ik ze roep staan de dames al zowat in het hek te kijken waar ik blijf :+.

ilanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:05

Ik neem meestal wat lekkers mee voor der, dan komt ze gelijk ! Meestal komt ze hinnekend op me af maar voor als ze niet komt dan neem ik iets lekkers mee dus

BeauNicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:07

Als ik een paard niet kan pakken probeer ik het meestal met een snoepje of iets anders lekkers!

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:13

Ik heb eigenlijk een probleem, ik kan mijn paard wel pakken en het eerste stuk loopt ie ook braaf meee, maar hij staat met een ander maatje in de wei en ik denk dat ie niet weg wil van haar..
dus als we bij het hek komen gaat ie stilstaan en dan krijg ik hem gewoon niet mee. Heb het geprobeerd met geduld, eten en stem, maar hij reageert nergens op...
Iemand ideeën?

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:15

als ik bijna bij het hek sta komen ze hinnikend aangerend, dus dit heb ik niet nodig ;p
bij de manegepaardjes, als ze niet willen komen, kijk ik altijd naar beneden en loop ik met 1 hand naar voren, dan heb je ze ook zo (:

parfumflesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:33

suus_toes schreef:
beetje biks mee... oid.
maar mijne komt (bijna) wel altijd! :D

Ja die van mij loopt zo op me af.. :D

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:48

Mijn pony komt gewoon naar me toe, rijden of niet rijden, ze komt me altijd lastig vallen.

Maar mijn paard ander verhaal. Als hij me ziet aankomen op de fiets met het zadel op het stuur, is meneer er al vandoor. Maakt niet uit of ik met hem ga rijden of met de pony, hij gaat er altijd vandoor. Daarom als ik ga rijden is dat dus ook 's morgens of 's middags/'s avonds met het eten.
Dan geef ik hem eten en dan kan ik hem het halster omdoen en dan heb ik hem te pakken. Anders kan ik een uur achter hem aanlopen.
Snoepjes of brood of wortels heb ik ook al eens geprobeerd maar daar trapt hij niet meer in. En met eten heeft hij het nog niet door.
Laatst bijgewerkt door SRY op 21-07-11 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:51

Mijn eigen knolles komt op me af, op de helft stopt ze, ik moet dan de rest naar haar toe lopen. :+

Maar bv flame, vzpaardje, tja die moet ik idd zonder vriendinnen rustig zigzaggend benaderen, tot ik naast haar schoft sta. Geen stress of haast, dan kan ik het vergeten. Dan haar schoft aanraken/aaien, en dan draait ze wel haar hoofd naar me toe en doe ik het halster om. Als het zo werkt voor haar, prima....

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:58

toen paardlief nog niet wist dat ie bij mij óók aan het werk kon of moest, kwamen ze direct naar het hek.
maar nu ze dor hebben dat het niet altijd feest is, dus dat er ook wat moet gebeuren... :n
dus dit probeer ik op te lossen dat ze niet elke keer dat ik de wei in ga, hoeven te werken, maar ook bijv. alleen even een aai, of wandelen :)

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:29

bij mij ligt het er maar net aan wat voor bui hij heeft en of hij nog honger heeft ja of de nee.
als hij al de hele dag op het land staat dan komt hij meestal galoperend naar me toe (met de echte haflingerpiepie) :D

als hij er voor zijn doen te kort op het land staat,.. en nog z''ooooon honger heeft :+
dan komt ie niet eerder dan dat ik iets ZICHTBAARS eten heb, een snoepje ziet hij niet op afstand wel een appel of wortel :')
dan moet ik nog uitkijken dat hij niet met de appel er weer vandoor gaat _O-

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:58

Hmmm dat is verschillend.

- dagen dat ze als een gek wegrent:
dan rent vaak heel de weide mee :+ en als ik dan de hele dag de tijd heb maak ik er wel eens een leuk spelletje van en ga ik lekker meerennen en ze weet heel goed wanneer ik er een spelletje van maak :) Als ik haar toch wel nu moet hebben ga ik gewoon stilstaan en kijk niet naar haar, en negeer haar een beetje en ga soms met een andere pony knuffelen. Dan is de lol re al snel af :P

- als mijn vriendin meegaat en haar pony racet er als een gek vandoor:
Gaan we vaak met zn 2e op haar pony af :+ Die staat vaak meteen stil. :P En de mijne heeft er dan al snel geen lol meer aan.

- Als ze wegdraafd:
Doet ze wel is met zo'n tuttedrafje van kijk mij! :D dan draaft ze 5 meter gaat weer stilstaan en grazen als ik dan naar haar toeloop blijft ze gewoon staan :p

Maar meestal blijft ze ff staan en de laatste 2 meter komt ze uit zichzelf naar me toegelopen :) Want dan krijgt ze een dikke knuf :)

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:01

julio111 schreef:
Ik heb eigenlijk een probleem, ik kan mijn paard wel pakken en het eerste stuk loopt ie ook braaf meee, maar hij staat met een ander maatje in de wei en ik denk dat ie niet weg wil van haar..
dus als we bij het hek komen gaat ie stilstaan en dan krijg ik hem gewoon niet mee. Heb het geprobeerd met geduld, eten en stem, maar hij reageert nergens op...
Iemand ideeën?

Neem zn maatje ook mee naar het hek en doe dat snel dicht zodat zij er niet uitkan :+

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:02

Mijn tip... Respecteer het als een pony weg loopt, draai je om en ga een dagje niet rijden.

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:34

annebe schreef:
Mijn tip... Respecteer het als een pony weg loopt, draai je om en ga een dagje niet rijden.

Dan zijn er mensen die jaren niet meer rijden :')

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:42

Dan is er toch iets mis als je pony/paard altijd weg loopt.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:44

denice schreef:
Gelukkig heb ik al deze poespas niet nodig. Misschien doe je iets fout wanneer je je ponu uberhaupt zo moet benaderen.. Uitzonderingen daargelaten. Goede vriendelijke tips, dat wel!

De verstandshouding is dan idd een beetje scheef als je paard zich niet laat pakken :+

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:00

Hmmm ik snap wel dat jullie er zo over denken :) maar mijn verzorgpony daagt me vaak gewoon uit hoor als spelletje :') Maar als ik haar ging halen en ze draaft een keer weg en ik loopt meteen de wei weer uit en zeg; doei ik ben naar huis. Kom ik denk ik niet weg van de eigenaresse :p Ze zal me dan denk ik toch wel wat slap vinden want bij ons is een regel; alles gebeurd wat de mens wil! ;) Als een paard geen zin heeft om de stal uit te lopen laten wij 'm niet staan :p Maarja als je paard telkens boos wegrend.. is er indd iets mis..

Ik vind bij de tips ook vaak; een pony vind het niet leuk als je zo naar hun toekomt. Nouja is toch raar als een pony het niet leuk vindt dat je komt :p

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:26

_Kaira_ schreef:
julio111 schreef:
Iemand ideeën?

Neem zn maatje ook mee naar het hek en doe dat snel dicht zodat zij er niet uitkan :+

Jaa maar dat is het em juist, zijn maatje loopt altijd overal met hem mee, dus ook mee naar het hek.
Daarom blijft ie juist daar! want dan wil hij bij zijn maatje blijven.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:32

Wil je weten hoe ik het doe?

Als vooraf: Ik heb een strontstrontstront eigenwijze keutel in de wie staan die luisterd naar de naam Baronette. Enorme trut. Slaat, schopt, bijt en ga zo maar door als het haar uitkomt. Zo ook met het opstal zetten. Dan hebben we nog een ander paard. De mama van Baronette. Net zo verschrikkelijk, maar slaat gelukkig niet. Deze dame vind het leuk als je haar mee wil nemen, te gaan lopen. Hou je niets aan. Begint gewoon kijkhard te rennen. Tjah, ik ben geen 600 kilo en wil ook geen blaren, dus laat r dan maar lopen. Maar als ze aan het lopen zijn, krijg je ze ook niet te pakken.

Men neme een longeerzweep. Een plastic zak, een grote, harde en luide stem en heel veel gedult.

Als de dames het vertikken om op stal te komen (Hieronder vallen de tijden voor 17;00) dan gaan we ze opjagen totdat ze erbij neervallen.

En of ze daarna graag willen komen _O- Omdat ik lang geleden al regelmatig in het zweet heb laten lopen, geven ze het na 5 minuten vaak al op. O:)

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:58

julio111 schreef:
Jaa maar dat is het em juist, zijn maatje loopt altijd overal met hem mee, dus ook mee naar het hek.
Daarom blijft ie juist daar! want dan wil hij bij zijn maatje blijven.

Mag dat maatje dan niet even mee naar stal ? :) En als je klaar bent zet je ze weer samen buiten ?
Of kan hij loslopen (bij ons mogen ze vaak los naar de wei rennen en naar stal)
dat je hem kan opjagen ?