Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

troi schreef:Heeft ze trouwens al over zekeringskwesties nagedacht? Wat als het paard schade veroorzaakt, wie is aansprakelijk? Eigenaar? Ruiter? En is de eigenaar hiervan op de hoogte? Als je hierover geen afspraken maakt kunnen dingen nog knap duur worden..
tamary schreef:Kosten incl. stalling liggen meestal rond de 500-600 per maand. Ander bedrag is 350 per maand ex. stalling.
Illusion1990 schreef:Vol verbazing lees ik dit topic.
Eén vraag mis ik. Wat is het niveau van de 15 jarige dame in kwestie? Ze heeft haar eigen shet ingereden, maar verder lees ik nergens iets over haar niveau. Het zadelmak maken en beleren van een paard is niet even iets dat je zomaar doet. Je zult een duidelijk plan moeten hebben. Wat gaan we wanneer doen? Wat wordt ons doel? Wie gaat er helpen? Is dat steeds dezelfde persoon? (hoef je niet steeds een nieuw iemand uit te leggen wat die moet doen). Ja, ik ben een grote zeur in dit soort dingen, maar voor je het weet, is het paard verpest.
Even een filmpje ter illustratie. Het zou je maar gebeuren. Nu loopt dit nog redelijk goed af, neem aan dat deze ruiter dit vaker heeft gedaan.
JessicaD88 schreef:Het gaat in dit topic toch ook helemaal niet over hoe ze het gaat doen etc? Ze vraagt hoeveel geld ze ervoor kan vragen. Niemand zit dan te wachten op goed bedoeld advies over andere zaken lijkt mij...
xxMaxx schreef:Gewoon niet doen zijn we er zeker van dat de 3 paarden later niet naar de slager gaan!!! Zou toch allemaal kunnen gebeuren: eigenaar kan hem niet houden --> verkopen --> niemand wil hem --> eigenaar kan het niet veroorloven het paard alleen maar buiten te laten staan en is voor het paard ook niks --> hij wordt gekocht en terug gebracht, hij is helemaal verpest --> SLAGER!!!!

Myrna_Kyra schreef:ik vind het zelf ook veel hoor!
ik bedoel ze is 15
heeft alleen haar eigen shet zadelmak gemaakt
het paard zal dag en nacht in de wei komen te staan
met 2 andere paarden
en s'avonds wat hooi