Minimale trailer hoogte voor paard van 1.75

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:02

Wij hebben een paard van 1.76m en een trailer die een binnenhoogte van 2.35m heeft. Ook hebben we naar de ruimte tussen de bil- en borststang gekeken. Standaard bij bijna alle trialers is die ruimte 1.80m en bij onze trailer is dat 1.89m. Wij hebben een Henra Adventure.
Die trailer van 2.10 is echt te laag voor jouw paard, zo'n trailer is meer geschikt voor een pony. Goedkoop kan soms duurkoop zijn. Een paard gaat ook nog eens makkelijker in een ruime trailer, ik zou in jouw geval echt nog even doorzoeken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:24

Oud topic, i know, maar om hier op in te haken.

Er wordt hier gezegt bij een paard van 1.75 minimaal 55 cm ruimte, toch? echt minimaal dan dus, trailer van 2.30.
Hoe zou dat zijn met een pony van 1.15? hals is ook korter, als ik percentueel uitreken kom ik op 36 cm hoger dan schoft, dus 1.50, neem het ruim, 1.60? Zou dat hoog genoeg zijn voor een pony?

En hoe breed en lang zou je voor 1 pony moeten rekenen?

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:45

annet155 schreef:
Dat van het overnieuw keuren als je er iets aan doet wist ik niet. Waarom ik me blind staar op deze trailer?
Deze trailer is van onze buren en voordat deze kans er kwam was ik nog niet serieus aan het nadenken over een trailer, ik was pas in het najaar van plan om er voor 1 te gaan kijken maar dit kwam gewoon op mijn pad.
Ik heb juist wel veel aan al jullie adviezen gehad, ik ga geen trailer kopen van deze hoogte, daar ben ik wel over uit.

Niet om reclame te maken maar wij verkopen al trailers voor € 1000,- dit zijn niet de meest moderne, maar wel met een normale hoogte en trailers die technisch helemaal in orde zijn en geen zachte wanden of vloer hebben!!!
mensen verkijken zich ZO snel op zelf klussen, er gaat vaak veel meer geld inzitten dan je vooraf kunt inschatten. We komen te vaak klanten tegen die spijt hebben van hun "project" omdat ze vaak voor hetzelfde geld een veel jongere en direct veilige trailer hadden kunnen kopen ;) een waarschuwing dus vanaf onze kant ;)

Ashley5760

Re: Minimale trailer hoogte voor paard van 1.75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:33

Ik heb ifor williams 510, dit is grootste paardentrailer, geloof 2.30 hoogte, merrie is 1.72m (wel met grote kap) en stond met oorpuntjes tegen het dak :+
De trailer is gemaakt voor shire's enz, en die zijn toch wat groter dus hoe die er in moeten :P

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:38

Totale hoogte lijkt me van belang. Maar de hoogte tussen de vloer en de kap lijkt me haast nog belangrijker, toch? Het maakt nogal verschil of de vloer 40 cm of 60 cm boven het asfalt zit. Of is dat standaard?

Ik heb zelf een vrij lage trailer, maar ook een vrij klein paardje. Een modern sportpaard gaat niet lukken in mijn trailer, maar mijn 1.55 mtr paardje met vrij korte hals staat er prima in.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:19

Misschien wel handig om te weten; bij een paardentrailer van Weijer kan je als optie de zijwanden in aluminium uitvoeren. Dit zijn planken van ca. 12 cm hoog en je kan dus eenvoudig de trailerhoogte naar wens aanpassen. Het kan alleen bij aanschaf van een nieuwe trailer, dus niet achteraf.

De cavalier is bijvoorbeeld standaard 230 cm hoog en kan dus met toevoeging van een extra alu plank naar ca. 240 cm binnenhoogte.