Ik vind het triest dat je pony nu al 2 maanden in z'n uppie rondloopt. En waar moet je nu nog precies over nadenken wat een tweede pony betreft?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoviBan schreef:Kun je op foto's verschil in gedrag aantonen?![]()
Ik vind het triest dat je pony nu al 2 maanden in z'n uppie rondloopt. En waar moet je nu nog precies over nadenken wat een tweede pony betreft?
Sonja schreef:Eerlijk?
Dat het dom is om een tweejarige alleen te houden. Ik zeg: rap de opfok in ermee, liefst in een gemengde kudde (leeftijd en liefst een drachtige alfamerrie erbij) zodat dit heerschap opgevoed wordt.
Hier komen anders echt problemen van.
Kippen zijn geen geschikte vriendjes voor een paard.
Libje123 schreef:Ik snap je ook wel dat je niet zomaar een paard erbij koopt geef ik je ook gelijk in, Maar ik zou nooit 1 paard kope als ik weet dat hij alleen komt te staan
Dan zou ik stal zoeken hem daar neer zetten bij andere paarden en tegen de tijd dat ik een 2de heb ze naar huis halen of de wei ( waar je nu staat dan )

Evelijn schreef:Ja ja... leuk leuk ... je bent geweldig dat je hem hebt gered... maar nu op dit moment bied jij hem niet de voorwaarden die een paard nodig heeft om gelukkig en gezond te zijn. Jij onthoudt hem bewust het contact met soortgenoten en daarmee belemmer je hem in zijn ontwikkeling. Dat hij daardoor gedragsproblemen ontwikkeld is NU door jou toe doen... uit wat voor een situatie je hem ook hebt gered.
femkesanders schreef:Nou dat klinkt toch super, iedereen kan je natuurlijk afkraken maar soms loopt het zo.
Ik heb mijn 2 jarige nooit in de opfok gedaan maar wel zeker in een gemengde kudde, en vind dat hij dat Super sociaal van is geworden.
ik denk dat je meer aan positieve ideeen hebt.
En verder aan iedereen stel eens vragen, want de helft van het verhaal staat niet in je openingstopic.
veroordeel dus niet te vroeg maar denk mee.
Ik zal als ik jouw was eens gaan rondkijken of je niet nog een wat ouderpaardje erbij kan zetten, misschien eentje zijn pensioen gunnen om tevens die van jou van alles te leren.
informeer eens bij de dierenbescherming of ze iets hebben of kijk hier op bokt eens rond, zijn zat mensen die een goed tehuis zoeken.
voor de foto's daar heb ik ook lang over gedaan, je kan bij help een heel stuk vinden over het plaatsen van Foto's.
succes met je beslissingen, maar blijf wel de leider ook tijdens het spel JIJ BEPAALT wat je tolereert.
Misschien had ik dit hele verhaal wel meteen bij het begin moeten zetten, maar ik ben hier niet om een veer in mn kont te halen
Het ging mij er gewoon om wat andere hun gedachtes erover waren wat betreft het erbij nemen van een pony / paard, hoe oud enz. Ik snap ook heus wel dat een jong paard niet alleen hoort te staan, maar zoals k ook al zei we hebben net een stuk grasland gekocht, dat was ook niet voor een prikkie, en paarden kopen en het houden ervan kost ook weer geld.
D00R schreef:Sneller dan een tweede paard heb je waarschijnlijk een passende plek mét soortgenootjes gevonden.
Is het geen idee om je jonge mannetje nu in ieder geval ergens in een opfok/groep paarden te plaatsen, tot je meerdere paarden hebt?
Je kunt hem dan altijd weer terug halen en je voorkomt gedragsproblemen bij je kleine hummel.
kan je niet gewoon een advertentietje plaatsen dat je plaats hebt voor jonge ruinen/hengsten op t land en evt een volwassen? Er zijn heel veel makkelijke manier om dit op te lossen namelijk.. amyz schreef:Tsja dat lijkt mij ook inderdaad.. T is goed dat je bent gaan werken aan gedrag tov de mens, maar was voor hem beter geweest als ie al in een groep had gestaan en die zijn écht niet zo moeilijk te vinden.. Wachten tot je de perfecte pony hebt gevonden is ook nikskan je niet gewoon een advertentietje plaatsen dat je plaats hebt voor jonge ruinen/hengsten op t land en evt een volwassen? Er zijn heel veel makkelijke manier om dit op te lossen namelijk..
Ik kan m nog eens proberen te overtuigen maar anders zet ik er wel een shettie bij, die staan echt in overvloed te koop overal. manex schreef:Opfok is ook niet echt nodig hoor. Gewoon een ouder maatje erbij waar hij mee kan spelen en die hem
op kan voeden kan net zo goed.
Heb je hier op Bokt al gekeken in de rubriek paarden die worden aangeboden? Misschien zit daar wel iets
tussen voor je.