Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
[***] schreef:Je hebt trouwens ook heeeel agressieve/vervelende pikzwarte vliegen die ook behoorlijk bijten/steken, iemand enig idee of dat dan ook dazen zijn?
Zunzuncito schreef:Oh, bij ons zijn de dazen veel grijzer rechthoekiger en langer en zitten de vleugels in het verlengde van het lichaam...misschien zijn er verschillende varianten van, maar deze ken ik niet als daas. Nou dat ik even nadenk; ik heb zo'n beest ook gezien bij mijn paard enkele weken geleden, ze zijn echt heel erg groot. Maar ik dacht toen dat het een paardenhorzel was die eitjes wilde leggen.

Cowgirl schreef:Op mijn paard landde vanmiddag ook zo'n mega exemplaar(volgens mij haalde hij de 3cm wel), die ga ik idd niet dood meppen met mijn handen. Ik wou hem meppen met mijn rosborstel maar toen verkoos hij toch het bak hek als zitplaats.
Ik zie ze heel soms(ik zit in de polder) en ben er gelukkig nog nooit door gestoken, wel door de kleinere exemplaren zoals in de post boven mij. Daar krijg ik ook enorme pijnlijke en jeukende bulten van.