wwr schreef:Je mag ook met een hengst starten als je L springen of M eventing bent (geweest).
Maar moet je niet eerst winstpunten in de dressuur halen om te mogen springen? Dan zou het nogal omslachtig worden allemaal.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mylittlejoy schreef:wwr schreef:Je mag ook met een hengst starten als je L springen of M eventing bent (geweest).
Maar moet je niet eerst winstpunten in de dressuur halen om te mogen springen? Dan zou het nogal omslachtig worden allemaal.

x_Fadigho schreef:oke dat is duidelijk dat je L2+1 moet hebben gereden.. ik vroeg me gewoon af 'waarom' en dat is me nu ook duidelijk geworden, ik vind het terecht dat ze die regel hebben,maar merries en ruinen kunnen nét zo gek worden,en vaker zijn het de merries die de hengsten gek maken. ( vind ik ! )
paardenfreak schreef:x_Fadigho schreef:oke dat is duidelijk dat je L2+1 moet hebben gereden.. ik vroeg me gewoon af 'waarom' en dat is me nu ook duidelijk geworden, ik vind het terecht dat ze die regel hebben,maar merries en ruinen kunnen nét zo gek worden,en vaker zijn het de merries die de hengsten gek maken. ( vind ik ! )
ja hoor.. hengsten willen een ding.. merries dekken.. waarom zouden (die ruiters metmerries of) merries op wedstrijd terrein dan de hengsten gek maken?
ruinen en merries vliegen niet achter anderen aan om er boven op te springen en ze proberen te dekken..
Arabesk schreef:x_Fadigho schreef:Dankjewel voor jullie berichten:D, we zullen tegen die tijd wel zien waar het schip strand, want mijn arabier is pas 3jaar en 2 maandjes. dus tijd genoeg! mischien is die dan wel gecastereerd, of mischien niet ..
Dank jullie wel allemaal:D
Een hengst is pas uitgegroeid met zes of zeven, het is sowieso niet verstandig om voor die tijd al veel op zijn rug te zitten.
Wellicht biedt endurance uitkomst tzt? daar zijn zulke eisen niet, dacht ik?