Waarom moet je eerst L2 hebben gestart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:08

wwr schreef:
Je mag ook met een hengst starten als je L springen of M eventing bent (geweest).

Maar moet je niet eerst winstpunten in de dressuur halen om te mogen springen? Dan zou het nogal omslachtig worden allemaal.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:58

mylittlejoy schreef:
wwr schreef:
Je mag ook met een hengst starten als je L springen of M eventing bent (geweest).

Maar moet je niet eerst winstpunten in de dressuur halen om te mogen springen? Dan zou het nogal omslachtig worden allemaal.

Ja je kunt B+1 dressuur zijn en L springen :)
Dus dat is toch niet heel omslachtig?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:03

x_Fadigho schreef:
oke dat is duidelijk dat je L2+1 moet hebben gereden.. ik vroeg me gewoon af 'waarom' en dat is me nu ook duidelijk geworden, ik vind het terecht dat ze die regel hebben,maar merries en ruinen kunnen nét zo gek worden,en vaker zijn het de merries die de hengsten gek maken. ( vind ik ! )

ja hoor.. hengsten willen een ding.. merries dekken.. waarom zouden (die ruiters metmerries of) merries op wedstrijd terrein dan de hengsten gek maken?

ruinen en merries vliegen niet achter anderen aan om er boven op te springen en ze proberen te dekken..

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:01

paardenfreak schreef:
x_Fadigho schreef:
oke dat is duidelijk dat je L2+1 moet hebben gereden.. ik vroeg me gewoon af 'waarom' en dat is me nu ook duidelijk geworden, ik vind het terecht dat ze die regel hebben,maar merries en ruinen kunnen nét zo gek worden,en vaker zijn het de merries die de hengsten gek maken. ( vind ik ! )

ja hoor.. hengsten willen een ding.. merries dekken.. waarom zouden (die ruiters metmerries of) merries op wedstrijd terrein dan de hengsten gek maken?

ruinen en merries vliegen niet achter anderen aan om er boven op te springen en ze proberen te dekken..

als je je hengst goed opgevoed hebt doet deze dat ook niet hoor. en dat hengsten alleen maar willen dekken is ook een beetje onzin. als jij je hengst gewoon knap opvoed dan zal hij misschien hooguit wat kijkerig zijn maar zal bovenal op zijn ruiter gefocust zijn.

x_Fadigho

Re: Waarom moet je eerst L2 hebben gestart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 15:24

die van mij heeft geen intressen in merries, hij heeft voordat hij bij mij kwam
24/7 op stal gestaan met veel merries ..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:35

Arabesk schreef:
x_Fadigho schreef:
Dankjewel voor jullie berichten:D, we zullen tegen die tijd wel zien waar het schip strand, want mijn arabier is pas 3jaar en 2 maandjes. dus tijd genoeg! mischien is die dan wel gecastereerd, of mischien niet ..

Dank jullie wel allemaal:D

Een hengst is pas uitgegroeid met zes of zeven, het is sowieso niet verstandig om voor die tijd al veel op zijn rug te zitten.

Wellicht biedt endurance uitkomst tzt? daar zijn zulke eisen niet, dacht ik?

Niet alleen hengsten hoor.. :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:36

Je kan beter zeggen NOG geen intresse, dat kan van de ene op de andere seconde veranderen.
Dat is dus het hengst zijn.

Ik vind de regel wel star, maar wel begrijpelijk.
Zo komen er in ieder geval mensen aan de start, die weten dat het druk kan zijn op een inrij terein en
daar al eens eerder zijn geweest om hun punten te behalen.
Ga maar even niet in discussie over hoe goed je eigenlijk kunt rijden als je L2+ bent, want dat is andere discussie.
Maar dat is wel de enigste objectieve manier van toelaten als je mensen geen proef wilt laten afleggen of zo.

Overigens als je goed kan rijden, kan je vaak ook wel ervaren wedstrijd paard van iemand lenen,
om "even" je punten bij elkaar te rijden. Dan kan je vervolgens met je hengst aan de start.
Maar dat is alleen zinnig, als je leuk kan rijden, anders gaat dat ook eeuwig duren.
(en de kans dat je een leenpaard kunt krijgen is stuk minder als je niet leuk kan rijden)

Ik mocht overigens best met een hengst starten, maar had geen zin in het gezeur,
want je hebt het altijd gedaan.. (ook al staat ie stil midden in de bak)
Paard mag waar ik op stal sta dan weer niet de wei op etc.
Heb dus lekker simpel ruin gekocht en als hij hengst was geweest, was dat inderdaad geweest geworden....

Overigens bij de endurance mag je ook niet zomaar een hengst uitbrengen.....

walithe

Re: Waarom moet je eerst L2 hebben gestart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:04

maar nu snap ik niet waarom hengsten wel groen of hc mogen starten ~??? weet iemand hoe dit zit