Ididit schreef:Het is niet alleen vervelend, het is ook nog eens verboden om te toeteren als er geen direct gevaar dreigt! Er staat een flinke boete op als het opgemerkt wordt... Jammer genoeg rijden er natuurlijk nooit agenten langs in zo'n geval. Overigens ben ik wel van mening dat als een paard niet tegen het geluid van een toeters kan, hij nog niet op de weg thuis hoort... Maar dat is een eindeloze discussie
toeteren mag ter afwending van dreigend gevaar dus ja als de automobilist denkt dat het een potentieel dreigende situatie kan worden dan mág hij/zij de claxon gebruiken, dat dat niet altijd de handigste actie is ben ik met jullie eens.
Malibo schreef:Ik heb al een keer met mijn beugel een spiegel van een inhalende auto erafgereden, doordat de bestuurder zo nodig mij (ik reed in de berm) en een fietser die aan de de andere kant reed wou inhalen met 70 km per uur op een smalle weg en uiteidelijk moest uitwijken naar mijn kant.
Ik vind uitspraken doen over de gereden snelheid redelijk gewaagd. Het is lastig om als (bijna) stilstaande weggebruiker de snelheid van een voorbij rijdend voertuig goed in te schatten. Overigens heeft de bestuurder overduidelijk onvoldoende afstand gehouden als jij met je beugel de spiegel raakt.
MLoeser schreef:Niet dat het bij elke automobilist lekker werkt hoor. Sommige crossen nog keihard en super dicht langs je heen maar goed, bij elke auto die wel rustig aan doet is voor het paard en een schrik minder en meteen een goede ervaring met een voorbijgaande auto.
Helaas heb je ook mensen die het als sport zien om paarden te laten schrikken. Ik heb zo'n figuur op motorrijles gehad, die had er veel schik om als een paard steigerde en op hol sloeg. Ik heb hem proberen duidelijk te maken wat de gevaren zijn en dat hij op z'n zachtst gezegd niet zo handig bezig is maar gezien zijn andere acties op de weg vrees ik niet dat het aangekomen is.