Hoe was jou ervaring op een eerste wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:56

marjolein_el schreef:
Mijn eerste wedstrijd was ook echt vreselijk. Nouja pony was héél braaf en rustig maar qua rijden ging het echt slecht! Maar het ergste moest nog komen; de tweede wedstrijd. Voor mijn gevoel ging het best goed! Proef was juist heel netjes, ze liep alleen niet rond. Komt de jury uit de auto; 'Ja ik zou als ik jou was maar stoppen met wedstrijd rijden'. Leeeeuk joh wedstrijd rijden! Ik had iets van 155. :')

Op de wedstrijd met Perfect die ik HC startte had ik 153 en 156. O:)
Ze deed het voor mijn gevoel ook goed: Ik bleef binnen de bordjes en heb elk onderdeel kunnen rijden.
Ik was echt onwijs trots, mijn dag kon niet stuk. Heb mn paard de hemel ingeprezen. :D
De jury was ook niet aardig, maar ik heb letterlijk gezegt 'Dit is haar eerste wedstrijd, ik ben blijven zitten en heb gedaan wat er werd gevraagt. Dat vind ik goed genoeg!'
De jury was gelijk een stuk aardiger.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:07

Eerste wedstrijd was op de shet. Was 7 jaar, was zo'n zelf gemaakt proefje door de vereniging.
Hield me er volgens mij niet echt mee bezig, ik was niet eens bij de prijsuitreiking, ik was paardjes aan het aaien :+.
Was wel eerste :D

nura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:09

mijn eerste keer was slecht. ze schrok steeds. trouwens een leuk paardje!

HeleneVdb

Re: Hoe was jou ervaring op een eerste wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:10

Al bij al viel mijn eerste keer nog mee.
Intussen is het bijna 4 jaar geleden, maar foto's zeggen genoeg ;)
Ik had enorm veel stress, maar had een paard met tonnen wedstrijd ervaring.
Ik reed slordig en kwam bijna langs de verkeerde kant binnen!
Op de koop toe, kreeg ik nog op mijn oren van de jury dat ik geen rijlaarzen droeg,
maar chaps (die wel toegelaten zijn!).
Nuja, voor alles een eerste keer.
We zijn intussen 4 jaar later en ik herken mezelf bijna niet meer op die foto's (gelukkig maar) ;)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:15

Mijn allerallereerste wedstrijd ging best aardig, alleen had ik 119 punten (toen je er nog 120 nodig had voor een wp), dus was ik erg teleurgesteld.
Mijn eerste wedstrijd bij de paarden was een ramp, ik werd uitgesloten vanwege drie keer de ring verlaten (en dat ging niet bepaald om 'een bordje buitenom'....en de tweede stond ik ook buiten de ring (waar een hek van 1.30 omheen stond), Gek genoeg wilde het betreffende paard dan weer nooit springen 8)7
Ach uiteindelijk is het allemaal goedgekomen :')

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:23

Mijn eerste wedstrijd was een drama we hadden 163 en 168 punten.
We waren er een uur van te voren en de reis was wonder boven wonder helemaal goed gegaan, paard houd niet zo van de trailer.
Mijn moeder zei tegen me dat ik meteen mijn laarzen aan moest doen dus dat deed ik, ondertussen zou mijn moeder hem met hoofdstel er wel even uithalen.
Maar toen ging het paard zo snel naar achter dat hij mijn moeder meesleurde en zo brak het hoofdstel. Gelukkig had mijn vader een kraampje gezien waar ze hoofdstellen verkochten, mijn vader er dus naar toe en naar een kwartier kwam hij weer terug hij vroeg wat voor maat hij moest hebben toen hij het wist ging hij weer terug naar het kraampje.
Een half uur later kwam hij weer terug met de melding dat ze de maat van mijn paard niet hadden.
Toen hebben we met allemaal touwtjes het hoofdstel weer wat in elkaar gezet.
Toen we bij het inrijd terrein waren schreeuwde iemand tegen ons dat we nu gelijk moesten beginnen, dus hij was niet eens ingereden.
De eerste proef was een drama voor mijn gevoel had hij niet eens de hoefslag geraakt hij was helemaal hyper.
De tweede proef ging beter maar toen lag daar ineens een plastic zakje in de baan en toen was het paard helemaal overstuur.

En dit was dus mijn eerste wedstrijd een groot succes :P maarja ik heb nu wel altijd een extra hoofdstel bij me en zorg er voor dat ik lang genoeg inrijd :D
En oja ik zorg er ook altijd voor dat ik hem zelf de trailer uit haal :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:25

Mijn eerste wedstrijd was anderhalve maand geleden. Ze liep als een zonnetje, maar niet voorwaarts genoeg. Ik had wél meteen twee winstpunten in the pocket! Ik was zo trots als een pauw!

Gisteren helaas te maken gehad met de welbekende "6' jes jury". Zij gaf de eerste plaats aan iemand die alle proeven enorm slordig reed en zijn paard in de krul trok. Dat paard had wél SUPER gangen, maar daarmee was alles gezegd...Dat hebben we dus ook weer ervaren :)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:31

Zesiram schreef:
Mijn allerallereerste wedstrijd ging best aardig, alleen had ik 119 punten (toen je er nog 120 nodig had voor een wp), dus was ik erg teleurgesteld.

In die tijd ben ik ook voor het eerst gestart :D Ik had toen 118 punten :+ Van winstpunten had ik toen nog geen kaas gegeten want snapte er allemaal nog niet zo veel van (was 8 ofzo)... Voor mij telde toendertijd alleen de plaatsing en ik was 2de geworden dus ging trots met beker naar huis :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:19

Mijn eerste wedstrijd is al 26 jaar geleden. Ik had volgens mij een snelheidsrecord, want binnen 2 minuutjes ofzo had ik mijn hele proef af. Mijn pony ging alleen in uitgestrekte draf en racegalop.
Resultaat 107 punten (120 was toen een winstpunt).
En balen, want dan mocht je dus niet gaan springen.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:50

Mijn allereerste wedstrijd was twee weken geleden :D
Heb de eerste twee proeven veel te voorzichtig gereden, waardoor paard wat onzeker werd.
Had 175 en 182 (wel een winstpuntje dus :) )

Volgende dag had ik gelijk weer concour (op hetzelfde terrein).
Was zelf een stuk minder onzeker, en dat werkte door op mijn paard.
Veel brutaler gereden, wat resulteerde in 180 en 196 *\o/*

Ben blij dat ik de dag erna gelijk weer ben gegaan, heb er veel aan gehad.
Misschien voor jullie een goede tip?

Wel spannend hoor, zo'n eerste wedstrijd!
Je voelt je inderdaad een behoorlijke nitwit, haha!
Verbaasde me erover hoe klein de dressuurringen waren :=

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:54

@anja-Joost, dat vond ik nou ook!! Ik rijd zelf nog geen wedstrijden (heb me opgegeven, binnen nu en enkele weken de 1e dressuurwedstrijd), maar ik was afgelopen Zondag mee met een vriendin, en ik vond die dressuurringen zoooo klein ogen! Terwijl het volgensmij wel de juiste afmetingen zijn?
Zou jij mij kunnen zeggen of het slim is om te oefenen, thuis, met het rijden tussen de witte hekjes?

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:29

@ mariellexxx, Ja, het zullen ongetwijfeld de juiste afmetingen zijn, maar de meeste binnen- en buitenbakken zijn veel ruimer. Met name als je paard loert is het denk ik wel verstandig om te oefenen tussen de bordjes.
En misschien om vast te wennen aan de afmetingen.

Succes (en veel plezier) met de voorbereidingen voor je debuut!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:53

Dankjewel!
Ze loert niet, maar is nu pas totaal 10 maanden onder het zadel, verder onwijs braaf meer dan rennen doet ze niet, en dat doet ze zelden! Op vreemd terrein wel vaak een paar minuten, maar daarna kan ik er gewoon aan rijden.
Denk dat oefenen in het weiland met hekjes niet zo''n slecht idee is dus haha!

Joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:37

Ik rijd alleen nog maar onderling :o maar de 1e keer was ze super braaf 179 en 176 punten maar ik had nog nooit een wedstrijd gereden en karina ook niet.. ze is altijd fokmerrie geweest en sinds januari pas echt onder t zadel, maar ze vind t heel leuk en ik ook :) Ik ga misschien volgend jaar officieel starten:)
doeg /3

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:33

Mijn eerste wedstrijd was vorig jaar. 2weken van te voren ingeschreven. En langzaam begonnen met oefenen. Eenmaal de dag aangebroken van de wedstrijd kom ik erachter dat ik 2weken de verkeerde proef had geoefend en mijn paard was dagelijks wel aant klieren grrr ( ik kon hem achter het behang plakken). Nja toch maar het paard op de trailer gezet en gegaan. Op het wedstrijd terrein aangekomen moest ik nog 1,5u wachten voor dat ik aan de beurt was. Dus ff in de kantine gezeten en goed gekeken hoe de proef ging zodat de zenuwen een beetje weg zouden gaan. Na een uur gekeken te hebben ben ik mijn paard gaan opzadelen en gaan losrijden. En BOH wat was hij braaf zeg en lopen dat ie kon opeen hihi. En toen kwam onze naam en konden we de dressuur-ring naar binnen. Mijn paard had de oortjes naar voren alsof hij het geweldig vondt. En van de 34 deelnemers ben ik 4geworden. Kon mijn ogen niet geloven maar ik was super trots op mijn paardje (A)