Zonder, krijg zo'n zweetreet met een leren zitvlak!
fientje07
Geplaatst: 28-06-11 09:19
ik heb er 1 x 1 gekocht in het begin was het echt heel raar , maar tis gewoon even wennen
KasparovX
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-11 12:37
Ha, ik ben dus niet de enige die het niet prettig vind. Leuk om alle reacties te lezen! Wel grappig dat in de poll de meesten mèt lere zitvlak kiezen en de meeste reacties zonder fijner vinden.
heb in het verleden twee maal geprobeerd met leren zitvlak maar na korte tijd toch weer gewoon lekker zonder. dit rijdt toch fijner. voordeel met is dat je jezelf in het zadel kunt vastdrukken. maar verder geef mij maar zonder leren zitvlak.
Afwezig
Geplaatst: 28-06-11 13:00
Ik rij altijd met leer Ik vind het gewoon fijner, maar kan niet uitleggen why
Zonder, met 'plak' je zo aan het zadel vast, niet comfortabel.
listiglistje
Geplaatst: 28-06-11 13:07
Ik rij met allebei en ik merk geen verschil
Maar ik heb broeken gehad met die niet fijn zitten/rijden en ook zonder (idem) dus ligt ook aan het merk/model
daphneM
Geplaatst: 28-06-11 13:24
Ik rij altijd met, heerlijk..
_Tamara
Geplaatst: 29-06-11 18:15
Geen leren zitvlak Ik heb een kunststof zadel, dus met een leren zitvlak is dat écht niet fijn.. Daarnaast is het ook wel erg warm tijdens de zomer!
J0anieke
Geplaatst: 29-06-11 20:33
Ik kan echt niet meer zonder, als ik een nieuwe broek koop en ik zie een leuke hangen is dat ook het eerste waar ik naar kijk (': Maar ik heb niet zo'n dikke kont, en als ik dan geen zitvlak heb doen mij 'kont botjes' (zitbeenderen) de volgende dag pijn... Ook vind ik t fijner omdat het wat strakker zit en niet zo slap...
MickeyenVici
Geplaatst: 29-06-11 20:57
Makkie123 schreef:
Geen zitvlak. Ik heb nog nooit met zitvlak gereden, maar wel gepast in de winkel en vond het toen al niet zo'n succes. (a)
Dat had ik ook! Vond het heel raar zitten! En ik heb veel rijbroeken, als ik het wel fijner vind dan zonder kan ik mijn rijbroeken allemaal gaan vervangen!
Heb zowel met als zonder zitvlak gereden en voorkeur gaat uit zonder zitvlak. Komt vooral doordat mijn rijbroek al verwassen is, waardoor het inderdaad zo stug aanvoelt.
he vandaag voor het eerst met gereden xd terwijl ik de broek al bijna 4 maanden heb xd t is echt heel erg wennen maar het verbeterd mijn houding wel doordat je zo stevig in het zadel zit xd ik vind allebij dus wel prima..
Liessie82
Geplaatst: 29-06-11 22:35
Ik heb liever een leren zitvlak, omdat op de manege veel zadels van glad leer zijn en het dan niet zo glijd. Maar moet eerlijk zeggen, dat ik ook broeken heb met een stoffen (extra) zitvlak en die zitten ook prima, dus misschien was dat glijden ook wel een beginnersprobleempje waar ik inmiddels overheen gegroeid ben Mijn nieuwste rijbroek is een spijker zonder zitvlak, dus ben benieuwd Koop meestal ook vooral rijbroeken met een (extra) zitvlak, omdat ik het idee heb, dat die wat duurzamer zijn....
Maris__
Geplaatst: 29-06-11 22:40
Heb er een paar mét, en een paar zonder, maar vind met leren zitvlak een stuk fijner, en ik denk dat het indd wennen is!
Japeloup
Geplaatst: 29-06-11 22:41
Blijheid schreef:
Zonder, met 'plak' je zo aan het zadel vast, niet comfortabel.
Mee eens, kan dan mijn hulpen niet meer geven vanuit mijn zit.
Vreselijk!! zo'n leren zitvlak. 1. met opsteigen.. 2. je kan niet makkelijk verzitten of schuiven om te kunnen rijden.. Zit dan vast geplakt, dat gaat niet als ik lekker wil rijden.