JoyCiej007 schreef:De gemeente zal er echt niet zomaar wat aan doen...... daarnaast gaat het ook niet om een wespennest in huis oid, maar 'gewoon in een weiland'. Die kwamen ook niet toen we op de wei last hadden van een (water)rattenplaag. Mag je helemaal zelf en op eigen kosten oplossen.
voor 50 euro niet laten.... tsja weet je wat het is, de afgelopen tijd heb ik zó veel onvoorziene kosten gehad, dat het haast niet meer te overzien valt. En dat vind ik erg jammer, daarnaast zijn er nog een aantal dingen die hoognodig moeten gebeuren en die ik ook wat 'uitgesteld' heb. Dus voor mij is op dit moment die 50 euro wel eventjes veel geld.
Qua agressiviteit.... ik heb geen idee. Ik kan vlakbij het nest staan, zonder dat ze me iets doen, ze hebben me helemaal niet in de gaten dan, lijkt wel. Maar dan sta ik ook stil en doe ik ook niets.
Een plek waar ik vaak moet zijn.... tsja, ligt er aan, het zit wel precies bij een doorgang die ik van stroomdraad heb gemaakt, maar dat zal toch gaan opschuiven (ivm. strookbegrazing).
Het ligt helaas wel centraal in de wei, en niet ergens in een hoekje waar je het makkelijk zou kunnen vermijden.
Zand er op storten ga ik niet proberen, heeft ook geen zin. Op inet staat overal duidelijk beschreven dat dat absoluut niet werkt; ze worden dan erg kwaad en gaan zich dan gewoon een weg naar boven vreten, om ergens anders weer omhoog te komen.
Ik kan aannemen dat veel onvoorziene uitgaven niet leuk zijn en soms ook erg moeilijk.
Maar heb je dan liever dat er effectief iets gebeurt en je paarden lek gestoken worden?
2 jaar terug hadden we ook een wespen nest, brandweer gebeld, voor 10 euro waren we er vanaf.
Je kan ze gerust bellen en vragen hoeveel dat kost, maar uiteindelijk is het veiliger en beter gedaan door de brandweer dan dat je zelf een beetje gaat klooien.
Better safe than sorry