Geen familie die in de paarden zitten hebben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:11

Ik ben ook de enige in de familie die wat met paarden heeft, maar als ik met een probleem zit, wordt dat bijna altijd opgevangen door mijn weidegenootje (die een erg goede vriendin is :) ). Mocht om een of andere reden niet lukken, dan zijn er nog een aantal mensen aan wie ik dat kan vragen, en als ik ook daar geen hulp vind, dan krijg ik mijn vader/zus/schoonbroer wel zo gek dat ze even wat voor me doen.
Familie heeft niks met paarden, maar is er ook niet bang van. Het is eigenlijk aan mij om te bepalen of het verantwoord is om hen een bepaald ding te laten doen, want daar staan ze zelf niet echt bij stil.

saarie

Re: Geen familie die in de paarden zitten hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:05

Mijn vader rijdt al 30 jaar en is heel goed met paarden. Mijn tante heeft vroeger veel gereden, vriendlief rijdt nu ook een beetje en (bijna) al mijn vriendinnen rijden. Dus handen genoeg zou je zeggen, ware het niet dat ik nogal uit de regio ben verhuist en dus alleen kan terugvallen op stalgenoten. Vriendlief heeft nog onvoldoende ervaring voor dit paard. Maar tot nu toe kan ik het aardig bolwerken :)

loediez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:25

ik ben ook de enige in de familie hahaha,

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:56

Mijn moeder heeft weinig ervaring, maar is absoluut niet bang voor paarden en deed ook wel eens wat in de verzorging van mijn pony als ik zelf echt niet kon (naar het land brengen, medicatie geven, deken afhalen etc.) en gaf injecties als dat nodig was :D (verpleegkundige, Ik kan/durf het inmiddels zelf ;) ).
Helaas woon ik nu zo'n 70 km bij mijn ouders vandaan, dus dan gaat dat niet meer.
Meeste kleine dingen vraag ik gewoon aan stalgenoten, is meestal geen probleem als je ook eens voor een ander klaar staat. Op mijn oude stal wilde de stalbaas ook nog wel eens iets voor je doen, op mijn huidige stal hoef ik dat niet te vragen.

In geval van nood wil mijn vriend ook nog wel eens een heel simpel taakje doen, broodje met medicatie geven of de stal opstrooien. Als het maar niet te dicht bij het paard is :+ Met mijn haf durfde hij ook een halster om te doen en te gaan wandelen, mijn arabier is hem iets te groot en temperamentvol ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:35

Ka_tje schreef:
je bent zeker niet de enige! ik moet ook alles alleen doen!

Logisch toch? Het is toch JOUW hobby :?

Ik heb een tante en nicht met paard, maar ik heb hun nog nooit om hulp gevraagd. Ze zouden niet eens komen denk ik :+
Ik heb hele lieve stalgenoten/vriendinnen die me uit de brand kunnen helpen (en andersom help ik ook)
Mijn ouders weten hoe mijn paarden eruit zien, heten, wanneer ze jarig zijn maar meer niet. Mams heeft vroeger paardgereden en heeft 1 keer gereden, paps was altijd mn groom als ik even langs huis reed om een sanitaire stop te maken :')

Inmiddels woon ik 100km verderop dus dit alles is wat lastiger.
Het is mijn hobby, dus mijn ouders hebben ook nog nooit geholpen met uitmesten/voeren ed. Vond het al lief dat mn moeder mn rijkleren wastte.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:06

Ja ik ben hier nu ook nog de enige die wat met paarden heeft. Mijn zusje heeft wel gereden, maar het doet haar nu niet zoveel meer, mijn moeder vindt het niet erg om de stallen te doen en het sociale om de paarden heen vindt zij wel leuk, maar ook vindt ze ze nog steeds eng. En het iedere dag doen, daar heeft ze ook geen zin in, het is immers mijn hobby. Naast ikzelf rijdt er dus idd niemand. Wat soms wel onhandig is met dingen. Nu rijd een vriendinnetje van me wel een van mijn 2 paarden, dus als iets echt niet kan, kan zij het ook nog voor me doen :o Zij heeft immers alleen de lusten en niet de lasten, dus dat kan er wel vanaf :o :P

Ook heb ik op mijn huidige stal ook wel lieve stalgenootjes die mij eventueel zouden willen helpen met iets. Zo is het andersom ook :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:10

Ik ben ook de enige die er wat mee heeft. Gelukkig is mijn moeder nog niet helemaal hopeloos, die kan met wat uitleg bijvoorbeeld wel de deken op en af doen. Daar ligt het bij mij niet aan dus.

Maar wat ik erg lastig vind is dat als mijn pony iets heeft wat niet direct zichtbaar is (dus iets lichamelijks wat je aan de buitenkant niet ziet), ik thuis niet echt terecht kan. Niet dat ze niet voor me klaarstaan maar echt helpen of me begrijpen kunnen ze niet.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:04

JE kan maar hopen dat ooit de microbe overslaat.
Is bij mij het geval geweest! Ik reed een 5tal jaar, en uiteindelijk zijn ze ook fan geworden. Daarom heb ik de kans gekregen om ook mijn eigen paardje te hebben... Nu rijden zij hun tijdens de week (als ik op kot ben voor mijn studie) en in het weekend heb ik paardjes die tijdens de week genoeg beweging hebben gehad. Ik denk dat ik anders nog steeds was zitten dobben op een oude knol in de manege...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:29

Ik ben ook de enige in de familie die echt actief is in de paardensport.
Van de ene kant wel jammer omdat ik thuis zo weinig kan delen (ouders luisteren wel, maar missen dan toch die feeling)
Van de andere kant ook wel fijn omdat ik dan zelf kan doen wat ik goed vind zonder dat iemand zich ermee bemoeit.

Mijn moeder gaat wel vrijwel altijd mee naar stal omdat ze het leuk is gaan vinden in die 17 jaar dat ik nu met paarden bezig ben en ze het ook wel leuk vind om met ze te tutten enz. Als ik zelf weg ben, dan gaat ze wel om ze te verzorgen enz.
Mijn vader zul je zelden tot nooit mee naar stal zien gaan, maar we gaan geregeld weekendjes of vakanties weg met de paarden en dat vind ie dan wel weer heel leuk om te doen.
En mee op concoursen gaan ze ook allebei.

Maar echt de sport zelf is voor mij. Ze rijden niet. Al heeft mijn vader afgelopen weekend aangegeven komende zomer tijdens de vakantie op de Veluwe best een ritje te willen maken op de Fjord.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:52

Ik en mijn tweelingzus zijn ook de enigen in de familie die iets met paarden hebben.
Mijn papa heeft ook jaren gereden, en zo zijn we ook begonnen, maar daar hebben we nu geen contact meer mee,
dus eigenlijk zijn we de enigen.
Mijn mama is ook bang van paarden. Ze durft nog net wortels geven als mn paarden op stal of achter de draad staan :p
Of hun neus aaien doet ze soms ook :p
Maar vasthouden of mee lopen ofzo eigenlijk niet.
Toch heeft ze hem 1 keer moeten vasthouden toen ik eraf gevallen was op strand, en ik moest er weer op geraken :p Toen deed ze het gelukkig wel, omdat ik anders er niet op kon :-)
En mijn zus haar merrie heeft ze eens laten grazen, maar ze liep vanop een afstand gewoon mee waar het paard naartoe wou :p
Het paard was eerder met mn mama aant wandelen, hihi
Maar omdat ik na jaren terug op wedstrijd wil, gaat ze binnekort met mij mee :-)
Dus dan zal ze ook soms hem moeten vasthouden ofzo, maar dat zien we later wel :-)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:54

Ook ik ben de enige die iets met paarden heeft. Mijn ouders gingen nooit mee, kwamen af en toe kijken op de onderlinge wedstrijdjes, alhoewel mijn vader liever naar het voetbal ging van mijn broertje. Mijn vriend daarintegen is best wel geïnteresseerd en gaat regelmatig mee naar stal.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:55

In mijn familie zijn een aantal mensen die ook een paard hebben. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze vaak zie.
Niet vaker dan andere familieleden zonder paarden.
Ik heb wat dat betreft meer contact met de andere mensen op stal.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:09

Mijn familie is ook geen echte paardenfamilie, hoewel er wel een aantal paardrijden.
Mn moeder reed maar is pas van dr paard gevalleen met een op 3 plaatsen gebroken en ook nog ontwrichte arm dus is nu (tijdelijk) gestopt, maar wilde ook altijd met wedstrijd oid wel helpen.
Mn zusje rijdt ook, en mocht ik haar een keer nodig hebben mag ik gelukkig altijd beroep op haar doen. :)

Mn vader heeft niets met paarden maar vindt het wel altijd prima om mee te rijden naar wedstrijd en daar te helpen (of om cameraman te spelen :+ )

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:26

Als de nood dr is wil mijn moeder mijn pony haar zonnemasker wel op doen.
Echter durft ze de wei in niet in, maar pony had al snel geleerd dat als ze haar hoofd over het hek doet en even meewerkt ze al snel iets lekkers krijgt.

Toch vraag ik het liever aan een stalgenoot, en het is bij ons heel normaal iets is. Ik doe ook graag iets terug.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:51

Ik heb dit probleem deels, mijn moeder is doods benauwd en mijn vader gaat nog.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:11

Ook ik heb geen paardenmensen in de familie. Wel een neef die Z rijdt, maar daar hebben we geen contact mee. Mijn ouders staan er gelukkig wel voor open en mijn tante is wel geïntresseerd, maar verder weinig.
Vriend heeft wel een schoonzus die ook Z rijdt en daar kan ik wel goed mee praten, maar bij problemen ga ik toch liever naar m'n buurvrouw en/of stalgenoten :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:51

Heb ik ook...

Mijn moeder is bang, durft ze hoogstens heel even vast te houden en mijn vader kan er mee overweg, maar heeft er niets mee. Mijn broer is nóg banger. Ooms, tantes, niets. Alleen mijn nichtje van 6 lijkt paarden wel leuk te vinden, maar daar heb ik niets aan :+.
Mijn opa woonde vroeger op een grote boerderij in Drenthe met veel paarden, die vind dat ook heel leuk, maar om het nou aan een man van 88 te vragen...
Dan heb ik nog een nicht in overrijsel(2-3 uur rijden van hier) en een of andere vage oom die iets met paarden hebben, meer niet.

Tja, ik vraag het maar aan vrienden, aan mijn familie heb ik niet veel op paardengebied :')