geen opmerkingen op coupon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: geen opmerkingen op coupon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:41

Twee weken terug heb ik een proef gereden, was ontzettend te vreden. Dacht zelf aan 175 - 183 punten, maar tot mijn grote schrik had ik 156 punten. Bij 1 onderdeel stond maar commentaar. Ik wilde naar de jury gaan, maar deze was al weg. Erg jammer.

Ik rijd proeven om mij te verbeteren, dan is het wel fijn om commentaar te krijgen.

Zarcotje dit ben ik niet met je eens, dan moet je of sneller schrijven, of afkortingen gebruiken en na vragen wat de jury zei. Jury geeft niet voor niets commetnaar.

Ik heb meerdere keren geschreven, ook een keer waarbij ik bij iedere regel wat neer moest zetten, maar ik vroeg gewoon telkens wat ik ook al weer neer moest zetten

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:55

Als schrijfster het niet bij kan houden, dan zet ja toch na de proef als jury een samenvoegende noot onderop.

Ik heb ook wel eens een dislectische schrijver toegewen gekregen. Sindsdien heb ik een lijstje op alfabetische volgorde met de meest voorkomende kreten erop en een cijfer ervoor. In geval van tijdnoot even cijfer klein bij het onderdeel opschrijven en dan regelen we het verder direct na de proef.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:20

Ik schrijf zelf altijd eerst het cijfer op wat de jury zegt en begin met het commentaar. Als ik het commentaar niet meer weet vraag ik het altijd even na. En de volgende combinatie mag pas starten als je klaar bent.

Jury dat is wel handig inderdaad Ik gebruik zelf vaak afkortingen bijvoorbeeld linkerbeen is l been

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:09

jury schreef:
Als schrijfster het niet bij kan houden, dan zet ja toch na de proef als jury een samenvoegende noot onderop.

Ik heb ook wel eens een dislectische schrijver toegewen gekregen. Sindsdien heb ik een lijstje op alfabetische volgorde met de meest voorkomende kreten erop en een cijfer ervoor. In geval van tijdnoot even cijfer klein bij het onderdeel opschrijven en dan regelen we het verder direct na de proef.

zie nu pas de vele spelfouten in dit bericht, lijk er zelf wel last van te hebben! :o :D
(iets te snel getypt, ben ik bang)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:18

Ik had zaterdag 192 punten en het stond helemaal vol met commentaar, super, daar kun je wat mee! Heb inderdaad ook weleens coupons terug gehad zonder iets erop, een beetje jammer.. Zou toch graag willen weten wat ik nog moet verbeteren. Al weet ik het vaak zelf wel, het is toch fijn als je beestiging krijgt dat dat inderdaad beter moet.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:04

Da's inderdaad balen...Ik heb ook wel eens coupons terug gehad met bijna geen commentaar en daar baal ik altijd van.
Het is toch altijd fijn om commentaar te krijgen en te weten wat je moet verbeteren.
Ik schrijf zelf ook regelmatig en ik weet dat het bij sommige jury's niet bij te houden is met schrijven, maar dan probeer ik altijd dingen waar mensen iets aan hebben op te schrijven. Dingen als 'netjes gedaan' of 'paard springt weg' sla ik dan over. Meestal weet de ruiter dat zelf ook wel.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:05

liindsey1 schreef:
de jury was al weg voordat ik mn coupon kreeg
ben wel naar secretariaat van de wedstrijd gegaan maar die konden er ook niks aan doen!

vreemd jury moet altijd een half uur naar de prijsuitreiking blijven.
Zo kan ik altijd even praten met de jury..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:07

Nee, ze moeten tot een uur(?) na de laatste start blijven, niet tot na de prijsuitreiking.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:45

CalvinenGino schreef:
liindsey1 schreef:
de jury was al weg voordat ik mn coupon kreeg
ben wel naar secretariaat van de wedstrijd gegaan maar die konden er ook niks aan doen!

vreemd jury moet altijd een half uur naar de prijsuitreiking blijven.
Zo kan ik altijd even praten met de jury..

Dat is leuk in theorie, maar ik heb laatst ergens geschreven waar we om 8.00 aanwezig waren, om 8.30 begonnen, om 12.45 klaar enn de prijsuitreiking pas om 14.00 was. Daar hebben we ook niet op zitten wachten, hoe banketstaaf het ook was...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:48

Ik vind juist dat er de laatste tijd juist veel commentaar wordt bijgeschreven. (in vergelijking met n paar jaar terug)
Tot aan het irritante toe...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:54

mamabird schreef:
De schuld hoeft niet meteen bij de jury te liggen, de schrijver schrijft nl :D

ZarcoTje schreef:
Ik zou de schuld niet bij de jury leggen maar bij de schrijver ;)
De jury zal vast wel commentaar geven, maar misschien kan de schrijver niet volgen ? (wegens eerste keer schrijven ofzo..)

Dus de schuld zal wel bij de schrijver liggen, en niet bij degene die jureert :j

Hebben jullie dat andere topic ook gelezen over vrijwilligers en vergoedingen voor schrijvers? Ik vind jullie reacties wel erg kort door de bocht.

De jury is verantwoordelijk voor de schrijver (niet andersom) voldoet hij/zij niet aan de eisen (schrijver) dan zou ik als jury zijnde bij de organisatie aan de bel trekken en een andere eisen.

Geen enkele jury is heilig, geloof me ;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:01

*beetje offtopic*
Er wordt op t moment zoveel gemiept over wedstrijden/jury`s/vrijwilligers/terreinen/organisatie/lang wachten/watdanook. Ik denk dat er volgend jaar wel clubs zijn die er over denken om niet weer een wedstrijd organiseren...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:10

IndianLady schreef:
De jury is verantwoordelijk voor de schrijver (niet andersom) voldoet hij/zij niet aan de eisen (schrijver) dan zou ik als jury zijnde bij de organisatie aan de bel trekken en een andere eisen.

En waar moet de organisatie zo snel een andere schrijfster vandaan zien te halen?
We zijn al blij als we er precies genoeg kunnen vinden, en als ze dan nog allemaal op komen dagen is het helemaal feest!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:17

De huidige schrijver ene schop onder zn kont geven en doorgaan :+
Tja, dan maar iemand minder achter de bar/secretariaat ofzo.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:20

Jullie hebben wel een super club zo te lezen! :)
Helaas hebben wij dat niet, en kunnen wij diegene achter de bar echt niet missen omdat dan de ruiters weer niks kunnen eten of drinken.
Vrijwilligers zoeken is echt een rotklus, en na een avond de ledenlijst afbellen en elke keer te horen krijgen dat ze echt geen tijd hebben ben je blij als je lijstje redelijk ingevuld hebt gekregen.
Daar kun je dan niemand van missen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:20

Nies_ schreef:
Nee, ze moeten tot een uur(?) na de laatste start blijven, niet tot na de prijsuitreiking.

Dit staat in artikel 11 lid 10 van het algemeen wedstrijdreglement:
Citaat:
10. De taak van de jury begint een half uur voor de start van de eerste rubriek die moet
worden beoordeeld, tot en met een half uur na bekendmaking van de uitslag van de
laatste door de desbetreffende jury beoordeelde rubriek.

Net als Vjestagirl al schreef, soms duurt het erg lang voordat de uitslagen bekend gemaakt worden en daar ga ik als jurylid echt niet op zitten wachten. Na het jureren wil ik graag zelf ook nog even rijden en bovendien is er in al die jaren dat ik jureer pas 2x iemand bij me gekomen met een vraag.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:26

asjemenou schreef:
Jullie hebben wel een super club zo te lezen! :)
Helaas hebben wij dat niet, en kunnen wij diegene achter de bar echt niet missen omdat dan de ruiters weer niks kunnen eten of drinken.
Vrijwilligers zoeken is echt een rotklus, en na een avond de ledenlijst afbellen en elke keer te horen krijgen dat ze echt geen tijd hebben ben je blij als je lijstje redelijk ingevuld hebt gekregen.
Daar kun je dan niemand van missen.

Haha ik rijd zelf niet hoor, laat staan dat ik bij een vereniging sta ingeschreven :')
Ik schrijf voor een vriendin van mij.
Er zijn volgens mij altijd genoeg mensen van de vereniging/stal aanwezig die best een aantal proeven zouden kunnen schrjven.

Maar goed, ik had het specifiek over dat de fout nou niet bepaald bij de schrijver ligt maar bij de jury. De jury hoort toch het protocol even snel te controleren voordat de volgende combinatie begint. Neem aan dat de jury dan ook wel ziet dat het protocol compleet leeg is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:27

Oh, dan heb ik het verkeerd.. Snap inderdaad heel goed dat je niet op de uitslag gaat zitten wachten als het zo lang duurt.

xx_star_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:08

Laatst had ik dat ook, stonden 4en of 5en, zonder commentaar. Bij die 4 weet ik zelf wel wat er fout ging maar bij die 5 snapte ik het niet helemaal. Wat dan wel weer grappig was dat er bij 6'en wel commentaar stond om het beter te maken..:P

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:46

Beetje raar dat er niks bij staat. Je moet toch dingen kunnen leren... :?

Bij een 3 hoeft van mij opzich geen commentaar, dan weet je zelf ook wel dat het mis ging. Hetzelfde bij een 8, dan weet je ook wel dat het goed ging. Maar juist bij 5 - 6 - 7 is het fijn om commentaar te hebben :j

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:00

Krijg ook weleens protocollen terug met heel weinig erop, vind ik jammer, ik ga toch op wedstrijd om er iets van te leren. Kijk zijn het hoge cijfers oké dan vond de jury het kennelijk goed, maar bij lage cijfers wil ik toch wel graag weten wat er dan anders aan moet. Van de meeste dingen heb je zelf ook wel een idee, maar toch, als ik iets niet snap wil ik wel weten hoe het zit!

Vind het ook wel jammer als de jury vaak al weg is als ik m'n protocol heb, maar dat kan ik nog wel begrijpen als de uitslag vrij laat komt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:59

mamabird schreef:
De schuld hoeft niet meteen bij de jury te liggen, de schrijver schrijft nl :D
Ik heb het ook wel eens gehad. Een heel lief schrijvertje, maar kon het allemaal niet volgen en ik was al blij dat de punten correct op de coupon stonden. Ik heb geprobeerd om er zelf na de proef nog snel iets op te zetten, maar dan meld de volgende zich al weer en de planning was erg krap. Ik heb meteen aangegeven een andere schrijver te willen, maar die heb ik niet gekregen helaas. Het schrijvertje deed erg zijn best, maar kon het gewoon niet bijhouden en dan moet je roeien met de riemen die je hebt...

Idem hier. Schrijfstertje van 9 jaar. Die had al moeite met het opschrijven van de punten. Op een gegeven moment keek ik naast me en toen was ze bij onderdeel 9 gestopt en bij 15 maar verder gegaan omdat ze het niet bij kon houden. Laat staan dat je daar nog iets van commentaar door kunt laten schrijven. Ik heb toen bij elke coupon zelf maar wat algemeens opgeschreven.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:02

Het is toch zo dat jury's van cijfers 1 t/m 5 verplicht zijn er commentaar bij te schrijven ?
En moeten jury's niet verplicht een halfuur nadat de laatste combinatie is gestart blijven ?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:56

Ja, slaat nergens op natuurlijk maar om het nou zonde van je inschrijfgeld te vinden. Er zit zo vaak een jury waarvan je denkt: WAT?. Je gaat toch voor jezelf en voor je eigen ervaring op wedstrijd, niet voor dat briefje geschreven door iemand waarvan je geen idee hebt wat hij zelf kan. Het is wel jammer, maar je kunt toch niet rijden naar een jurycommentaar :)

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:34

Dit heb ik nog nooit meegamaakt. Meestal wordt er wel het 1 en ander op je coupon gezet.
Zo leer je niks van je onvoldoendes. Zeker zonde van je inschrijfgeld!