Afgekeurd paard kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Afgekeurd paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 09:51

Ik lees net idd op hippozorg.nl dat het niet mag. Of weggeven dan wel mag?
Gelukkig was de mijne dus niet afgekeurd door een verzekering.
Dan zou ik het niet doen TS.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:04

Eerlijk gezegd, zou het een mooi gebaar van de eigenaar zijn, als ze het paard schenkt aan TS.
Immers ze heeft al geld voor het paard ontvangen en TS verzorgt het paard nu al een paar jaar.
Contract erbij dat TS het paard niet mag doorverkopen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:06

Electra63 schreef:
Eerlijk gezegd, zou het een mooi gebaar van de eigenaar zijn, als ze het paard schenkt aan TS.
Immers ze heeft al geld voor het paard ontvangen en TS verzorgt het paard nu al een paar jaar.

Daar zou ik ook voor gaan. Maar wil de eigenaar wel verkopen, of wil jij graag een eigen paard kopen? Dit paard kun je in ieder geval niet kopen, maar als je met leasen oid genoeg neemt?

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:08

Ik zou het wel doen.
Ze rijd het paardje al 3 jaar zonder problemen.
Ik zou hem al wel goed gaan ondersteunen voor zn artrose.
Artrose hoeft niet perse slijtage te zijn maar kan ook van een oude kwetsure komen.
En laat die verzekering het lekker uitzoeken,Komen m vast niet halen daarbij is het niet bij jou gebeurt,
Jij kopen en een ander weghalen = is volgens mij stelen... Denk niet dat dat beessie zo belangrijk is voor ze.
Kun je m niet 'leasen' oid. Is geen verkoop maar je kunt misschien wel in het 'contractje' zetten dat jij de beslissingen neemt tot zijn dood. (Of een 'verzorgers/beheerders' contractje)
Maar ik zou het dus wel doen.
Wat ik niet zou hebben gedaan is dit zo op bokt gooien TS.

Sorry, maar ik zou opkomen voor mijn vriendje
Laatst bijgewerkt door beaversrun op 25-06-11 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:23

maikeltje schreef:
Niet kopen tenzij je je mede schuldig wil maken aan verzekeringsfraude. Deze regels zijn er niet voor niets. Handelen in afgekeurde paarden vind ik ronduit walgelijk en op deze manier hou je dat wel in stand.

Erg walgelijke zieke reactie :r
Afgekeurde paarden die verhandeld worden of een paardje in je armen sluiten waar je al jaren voor zorgt kun je niet vergelijken.
Beetje erg vreemde reactie en een idiote beschuldiging naar TS

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:24

beaversrun schreef:
Ik zou het wel doen.
Ze rijd het paardje al 3 jaar zonder problemen.
Ik zou hem al wel goed gaan ondersteunen voor zn artrose.
Artrose hoeft niet perse slijtage te zijn maar kan ook van een oude kwetsure komen.
Wedstrijden is gewoon een kwestie van inschrijven,denk ik ;) en zien wat er gebeurt.
En laat die verzekering het lekker uitzoeken,Komen m vast niet halen daarbij is het niet bij jou gebeurt,
Jij kopen en een ander weghalen = is volgens mij stelen... Denk niet dat dat beessie zo belangrijk is voor ze.
Kun je m niet 'leasen' oid. Is geen verkoop maar je kunt misschien wel in het 'contractje' zetten dat jij de beslissingen neemt tot zijn dood. (Of een 'verzorgers/beheerders' contractje)
Maar ik zou het dus wel doen.
Wat ik niet zou hebben gedaan is dit zo op bokt gooien TS.

Die regeling van de verzekeringen is er niet voor niets.
Hoe zou je er over denken als de eigenaar het paard verkocht aan een handelaar?
Eigenaar heeft geld ontvangen voor dit afgekeurde sportpaard en heeft hem teruggekocht. Dan kan je hem niet meer doorverkopen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:25

beaversrun schreef:
maikeltje schreef:
Niet kopen tenzij je je mede schuldig wil maken aan verzekeringsfraude. Deze regels zijn er niet voor niets. Handelen in afgekeurde paarden vind ik ronduit walgelijk en op deze manier hou je dat wel in stand.

Afgekeurde paarden die verhandeld worden of een paardje in je armen sluiten waar je al jaren voor zorgt kun je niet vergelijken.

Maikeltje heeft gelijk, al geloof ik zeker in de goede intenties van TS.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:27

Esther28 schreef:
Een afgekeurd paard (door de verzekering) mag niet meer verkocht worden en niet meer uitgebracht worden.

Een afgekeurd paard mag zeker wel weer op de wedstrijd uitgebracht worden!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:30

TS zegt in andere topic ook dat ze wedstrijden wil gaan rijden met dit paard, dat kan dus ook niet als ze afgekeurd zijn voor de sport (en dat is dit paard!)
Ik denk dat TS, als zij nu de eigenaar gaat worden, denkt dat ze dan wél weer wedstrijden kan gaan rijden.
En dan heb ik het nog niet eens over de artrose!

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:31

Electra63 Het is in dit geval mijn inziens OFF-TOPIC.
Het gaat niet over paarden in die na afkeuring in de handel verdwijnen.
Het gaat over iemand die al 3 jaar het paard verzorgt.
Verkopen naar handelaar.... NEE!!!!
Verkopen aan verzorgster.... JA!!!!!
Zijn gewoon 2 totaal verschillende dingen.
Laatst bijgewerkt door beaversrun op 25-06-11 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:33

beaversrun schreef:
Het is in dit geval mijn inziens OFF-TOPIC.

dus maak je een uitzondering?
En waarom? Omdat TS (waarschijnlijk) wedstrijden wil starten?
Het gaat om het principe: afgekeurd paard, geld ontvangen, paard terugkopen van de verzekering, paard niet meer doorverkopen.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:45

Electra63 Helaas leven we in een land waar ook jij je mening in mag geven.
Er is meer dan PRINCIPE. Er is meer dan geld. Er is meer dan Papperasse.
Jammer dat sommige mensen dat nog niet meegemaakt hebben. :(:)
En ja,Ik ben absoluut WEL tegen handel in afgekeurde paarden maar niet dat hij bij zn verzorger blijft.
En als dat dier nog wedstrijden kan lopen... WAAROM NIET??
Als het niet meer gaat stopt het vanzelf bij artrose en bij artrose geld RUST ROEST.
Alleen kan het zijn dat ie over 3 weken last krijgt en misschien wel HELEMAAL NIET ;)
Maarre ik heb mijn mening gegeven en trek me terug.

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:49

beaversrun schreef:

En wat als TS het paard door omstandigheden niet meer kan houden. Komt het paard dan alsnog in de handel?
Verzekeringen maken normaal gesproken een aantekening in het paspoort wanneer een paard afgekeurd is. Hierdoor voldoe je dan bij wedstrijden toch niet meer aan de voorwaarde dat je met een gezond paard komt?

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:53

Patty83 schreef:
beaversrun schreef:

En wat als TS het paard door omstandigheden niet meer kan houden. Komt het paard dan alsnog in de handel?
Verzekeringen maken normaal gesproken een aantekening in het paspoort wanneer een paard afgekeurd is. Hierdoor voldoe je dan bij wedstrijden toch niet meer aan de voorwaarde dat je met een gezond paard komt?

Dan kan ie toch nog altijd de kop af oid??? Moeten ze ook op die wedstrijden ook gaan eisen dat ieder paard met fotos komt. Want erg veel paarden hebben het en dat is dan niet eens bekent.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:56

Maar goed ik gaf mijn mening aan TS
En heb geen zin om uit te leggen dat er meer dingen in het leven zijn of verantwoording
aan jullie af te leggen.
:evaw:

Maarre TS Succes met hem ;)
Laatst bijgewerkt door beaversrun op 25-06-11 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:58

Ik weedt idd van een paard wat met zenuwsnedes nog op wedstrijd loopt. Ik denk dat je niet wil weten hoe vaak dat gebeurd. Daarmee bedoel ik niet dat ik dat goed vind.
Ik vraag me ook af hoe de verzekering controleert op verkoop of deelname aan wedstrijden?

@Beaversrun, je laatste opmerking slaat echt helemaal nergens op en ik weet werkelijk niet waarom eht nodig is zoiets neer te zetten...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:00

beaversrun schreef:
Electra63 Helaas leven we in een land waar ook jij je mening in mag geven.
Er is meer dan PRINCIPE. Er is meer dan geld. Er is meer dan Papperasse.
Jammer dat sommige mensen dat nog niet meegemaakt hebben. :(:)
En ja,Ik ben absoluut WEL tegen handel in afgekeurde paarden maar niet dat hij bij zn verzorger blijft.
En als dat dier nog wedstrijden kan lopen... WAAROM NIET??
Als het niet meer gaat stopt het vanzelf bij artrose en bij artrose geld RUST ROEST.
Alleen kan het zijn dat ie over 3 weken last krijgt en misschien wel HELEMAAL NIET ;)
Maarre ik heb mijn mening gegeven en trek me terug.

Ja en moet verder kijken dan nu. Het paard is nu 10 dus opzich zonder problemen kan die nog wel zeker 10 jaar mee al dan niet met rijden. Financieel kan er in de situatie ook veel veranderen, stel ze koopt of krijgt dit paard wat afgekeurd is voor de sport door een verzekering en dus officieel niet verkocht mag worden. Na 5 jaar kan ze dit paard niet houden om welke reden dan ook. Wat gaat er dan gebeuren? Gaat het paard als nog verkocht worden, handel in of naar de slacht/inslapen? Dit is ook zeker iets om over na te denken. Kijk maar naar de eigenaar van het paard nu die heeft er eigenlijk ook voor gekozen om het paard aan te houden tot z'n dood. Want anders had ze hem niet terug gekocht van de verzekering. En nu gaat die misschien weg.
Dan krijg je misschien over zoveel jaren weer precies hetzelfde.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:06

Wees maar blij dat je niet weet wat er over 5 of 10 :D jaar gebeurd

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:11

beaversrun schreef:
maikeltje schreef:

Vreemde reactie? Gewoon feiten. Ik waarschuw haar gewoon dat ze zich hier schuldig aan maakt wanneer ze aan de fratsen van de eigenaar meewerkt. Niets meer en niets minder. En hoe je het ook wendt of keert, op deze manier hou je verzekeringsfraude in stand. Hoe lief een paard ook is, het is geen eerlijke handel.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:13

Heeft iemand ooit meegemaakt dat de verzekering dit controleert en wat de sancties zijn? En hoe controleren ze dit?

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:53

Electra63 schreef:

helemaal mee eens

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:28

Ja maar over de andere kant dan maar schuldig aan fraude .
als zij zo band heeft opgebouwt wil je ook niet dat ie bij de slacht eindigt ,
heb eens zitten nadenken .
als je veder geen ambities hebt kan je hem kopen en laten gezieten van zijn leven .
je moet wel rekening houden dat het ook een kosten plaatje kan gaan worden ,
en weet niet hoe je financieel er voor staat als je een paard wil voor wedstijden zou dit betekenen .
dat je dus geen goed wedstrijd paard meer zou kunnen kopen .
want deze gaat je al veel maandelijkse kosten kosten

blackone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 17:27

Ten eerste bedankt voor jullie mening ookal is die van sommige hard om te lezen, het is wel zo.
Black is echt een top paard, dat me heel veel leert.
Hij kan zo ontzettend goed lopen als we de juiste warming op hebben gehad.
Het is allemaal een raar verhaal en zijn eigenares ook :o . Soms heb ik het idee, dat ze hem gewoon perse wilde laten afkeuren(kwam goed uit).
Ze heeft voor het keuren zijn ijzers verwijderd zodat hij niet lekker zou lopen en heeft aangegeven het paard voor
intermediair niveau te wilen gebruiken.
Ik train hem in een vast schema volgens vaste tijden en oefeningen.
tevens rij ik geregeld onderlingen wedstrijden, waarbij mensen echt zo iets hebben van wtf waarom rij jij geen officeele wedstrijden.
We eindigen altijd boven in. En hij reageerd er goed op. Niet dat ik perse officeel met hem wil starten, het gaat kan en mag niet dus gebeurt het ook niet. Wedstrijden is wel iets wat ik ambieer maar, dit hoeft niet perse met black. Ik wil vooral veel van hel leren om dit aan een evetueel jond paard over te brengen, misschien wel wanneer black t teveel wordt.

Ik heb dit paard echt in mijn hart gesloten, en wil hem graag weg nemen bij zijn vreemden eigenaar :?

Ik was eerste van plan toch wel rond de €1000,- voor hem te betalen ze gaf aan dat dit de dierenarts kosten waren die ze in hem geinvesteerd heeft. Maar na het lezen van jullie reacties, heb ik besloten dit totaal niet te doen. We kunnen een incl. prijs samenstellen met hoofdstel zadel en andere toebehorenen.

Ik ben me bewust ervan dat dit een dure kwestie kan worden, en dat ik waarschijnlijk vroeg tijdig afscheid moet nemen.
Het is gewoon moeilijk weet niet wat ik moet beslissen :\

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:37

blackone schreef:
Sorry, als het niet goed staat.

Na mij vorige topic --> http://82.161.230.94/forums/viewtopic.php?f=29&t=1498958&sid=1963940258c72fb498b312abacba7190

Vraag ik mij af, hoe jullie er over denken dit paard te kopen.
Ik ben er van op de hoogte dat het paard officeel niet verkocht mag worden.
Zou jij een afgekeurd paard voor een symbolise prijs over nemen?

Over t paard:
-10 jaar, sinds 6 jaar artrose in een linker voorbeen.
-Tot op heden geen tot weinig last van.
-Loopt m niveau heeft hoger niveau gelopen.
-Rij het paard al 3 jaar, geen dag problemen gehad.

mijn antwoord ja......ik heb zo`n paardje en heb er al een dik jaar plezier van....wel gewoon voor funn dus ligt er een beetje aan wat je verder met paard van plan bent.
verder merk je echt wel als je paardje last ervan heeft....die dag lekker laten staan.
dus ik zeg ja als je meer info wil pb me maar !
oja mijn paardje is ook 10
oww nu ben ik fout omdat ik het paardje een eerlijke kans geef.....
sorry hoor wat een kolder.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:51

@ TS, ik ben overtuigd van je goede bedoelingen met dit paard, maar je mag een afgekeurd paard gewoon niet verkopen (en op wedstrijden uitbrengen). De eigenaar heeft ervoor gekozen om haar paard af te laten keuren (zo te horen dus omdat ze extra geld wilde opstrijken). Dan teken je een contract waarin staat dat je je paard niet meer mag verkopen of op wedstrijden uit mag brengen. Dit is logisch, want het paard is afgekeurd omdat hij geen wedstrijden meer KAN lopen, hij heeft immers artrose, en als de eigenaar hem ook nog zou verkopen zou ze dubbel geld opstrijken (geld van de verzekering + geld van de verkoop). Hoe rot je het ook vind, blijf het paardje gewoon lekker rijden en zijn aandacht geven. Maar als je hem koopt is het gewoon fraude. Enige wat je nog zou kunnen proberen is contact opnemen met de verzekering, en vragen of er iets te regelen is. Maar geen idee of ze dat zullen doen.