Terugplaatsing M1 naar L2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Terugplaatsing M1 naar L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:32

Ik ben het niet met je eens laurabosman, paard heeft idd rugproblemen gehad, maar daarna ging het goed. Nu is ze door naar de M1 en daar wordt van je verwacht dat je gelijk binnen komt i.p.v. een rondje in de ring. Dit levert spanning op. Dat plus het meer gevraagde zoals ts aangeeft, maakt dat het niet meer lekker loopt nu. Heeft in mijn ogen niet veel te maken met de rugklachten.

laurabosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:39

kleinvosje schreef:
Ik ben het niet met je eens laurabosman, paard heeft idd rugproblemen gehad, maar daarna ging het goed. Nu is ze door naar de M1 en daar wordt van je verwacht dat je gelijk binnen komt i.p.v. een rondje in de ring. Dit levert spanning op. Dat plus het meer gevraagde zoals ts aangeeft, maakt dat het niet meer lekker loopt nu. Heeft in mijn ogen niet veel te maken met de rugklachten.

dat klopt dat heeft ook niet te maken met rugklachten, maar het zou wel kunnen dat het paard weer rugklachten heeft, want dit kan namelijk terug komen. en ik weet niet of het paard gelijk kijkerig werd toen ze M1 ging starten of dat het in het begin wel goed ging?
en het klopt dat het paard door wat jij zegt ook kijkerig kan zijn.
en misschien moet ze zelf een keer met het KNHS gaan bellen om te vragen of zij in aanmerking komt voor dispensatie ;)

Kenjiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:21

Je bent officieel nog L2 omdat je geen winstpunt in de M1 hebt gereden.
Dus je mag gewoon in de L2 rijden. En stel dat je al wel een winstpunt had gereden in de M1 dan kan je de knhs bellen en die zetten je terug naar de L2, je mag dan alleen niet meer doen met provinciale kampioenschappen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:07

silber_k schreef:
Je bent officieel nog L2 omdat je geen winstpunt in de M1 hebt gereden.
Dus je mag gewoon in de L2 rijden. En stel dat je al wel een winstpunt had gereden in de M1 dan kan je de knhs bellen en die zetten je terug naar de L2, je mag dan alleen niet meer doen met provinciale kampioenschappen.

Nee, dit is niet waar, ook al heb je geen wp in de M1, als je al wel in die klasse gestart bent, mag je niet meer terug. En even de KNHS bellen, zucht...

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:58

Ik zucht met je mee kleinvosje....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:27

Ja en dat is dus het gevaar van zulke vragen op Bokt stellen. Je kan maar beter de KNHS bellen, heb je direct antwoord en weet je zeker dat je niet met rare feiten om de oren wordt geslagen :)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:33

Klein vosje heeft gelijk, je bent nu M1 geklasseerd.

Maar nu kijk eens ff realistisch naar het niveau verschil tussen L2 en M1, dat is echt niet zo heel erg groot. Beetje schouderbinnenwaarts en beetje contragalop. Meer niet. Als het paard echt zo fijn ging in de L2 kan het daar niet aan liggen.
Als het aan het rondje om de ring ligt, wacht dan tot het indoor seizoen, dan kun je vaak wel van binnen de ring starten. Doe je daar wat vertrouwen in de M1 op.
Of start op 1 wedstrijd HC L2 en daarna M1, heb je even vertrouwen op gedaan dat het goed is. Of start een paar keer HC M1, gewoon voor jezelf, nix moet, alles kan en je kan corrigeren wanneer dat nodig is. Scheelt heel wat zenuwen. Neem daar anders iets voor, misschien helpt dat!

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 01:31

Ik zal even reageren aangezien er een boel onduidelijkheid is. Ten eerste het paard had een rugprobleem.
Dit is zo goed als weg. Paard en ik en worden goed getraind om het probleem niet terug te laten komen.
Dit is ook het kernpunt als ik les krijg. Het loswerken van het paard en niet de oefeningen en dergelijke (neem ik alleen mee om paard losser te krijgen, en niet voor "de oefening" omdat die zo nodig in de proef moet) Het probleem ligt bij mezelf. In de training kan ik fijn rijden. Probleem zit in mijn eigen spanning maar ook deels in de spanning van het paard. Ik merk gewoon dat ik tijdens een proef niet fijn alles voor mekaar heb en dat ik teveel moet doen op elkaar. ik heb te weinig tijd om voor te bereiden op het volgende onderdeel en schiet dan in de stress.

Ik heb overlegt met mijn instructrice en zij zegt ook dat het niet nodig is om naar de L2 terug te gaan. Paard kan het niveau makkelijk aan, alleen probleem zit in mijn spanning (het té GOED willen doen) en dan ga ik anders rijden en komt het er niet uit. Ik ga denk ik een keer een wedstrijdje wat verder uit de buurt rijden. Vaak wil ik me ook nog wel eens wat aantrekken van de mensen die ik ken en ga me daardoor ook drukker maken. Want ik wil niet falen, en dat gebeurt daardoor juist wel. En zo zit je eigenlijk in een neerwaartse spiraal.

Vorig jaar reed ik zonder druk omdat ik er niets van verwachtte. Paard had een rugprobleem en ik vond het niet zo erg als het wat minder ging. Kan het dier niets aan doen en reed het paard ook lager in de lijn dan wat ze eigenlijk verwachten in de L2. hierdoor kreeg ik ook nog wel eens aftrek, maar dat boeide me niet want voor het paard was het beter. Dit compenseerde ik wel weer met het netjes rijden van de onderdelen. Nu in de M1 krijg ik ook nog wel de opmerking, maar ook hier heb ik zoiets van. Liever aftrek op de punten dan mn paard weer compleet klem rijden, en weer rugproblemen.

Dus lekker een eindje weg starten. Waar niemand me kent, en dit verandert voor mij direct al weer als ik er nu aan denk. Geen spanning en gewoon rijden.