Merrie is écht niet te vangen op wei.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: Merrie is écht niet te vangen op wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:40

Mijn paard kan het ook, die is dan niet te vangen. Hij loopt met 3 op de wei, maar hij staat strak van de verlatingsangst. Als ik de andere 2 pak, wil ie mee. :+ Als ik de andere 2 aandacht geef, of wat lekkers, wil ie ook. Ik heb ook veel tijd doorgebracht in de wei. Ging ik lekker ergens op de grond zitten kijken naar ze. Dan komen ze altijd wel even snuffelen en als je dan wat lekkers hebt, komen ze gegarandeerd terug. Als je je klein maakt ben je ook minder eng voor ze.

Als hij op een groep liep en ik moest alleen hem hebben, kon ie als een dolle te keer gaan. Ik ging dan staan kijken. Gewoon genieten van het schouwspel. Daar was de lol voor hem ook snel af. En dan kwam ie ook. Idd is het een kwestie van altijd belonen als je paard komt. Op een gegeven moment komt je paard naar je toe. En ook mijn paard staat meestal mét halster op de wei, maar het kan tegenwoordig ook af. Mijn paard is inmiddels 12. :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:10

EskeGirl schreef:
Sassol schreef:
Wel benieuwd of je al tips uitgeprobeerd hebt en hoe het uitpakte?

Heb het achterna lopen vandaag geprobeerd.
Een paar brokjes in mijn ene hand en een halstertouw. Na 5 minuten stond ze stil, maar wilde niet gepakt worden, dus weer laten lopen enz. Na 10/15 minuten had ze het door. Brokjes gegeven, touw om de hals en naar het hek leiden om het halster om te doen. :D

Oooh 10/15 min. maar? Als je dit consequent volhoudt heb je binnen no time een paard wat je gewoon kan pakken +:)+