Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
funnygirl1 schreef:ik doe het juist liever alleen maar ben eigenlijk nooit alleen op stal omdat dat niet verantwoordelijk is (stel dat ie is over me heen loopt) maar ik wil haar het zelf leren niet met zn 2en omdat ze van mij t accepteert en gestrest raakt alks er meer mensen met haar bezig zijn
ze is ook n nogal eenmans paardje
ik ga haar niet tot haar 3e in de opfok zetten, bij andere paarden probeer ik te regelen maar ze gaat niet in de opfok tot ze nog sterker is, ik ga haar opvoeden tot ze 3 is en dan beleren op weg naar sport paard
funnygirl1 schreef:ik doe het juist liever alleen maar ben eigenlijk nooit alleen op stal omdat dat niet verantwoordelijk is (stel dat ie is over me heen loopt) maar ik wil haar het zelf leren niet met zn 2en omdat ze van mij t accepteert en gestrest raakt alks er meer mensen met haar bezig zijn
ze is ook n nogal eenmans paardje
ik ga haar niet tot haar 3e in de opfok zetten, bij andere paarden probeer ik te regelen maar ze gaat niet in de opfok tot ze nog sterker is, ik ga haar opvoeden tot ze 3 is en dan beleren op weg naar sport paard
funnygirl1 schreef:ik ga haar niet in de opfok zetten
dat kan hier niet want dat is hier niet
ik ben bezig met kijken naar een groep waar ze bij kan ergens
maar ik wil dat ze aan mensen gewend raakt ze heeft tot een maand geleden in een groep gestaan maar dat waren allemaal jonge paarden en dat heeft dus geen nut
ik ben al aan het kijken maar het gaat hier niet over opfok of niet
ik wil haar een sport paard laten worden geen grasmaaier
funnygirl1 schreef:ik ga haar niet in de opfok zetten
maar ik wil dat ze aan mensen gewend raakt ze heeft tot een maand geleden in een groep gestaan maar dat waren allemaal jonge paarden en dat heeft dus geen nut
noura schreef:funnygirl1 schreef:ik ga haar niet in de opfok zetten
Dus paarden die lekker tot hun 3e in de opfok paard mogen zijn en door elkaar opgevoed worden, worden grasmaaiers?! Als jij je 2jarige nu aan gaat longeren dan heb je meer kans dat ze vroeg een grasmaaier is dan wanneer je dr nog even met rust laat.. Maargoed, dat is mijn mening.
troi schreef:Opfok vindt ik niet direct zo noodzakelijk voor een 2 jarige maar sociale contacten wel. Ze moet wel kunnen spelen en rauzen. Dat is erg gezond voor een paard. Maar goed, ik lees dat je een groep voor haar aan het zoeken bent. Ik duim voor je dat je dat vlug vindt, daar kon je merrie nog wel eens flink van opknappen.
NatasjavE schreef:Maar dat is toch precies wat opfok is. Een groep met leeftijdsgenoten waar ze kunnnen spelen en rauzen?
Ideaal is een gemengde groep met een paar oudere en wat 2 jarige.
De oudere zullen minder spelen en rauzen dan de jongere maar haar wel op haar plaats zetten.
troi schreef:NatasjavE schreef:Maar dat is toch precies wat opfok is. Een groep met leeftijdsgenoten waar ze kunnnen spelen en rauzen?
Ideaal is een gemengde groep met een paar oudere en wat 2 jarige.
De oudere zullen minder spelen en rauzen dan de jongere maar haar wel op haar plaats zetten.
Klopt, maar ook een reguliere pensionstal kan ook prima voldoen. Bij een opfok is het toch gebruikelijk dat je dier niet uit de kudde mag vanwege het groepsproces en zijn er vaak veel minder voorzieningen. Ik kan me voorstellen dat TS daar niet op zit te wachten.