Als ik jou was liet ik gewoon het schot eruit. Laat 2 lange stangen maken en zet haar gewoon in het midden dan kan ze zelf bepalen of ze schuin of recht wil staan. Wat voor bodem heeft de trailer? Is die misschien ook aan de gladde kant?
Heel glad is de bodem niet, ik doe er ook al geen stro meer in, want heb het idee dat dat meer gaat glijden. Ik ga eens kijken of we het schot volgende keer goed vast kunnen zetten, of eruit kunnen laten, en evntueel wat kleine stukjes oefenen, kijken of dat gaat. Er is een lange stang aanwezig al, dus dat scheelt wel. Ze was vandaag echt rillerig op de trailer weer, je voelt de trailer gewoon 'bibberen' als je voor het stoplicht wacht, helemaal als we net beginnen met rijden. Vind het zo sneu, dus ga het zeker eens anders proberen.
Bedankt allemaal voor de reacties, leuk te lezen hoe iedereen zijn/haar paard vervoerd.
Jet
Geplaatst: 28-06-11 00:03
Ik heb wel het idee dat ze grenzeloos vertrouwen in jou heeft. Als ze het zo moelijk vindt om te reizen en dan toch weer zo die trailer instapt en blijft staan, moet ze zker wel van jouw goede bedoelingen overtuigd zijn. Je kan het proberen zonder schot, maar misschien mist ze dan helemaal de steun die ze af en toe toch opzoeken. Als het schot schuin en vast staat kunnen ze als ze willen toch even tegen de zijkant of het schot leunen in een bocht.
Marisjuuuuuh
Geplaatst: 28-06-11 00:07
Mijn merrie ging regelmatig in een 2 paardstrailer. Gewoon zonder tussenschot, paarden staan het liefste scheef zo kunnen ze hun evenwicht onder controle houden. Gewoon aan 2 kettingen/touwen vast zetten. Zo kan het paard zich niet omdraaien.