ebony2 schreef:klachten zitten in haar bekken/rug
uiteraard hebben we haar niet zomaar zonder onderzoek/behandeling weggebracht voor weinig geld
en helemaal niet als ze in het handels circuit terecht zou komen
Dan hadden we haar liever hier de rest van haar leven op het land laten slijten
Maar omdat deze meneer een hobby fokker zou zijn, hij haar wilde laten dekken en ze "gezellig"met andere (fok) merries op het land zou komen te staan hebben we hier voor gekozen
fysio tandarts en passend zadel help haar niet, en zeg nu zelf, we hebben haar vorige maand weggebracht ernstige klachten verdwijnen niet binnen een aantal weken
Ik wil niet teveel zeggen over haar "gebrek"dit wil ik bespreken met de eventuele nieuwe eigenaar
Okay...nu is het wel duidelijker idd. En nee...zulke klachten verdwijnen niet in een maand.
Maar mijn vraag was niet zo gek hoor. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat we een paard hadden, waarmee de vorige eigenaar niets meer mee kon...en dat wij door even logisch nadenken, kijken en/of onderzoeken soms wel binnen een week zo'n dier weer pijnvrij en zonder raar gedrag weer aan de praat hadden...
dat dit gebeurt komt doordat er toch een groep mensen is, die aan symptoombestrijding doen en dan niet naar de oorzaak op zoek gaan. En zo lang je dat doet, zal het paard niet veranderen. Soms is het echt zo simpel als een behandeling door de tandarts...een goed passend zadel en het paard even herprogrammeren dat de pijnveroorzaker echt weg is...
Maar in jouw geval niet dus... Ik wens je succes met je zoektocht, want daar kan ik je helaas niet mee helpen.