Karakter-paard/eigenaar-verzorger(ster).

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:11

Mijn verzorgpaard en ik lijken tótaal niet op elkaar, behalve dat we beiden liever lui dan moe zijn. Ik ben verder een enorme stresskip, ben ook vrij snel wat angstig, en paard? die is niet bang te krijgen (oke, oke, herten issie bang voor :Y) ).

En ik moet zeggen, het is het fijnste paard dat ik mee heb samen gewerkt! :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:12

labionics schreef:
Ze zeggen niet voor niets, paard is de spiegel van je ziel.

Precies. :j Mijn paard kan heel vrolijk zijn als ik enorm vrolijk ben en chaggie als ik dat ben. :)
Maar over het algemeen denk ik dat rustige mensen geen heel druk paard gaan kopen of andersom, je kijkt toch een beetje wat bij je past.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:14

Soms zie je ook juist tegenpolen. Ik ben zelf vrij relaxt en niet snel onder de indruk en hou juist van niet te makkelijke heethoofden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:16

Ik lijk heel veel kwa karakter op mn fjord :j
Gelukkig heb ik ook goede eigenschappen en die zie ik terug in mn shet. Mn hoop is nog niet vervlogen

:')

Fjord: liever lui dan moe, chago, gemoedelijk, vreten, koppig
Shet: altijd vrolijk (dat ben ik dan weer niet), speels, afwachtend, nieuwsgierig, allemansvriendje, wil alles vantevoren weten (denk aan DA/TA/Hoefsmid)

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:16

klopt helemaal , paard kan daardoor bij iemand anders totaal anders zijn...
Ook telt het heel erg mee of het paard met respect werd opgevoed en beleerd !
Bij iedere paard die ik in de hand krijg test ik dat even uit , zodra disrespect getoond wordt krijgt hij /zij even zijn spiegelbeeld terug en dan begin ik gelijk met her-opvoeden !!!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:20

Ik weet niet of het klopt..mijn merrie kan heel gestresst zijn, net als ik, soms wat eigenzinnig/eigenwijs, net als ik en best wel op zichzelf (net als ik). Verder is ze heel makkelijk, zacht en vriendelijk ik de omgang. Ik heb dat iets minder, vind ik... :P

Mijn ruin is echt ontzettend makkelijk, zet hem ergens neer en hij blijft daar staan, maakt zich niet snel druk, maar als het gebeurd..dan gaat hij uit z'n panty (net als ik, haha). Maar verder is hij ook zo relaxed en makkelijk, en dat kan ik van mezelf niet echt zeggen.

Ze zijn allebei ook altijd vrolijk, terwijl ik enorm humeurig kan zijn. Eigenlijk zijn ze allebei ook heel stabiel in hun humeur, alleen m'n merrie heeft wat meer last van schommelingen.

Heb wel gezien dat ze beide bij andere mensen heel anders (kunnen) zijn dan bij mij, maar of dat komt omdat ze weten wat ze wel en niet mogen bij mij, dat weet ik niet.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:21

Ik denk dat je een paard uitzoekt wat goed bij je past.
Sommige drukke mensen vinden soms een rustig paard fijn of juist niet. En andersom.
Ik vind dat mijn paard en ik elkaar wel aanvullen.
Ze is niet snel bang, wat mij juist weer veel vertrouwen geeft om toch de meer spannende dingen op te zoeken met haar.
Ze is rustig van karakter maar kan ook wat koppig zijn.
Dankzij haar heb ik geleerd zelf ook rustig te zijn en blijven toch consequent door te pakken.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:22

Mijn paard en ik lijken heel erg op elkaar. Als ze in de wei bij haar vriendjes staat reageert ze bijna altijd hetzelfde in een situatie als dat ik zou doen. Het gekke is dat we vaak ook dezelfde lichamelijke kwaaltjes hebben, zelfs als het kwaaltjes zijn die niet door rijden o.i.d. kunnen ontstaan. Zo hebben we bijvoorbeeld allebei korte nekspieren (aangeboren) en dus snel last van onze nek.
Naast dat mijn paard en ik heel erg op elkaar lijken spiegelt ze mensen ook heel erg, als mijn moeder bijvoorbeeld met haar bezig is dan is het een heel ander paard als bij mij (veel zenuwachtiger en onrustig).

Ik denk dat een paard in bijzijn van zijn eigenaar/verzorger altijd een beetje op zijn baas lijkt vanwege hun spiegelende vermogen. Als je paard écht op je lijkt is zijn karakter ook hetzelfde zonder jou bijzijn, dus bijvoorbeeld in de kudde.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:44

Citaat:
Dus ik denk als je op zoek bent naar een paard, er een 'klik' moet zijn ook qua karakter.
Misschien dat daarom zoveel paarden/eigenaren op elkaar lijken?

Helemaal mee eens !!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:47

Yamcha schreef:
Mijn dame is heel eerlijk, ze zal je echt nooit iets nadragen, zo is ze echt niet, ook met rijden vind ik haar eerlijk. Ze is moeilijk in de zin dat ze perfectie eist, doe jij het niet goed, dan zij ook niet. Als jij scheef zit, en je vraagt wijken, voert zij een nogal verminkte versie van SB uit :')
In de omgang is ze lief, weet wel heel goed wat ze wel en niet wil, en soms geef ik haar maar even haar zin, dan doet ze die keer erop niet moeilijk. Doordrammen moet je niet doen bij haar, dan heb je echt wel ruzie. En je kunt haar niet dwingen, zij wil best meewerken, als je het gewoon vraagt. Als je haar probeert te dwingen, kun je het vergeten.
Ze is sensibel, intelligent, dominant, heel eerlijk, en als jij vriendelijk bent tegen haar, zie haar van haar mooiste en beste kant :+:

Op 1 woord na zou het over mijn merrie kunnen gaan, die is niet dominant maar wel flink arrogant :j

Anoniem

Re: Karakter-paard/eigenaar-verzorger(ster).

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:36

JIj hebt vast een heel leuk paard! :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:42

He, dat klinkt bekend, ik heb ook zo'n paard als Yamcha en Waratje :) Leuke paarden inderdaard!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:45

Yamcha schreef:

Ik vind van wel, ja, maar de meeste mensen vinden haar vooral "een leuk paard voor een ander", ze kan wat vermoeiend zijn :+
Heb jij dat nou ook? ;)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:48

Wij hebben 3 paarden, eentje van mij, eentje van mijn oudste dochter en eentje van mijn middelste dochter. En echt waar, de karakters komen precies overeen met die van onszelf. Soms wordt je dan een spiegel voorgehouden die je liever niet had gezien 8-) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:56

Waratje schreef:
Yamcha schreef:

Ik vind van wel, ja, maar de meeste mensen vinden haar vooral "een leuk paard voor een ander", ze kan wat vermoeiend zijn :+
Heb jij dat nou ook? ;)

Mja...... soms....... soms is ze idd vreselijk vermoeiend en dan denk ik: schat, je bent zó mooi, en dat is maar goed ook, want wat ben je soms een trut........ met rijden, nu, wat ik vertelde, je moet het perfect uitleggen, anders doet zij het gewoon niet. Ze gaat heus niet eens helpen bedenken wat je zou kunnen bedoelen....... en ze is slim zat, maar je doet je best maar, en dan zal merrie eens bekijken of ze vandaag iets wil doen voor je.

En dan vanmiddag, ik beweeg hemel en aarde om madame langs een tractor te krijgen, zij woont op een boerderij, maar een tractor op de openbare weg is heel, heel eng :roll: met lieve woordjes, want haar erlangs meppen lukt je sowieso niet.

En in de weide, komt ze naar me toe, checkt even of haar kuddemaatjes ver genoeg weg zijn, en gaat me zoenen en knuffelen....... en dan vind ik haar vooral heel leuk voor mezelf weer. En die keren dat ik aan haar zie dat ze écht geniet van het rijden en dingen samen doen...... vind ik haar erg leuk voor mezelf. Ik vergeef haar altijd alles, zoals zij bij mij ook doet.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:57

Haha grappig om te lezen dit.

Ik denk dat het voor mij ook wel klopt, hoewel ik twee heeeel verschillende paarden heb.
Mijn ene paard is erg dominant, werkwillig, best een beetje chagerijnig, en in haarzelf gekeerd.
De ander is echt de clown, onhandig, altijd vrolijk.

En dat zijn ook 2 kanten hoe ik ben, ik verschil zelf heel erg van dag tot dag tussen deze 2 karakters/humeuren eigenlijk.

1 overeenkomst: We zijn alle 3 meeeeega eigenwijs!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:58

ik ben dus blijkbaar schizofreen (volgens papagroom ^) ) en heb van allebei wat. het lieve van vief, en het stoere van sier.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:01

Haha, dat valt mij ook altijd op.
Maar dat heb ik eigenlijk ook met honden. Ook het uiterlijk van hond en baasje, echt grappig als je daar op gaat letten. ;)

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:25

Neeee, niet schizofreen! Ze laten gewoon 2 heel verschillende kanten van je zien. Dat wat er ook is maar dan net weer niet past in 1 paard, vandaar...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 22:46

VivaLaVida schreef:
ik ben dus blijkbaar schizofreen (volgens papagroom ^) ) en heb van allebei wat. het lieve van vief, en het stoere van sier.

He wat leuk er valt een quartje bij papagroom....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:56

:D joh .......... its me!!!!!! :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:00

Mijn paard is gek op aandacht, staat heel graag in het middelpunt van alle belangstelling en is onvoorstelbaar sociaal en grappig en ondeugend. Daarnaast is hij minstens 50 kilo te zwaar. Terwijl ik liever op mezelf ben, heel serieus ben en kan vreten wat ik wil maar niet of nauwelijks aankom.

Toch zijn er ook dingen waarin wij op elkaar lijken. We zijn allebei intelligent, lief en een beetje onzeker. Verder zijn we ook allebei gevoelig en hebben we allebei veel positieve respons nodig. Al met al hebben we dingen gemeen maar we verschillen ook, waardoor we elkaar juist goed aanvullen. Alleen maar (willen) zien waarin paard en mens op elkaar lijken vind ik oogkleppengedrag.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 23:02

Dan ben je echt schizofreen.....reageren op t ene forum,op een opmerking van t andere... := :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:12

Heb je 't tegen mij?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 23:20

hestejente schreef:
Heb je 't tegen mij?

nee tegen vivalavida...