Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Danique_G schreef:En even het geld terzijde, wat als je over een paar jaar elk weekend wilt uitgaan? Dan word het niet tot 7 uur in de stad rond lopen en elke nacht helemaal lazerus worden. Want je kan immers niet met een kater/dronkenkop naar je paard toe. Nu zeg je: 'Dat doe ik niet.' Maar eerst zien dan geloven. Een paard hebben is echt een levenstijl dat begin ik nu ook te merken (niet dat ik het niet leuk vind hoor)
Moet je alleen niet fanatiek willen gaan rijden (en/of werken)..joytje333 schreef:hoeveel zou ik voor dierenarts nodig hebben?
xxxjoytje333 schreef:Lessen doe ik al 1 keer per week dus dat is geen probleem mischien kan ik dan bij mijn huidige manege stoppen en op die stal waar ik dan mijn paard zou gaan zetten meestal krijg je dan toch korting zou je de lessen halen voor :130 euro per maand?
Zou dit kunnen:
pension:100
voeding: 40
lessen:100
hoefsmit:20
tandarts:20
opzijleggen voor dierenarts:50
Dit zijn allemaal maandelijkse kosten en NIET de aanschaf.
Deze kosten zou ik kunnen halen, zou het dan lukken?
Angela schreef:En mag ik vragen hoe je woont/geld verdient??? want over een paar jaar wil je misschien gaan studeren, op kamers, of gaan samenwonen... en dan??
joytje333 schreef:Lessen doe ik al 1 keer per week dus dat is geen probleem mischien kan ik dan bij mijn huidige manege stoppen en op die stal waar ik dan mijn paard zou gaan zetten meestal krijg je dan toch korting zou je de lessen halen voor :130 euro per maand?
Zou dit kunnen:
dierenarts is duur en zeker als er iets ernstig is & dan heb je ook nog hoefsmid, thofvaneden schreef:joytje333 schreef:Lessen doe ik al 1 keer per week dus dat is geen probleem mischien kan ik dan bij mijn huidige manege stoppen en op die stal waar ik dan mijn paard zou gaan zetten meestal krijg je dan toch korting zou je de lessen halen voor :130 euro per maand?
Zou dit kunnen:
De kosten voor pension zijn veel te weinig, dit is de prijs om op de weide te lopen, maar daar moet je dan niets extra voor verwachten. Voor voeding kost een zak van kwaliteitsvoeder toch snel 14 euro, dus daar mag je ook extra rekenen. Lessen volgen gaat misschien voor 100 euro. Hoefsmid is zeker meer, zeker 60 euro voor rondom ijzers, tandarts zal wel gaan denk ik , maar opzijleggen voor dierenarts: inderdaad starten met een spaarpotje van 1000 euro en iedere maand bijsparen.
Een ernstige ziekte/ ongeval/ koliekaanval kost toch snel 3000 à 3500 euro.
Zolang je ouders er niet echt achter staan en kunnen bijbetalen als het nodig is, vind ik het persoonlijk niet verantwoord om zelf een paard te kopen.
Sjors493 schreef:joytje333 schreef:Lessen doe ik al 1 keer per week dus dat is geen probleem mischien kan ik dan bij mijn huidige manege stoppen en op die stal waar ik dan mijn paard zou gaan zetten meestal krijg je dan toch korting zou je de lessen halen voor :130 euro per maand?
Zou dit kunnen:
Hiermee ben ik helemaal eens![]()
nee hier red je het echt niet mee! je kan het lijstje beter zo maken:
pension:200
voeding: 60
hoefsmit:35
tandarts: weet ik niet presies
opzijleggen voor dierenarts:500 (en dat is nog weinig)