Ik volg dit even. Ik herken dit probleem namelijk. En ook ik zoek naar een oplossing.
Mijn paard laadde altijd supersimpel. Ik moest zelfs uitkijken dat ik haar goed vasthield als er een trailer met de klep open op het terrein stond, want als ik even niet oplette, stond ze er gewoon in
Tweepaard met een ander of anderhalf paards alleen maakte niets uit. Heb haar nu 3 jaar en nooit laadproblemen.
Twee weken gelden gingen we weer op pad en liep ik naar de trailer en ze weigerde er ineens op te lopen. Paar keer opnieuw aan komen lopen, maar stokstijf blijven staan en er gewoon niet op gaan. Uiteindelijk met dubbele lijnen er op gekregen, maar ik voel me nu wel zwaar klote. Afgelopen weekend weer apart en precies hetzelfde liedje. Het lijkt ook erger te worden. Bij mij is het dus ook van de een op de andere dag begonnen en ik heb geen idee wat de reden van dit gedrag is.
Omdat het iets is wat van de ene op de andere dag is ontstaan, geloof ik niet zo in het verhaal leiderschap. Voorheen kreeg ik haar namelijk ook met gemak op de trailer en het contact met mijn paard is in al die jaren alleen maar beter geworden.
Er moet een verklaring en hopelijk ook oplossing zijn.