Paard wil niet in trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

Re: Paard wil niet in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:30

Ja, ik weet dat het daaraan ligt. Ik heb gisteren (zonder trailer) geoefend in de bak met halthouden, passen naar voren, passen opzij en passen achteruit. Op een gegeven moment volgde ze mij op de volgende manier: Wanneer ik bijvoorbeeld twee passen naar voren stapte, stapte zij ook twee passen naar voren. Dit deed ze ook achteruit, opzij etc. Daarna heb ik het geoefend buiten de bak en daar ging het stukken minder en had ze haar aandacht weer bij andere dingen dan bij mij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:51

Probeer dan ook eens om haar te bewegen en zelf stil te staan, hoe meer je haar voeten aan het bewegen krijgt zonder daar zelf veel voor te hoeven doen des te meer respect krijgen ze voor je.
En stuur haar dan bijvoorbeeld eens om 2 pionnen heen, maak een 8 vorm en kijk of ze dat voor je wil doen terwijl je zelf op 1 plek blijft staan. Zet desnoods een 3e pion neer waar jij bij gaat staan als je het moeilijk vind om op 1 plek te blijven.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:46

Wij hebben iemand laten komen die volgens de methode van Pat Parelli werkte.
Echt super ze had smurf er na 2 uur opstaan maar wel in alle rust en daarna nog geoefend en kon ik het zelf ook. Later ging het minder en wem moesten die zaterdag op wedstrijd dus de vrijdag ervoor nog wat tips gekregen en toen stond ze er zondag zaterdag ook zo weer op.
De week erna wilde ze alleen niet meer.
Heel wat moeite gedaan met lijnen enz, maar na een tijd er toch opgekregen want wilde toch wel naar huis.
Thuis weer geoefend en eerste stond ze er na een uur op en de keer daarna oefenen binnen 10 min!
Wij gaan nu elke week oefenen ook al hoeven we niet weg, er even opstaan belonen, met bv een appel of wat biks en dan er weer af en stoppen.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:10

Ik volg dit even. Ik herken dit probleem namelijk. En ook ik zoek naar een oplossing.

Mijn paard laadde altijd supersimpel. Ik moest zelfs uitkijken dat ik haar goed vasthield als er een trailer met de klep open op het terrein stond, want als ik even niet oplette, stond ze er gewoon in :D
Tweepaard met een ander of anderhalf paards alleen maakte niets uit. Heb haar nu 3 jaar en nooit laadproblemen.

Twee weken gelden gingen we weer op pad en liep ik naar de trailer en ze weigerde er ineens op te lopen. Paar keer opnieuw aan komen lopen, maar stokstijf blijven staan en er gewoon niet op gaan. Uiteindelijk met dubbele lijnen er op gekregen, maar ik voel me nu wel zwaar klote. Afgelopen weekend weer apart en precies hetzelfde liedje. Het lijkt ook erger te worden. Bij mij is het dus ook van de een op de andere dag begonnen en ik heb geen idee wat de reden van dit gedrag is.
Omdat het iets is wat van de ene op de andere dag is ontstaan, geloof ik niet zo in het verhaal leiderschap. Voorheen kreeg ik haar namelijk ook met gemak op de trailer en het contact met mijn paard is in al die jaren alleen maar beter geworden.
Er moet een verklaring en hopelijk ook oplossing zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:20

trailer al goed nagekeken, is de bodem nog goed?

Waarom zou het geen leiderschapsprobleem kunnen zijn? het begint vaak al met kleine dingen naast de trailer en de trailer is de ultieme test van je paard.
misschien is ie onbewust al eerder niet helemaal lekker en vlot erin gegaan?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:40

Ik heb gisteren weer geoefend met het laden en ze liep er in een keer in. Ik ga zaterdag weer op wedstrijd dus ik ben benieuwd of het dan ook zo goed gaat. Deze week oefenen we nog mooi op deze manier door.