hoelang laten wennen aan nieuw huis?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

niek_aaron

Re: hoelang laten wennen aan nieuw huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:49

Ik heb mijn paardje nu bijna 3 maanden. 1 maand op de manege lessen genomen. Toen ze aan huis kwam te staan, heb ik me aan haar aangepast en de eerste 2 weken alleen maar grondwerk gedaan. Ze bleef vrij rustig. Alleen de eerste keer buiten het terrein een beetje naar de ander hinniken. Als ik jouw posts lees, gaat het super! ....spannend he.....kan ook geen genoeg krijgen van mn paardje...

reekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:54

Je leest heel vaak over op ponykamp gaan met je eigen pony of naar een vakantieadres. Maar is dat dan geen hele schok voor hem? Want na een week of twee weken ga je weer terug naar huis. Dan gaan die paar weken tot drie maanden om te wennen helemaal niet op. Of is de schok voor veel paarden/pony's dan te groot en kan je het beter laten?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:06

Ja, maar wanneer je een ponykamp doet met jouw paard die je al jaren hebt is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik vind het moeilijk te zeggen of een paard het echt heel leuk vind.
Zo overweeg ik wel een vakantie met de paarden, maar die zijn dan met z'n tweetjes en hebben steun aan elkaar.... Maar of zij het nou echt leuk vinden? Lastig te zeggen....

Nu ik mijn nieuwe ruin net heb ga ik zeker nog niet met hem slepen... laat hem eerst alles hier maar op zijn gemakkie verkennen.