Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, dit zijn idd de problemen die je KUNT krijgen met aluminium vloeren, vooral bij de wat oudere vloeren die door, bv. versleten tussenringen, contact maken met andere metalen of degenen die aluminium gebruiken wat niet geanodiseerd is. Onderhoud en controle is zeker bij een aluminium vloer erg belangrijk. De zogenaamde "altijd goed blijvende vloer" geeft zo'n veilig idee, dat veel eigenaren het -echt noodzakelijke- onderhoud en de contole van de vloer vergeten. Tot het misgaat.
(paard was een beetje een sloper, rubberen mat was meer ter bescherming van het paard dan de trailer, maar het heeft ongetwijfeld beiden goed gedaan
Jade schreef:baretta; en de vloer tussen de wanden is dan antislip betonplex die netjes in afgekit? bedoel je dan enkel de 'standaard' bodem hebt (met een losse rubberen mat erover)?
Jade schreef:biedt een gietvloer bovenop een betonplex bodem tussen de wanden niet juist nog meer bescherming?
In het verleden hebben wij altijd een gietvloer gehad met 2 losse rubberen mat eroverheen die we buiten vervoer om dubbel klapten of over de middenstang gooiden zodat de vloer kon drogen indien nodig; bodem is elke servicebeurt (1x p/j) gecontroleerd en zijn nooit problemen mee geweest, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe grondig zo'n controle is
) die je bodem heel snel aan kunnen tasten.Jade schreef:en al helemaal geen idee of de vloer of de wanden eerst zijn geplaatst(paard was een beetje een sloper, rubberen mat was meer ter bescherming van het paard dan de trailer, maar het heeft ongetwijfeld beiden goed gedaan
, maar dan weet ik iig waar ik bij de volgende trailer op moet letten
dankjewel voor alle info!
Jol1 schreef:Ik vind de nieuwe Ifor Williams trailers erg mooi, maar veel te laag. Stom van Ifor om het nieuwe model nog lager te maken dan het oude type. Voor ons een reden om voor de Henra Adventure met een binnenhoogte van 2.35m te kiezen. Deze trailer heeft ook nog extra ruimte tussen de borst- en bilstangen. De Adventure is een hele mooie en functionele trailer. (heeft ook een designprijs gewonnen) Maar de keuze heeft natuurlijk ook te maken met het budget dat beschikbaar is.

en ook dat de trailer min. 1.30 moet zijn (de perfecte maat voor het paard zou 1.70 zijn, maar het paard is er dus ook nog niet
).