quintolover schreef:Het gaat hier vaak goed, maar hebben een mega drukke weg waar we overheen moeten.
Maar heb liever een drukke weg dan een rustige, want op een rustige dag, geen auto op de weg
komt er 1 aan, en die rijd me volledig aan, mijn paard liep met een boogje om iets heen, auto kwam mega snel, paardje schrok ervan en doet 1 stap ofzij, verder van de stoep want die was eng. En naja te hard en te kort afgewend en pats boem lagen we op de motorkap.
Het is afschuwelijk hoe mensen afentoe rijden, maar houden ze geen rekening met mij dan ga ik letterlijk midden op de weg rijden.
Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt.
Reed met paard langs de weg (op een dijk, reed al half in de berm, zover het kon), die schrok idd ook van een kabouter oid, draaide haar achterhand net iets naar binnen. Net toen er een auto vlak langsreed, tegen haar achterbeen aan dus. Een auto met een trailer met paard er in nota bene. Snap dat je dan niet keihard remt of uitwijkt, weet ook niet zeker hoeveel ruimte er was aan de andere kant, maar dit vond ik het ergst: die man stapt uit, ziet dat ik van mijn paard ben gesprongen, omdat ze op drie benen staat, bekijkt zijn trailer (daarmee had hij haar aangereden) en stapt weer in zijn auto, om zonder iets te zeggen weer weg te rijden!
Stond echt met mijn bek vol tanden.
Sommige wielrenners kan ik ook wel wat aandoen! Paard wordt al een beetje oud, dus hoort ook niet meer alles even goed. Ze schrikt zich dus vaak dood (en ik ook) als er ineens zo'n wielrenner van achter geruisloos voorbij komt zeilen met een rotvaart.
Ohja, dat doet me nog aan een ander verhaal denken. Ik reed een keer door een natuurgebied, wel op een pad waar mensen ook fietsen. Reed samen met een ander meisje en we stonden net stil, naast elkaar. Ik wilde net afstappen toen er een wielrenner TUSSEN ONS DOOR schoot. Hij raakte ons ook allebei aan onze benen, zoveel ruimte had hij dus.
Ik vraag me nog steeds af waar die ineens vandaan gesneld kwam, want ik kijk altijd achterom voor ik op zo'n pad stil ga staan. Als hij een seconde later was geweest had hij zomaar mijn been voor z'n kanis kunnen hebben, omdat ik dan net aan het afstappen was.