hoe belonen jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Capricornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:43

In de omgang zeg ik braaf, of krijgt hij een pepermuntje of wat brok en een aai, met het rijden zeg ik braaaaf in een hoge stem, als hij echt iets heel uitzonderlijks doet krijgt hij een klopje.

Anoniem

Re: hoe belonen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:45

Stoppen met zeuren :D oftewel: druk weghalen. En ik heb een beloningsknopje ingebouwd, net voor de schoft waar ik haar éven aan kan raken zonder dat iemand het ziet en ze weet dat ze braaf is.

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:57

Joolien schreef:
1997suus schreef:
Met rijden praten een klopje en rust. Ernaast, snoepjes wortels aaienklopje beetje muesli, ze worden erg verwent bij mij :o

Jij hebt waarschijnlijk een paard wat best vervelend is en altijd aan het drammen is of niet?

Wat een onzin, mijn paard krijgt ook wel eens een snoepje voornamelijk als hij iets heel moeilijk vind of geen motivatie heeft om echt iets actiefs te doen. Drammen of zoeken naar snoepjes in mijn zak doet hij nooit ;)

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:59

Enthousiast Braaf, super zeggen en een klopje/aai.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:01

steffie__xx3 schreef:
hoe belonen jullie je paard of pony als hij iets goeds heeft gedaan? een streel, een snoepje of gewoon het woord braaf en een klopje?

Met alles wat je noemt en ook met even rust, lange teugel, etc.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:04

Een goedzo/braaf met een enthousiaste toon, en een aai, knuffel of kus! :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:05

Joolien schreef:
1997suus schreef:
Met rijden praten een klopje en rust. Ernaast, snoepjes wortels aaienklopje beetje muesli, ze worden erg verwent bij mij :o

Jij hebt waarschijnlijk een paard wat best vervelend is en altijd aan het drammen is of niet?

:') Wat een vooroordeel.. Geloof het of niet, maar je hebt ook paarden die je kunt verwennen zonder dat ze verwend gedrag tonen. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:05

Heel veel stem, af en toe een snoepje, een aai, klopje en druk los. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:09

Jessix schreef:
Joolien schreef:

:') Wat een vooroordeel.. Geloof het of niet, maar je hebt ook paarden die je kunt verwennen zonder dat ze verwend gedrag tonen. :)

Natuurlijk kan dat maar ik ken teveel paarden die door te pas en te onpas snoepjes naar binnen douwen erg vervelend zijn dus vandaar ;)

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:34

Citaat:
Natuurlijk kan dat maar ik ken teveel paarden die door te pas en te onpas snoepjes naar binnen douwen erg vervelend zijn dus vandaar

Volgens mij moet jij nog even lezen wat ik op de vorige pagina geschreven heb. Er zijn ook mensen die het goed doen hoor ;)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:39

Tijdens het rijden beloon ik door een aai, klopjes, stem.
Na het rijden krijgt mijn pony wel wat lekkers, maar ze is totaal niet drammerig :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:22

Joolien schreef:
1997suus schreef:

Nee helemaal niet. Ik verzorg meerdere paarden (geen eigen paard) en doe ze nu al langer dan een half jaar maar ze worden zeker niet drammerig (als je dat bedoelt :) ) Ik krijg er juist wat voor terug bijv. een paardje krijgt niet veel aandacht en van mij wel en die gaat nu naar me hinneken als hij me ziet ;) Een een ander paardje die gaat nu ook steeds vaker opkijken, (erg op zich zelf)

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:36

Door goedzo te zeggen of een aaitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:34

Ik heb dus altijd het idee dat belonen met een snoepje of straffen met een zweepje niet de gewenste werking heeft. Het paard gaat zich focussen op het snoepje en niet op jou of krijgt ontzag op de zweep en niet op jou zelf. Of zie ik dat verkeerd?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:54

Joolien schreef:
Ik heb dus altijd het idee dat belonen met een snoepje of straffen met een zweepje niet de gewenste werking heeft. Het paard gaat zich focussen op het snoepje en niet op jou of krijgt ontzag op de zweep en niet op jou zelf. Of zie ik dat verkeerd?

Ik zelf straf nooit met een zweep. Een snoepje gaat er graag in bij de paarden. Ze doen altijd nog wel wat ik vraag. Misschien ligt het eraan hoe je met het snoepje en het paard omgaat.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:59

Joolien schreef:

Dat idee heb ik ook een beetje, dat als je een paard telkens met snoepje beloont hij zich meer gaat focussen op het snoepje.
Ik straf nooit met de zweep, ik gebruik het alleen om even aan te geven dat paardje door moet lopen. En vaak al als ik de zweep bij me heb is dat genoeg.

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:33

Ik begin hele gesprekken tegen mijn paard. Vandaag ook, ik reed in de les, en ze liep me toch mooi!
Dan krijgt ze een aai of een klopje en ik zeg altijd: 'Suuuuuper meisjee' 'Heeeel mooi, goedzoo'
'Nu nageven, jaa super'

Ik ben echt een debiel op dat gebied, maar mijn paard is wel super braaf :D
Overigens zeg ik ook suuuuper meisje tegen een ruin, het zit er zo ingebrand. Dus dat is minder.. :')

(Iedereen kijkt me ook altijd aan, echt van: Wat doe je?!?, achja. Ieder zo z'n eigen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:34

Frodo_ schreef:
Ik begin hele gesprekken tegen mijn paard. Vandaag ook, ik reed in de les, en ze liep me toch mooi!
Dan krijgt ze een aai of een klopje en ik zeg altijd: 'Suuuuuper meisjee' 'Heeeel mooi, goedzoo'
'Nu nageven, jaa super'

Ik ben echt een debiel op dat gebied, maar mijn paard is wel super braaf :D
Overigens zeg ik ook suuuuper meisje tegen een ruin, het zit er zo ingebrand. Dus dat is minder.. :')

(Iedereen kijkt me ook altijd aan, echt van: Wat doe je?!?, achja. Ieder zo z'n eigen)

Ach in de drafsport noemen ze alle paarden boy dus geeft niet :P

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:42

Ik zeg altijd entousiast "knappe kerel", en als het echt goed gaat stop ik voortijdig de training en is dat een extra beloning. En een aai natuurlijk.
Snoepjes krijgt hij niet daar wordt hij super vervelend van ;)
Ik vind het zelf erg goed werken. Hij vind het werk in de bak erg leuk en doet erg zijn best, nooit een stap verkeerd en dat met 4 jaar :D

xarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:19

Door te ontspannen en met een rustige maar lieve stem te laten weten dat ze iets goeds heeft gedaan

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:27

Ik beloon mijn paard tijdens het rijden door af en toe even lange teugel te geven, merk aan haar dat ze dat fijn vindt en daarna is de concentratie weer op en top. Ook reageert ze goed op enthousiasme! Als ik haar goed stimuleer, zet zij haar beste beentje voor als ze het moeilijk vindt.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:31

Als ik rij meestal met stem en soms een aai.
Bij grondwerk beloon ik een oefening in het begin met 1 korrel eten. :P En dan afbouwen en belonen met stem en aaien.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:33

Ik beloon altijd heel duidleijk met mijn stem: Braahaaf, en een klopje met de binnenhand over zijn hals met rijden.

En na afloop van de rit altijd lekker slobbertje met appeltjes en peentjes voor het brave peerd :P .

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:18

meestal gewoon gooeeedzoo! en klopje op de hals. gewoon iedere x hetzelfde is volgensmij het duidelijkst?

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:50

Er zei iemand dat klopjes op de hals slecht zijn..
Waarom?????