regelgeving buitenrit voor onervaren ruiter(kind)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:25

LDRD schreef:
Waves schreef:
Mensen die het hier hebben over bloedjelink... mwoaah.. ik lees toch nooit in de krant dat hier (ernstige) ongelukken mee gebeuren. Ook al mijn vrienden zijn nog heelhuids terug gekeerd na wilde strandritten in Brazilie etc. terwijl ze daarvoor nog nooit een paard van dichtbij gezien hadden...

Niet alles komt altijd in de krant en geloof mij, er gebeuren véél meer (ernstige) ongelukken met paarden dan jij denkt :j . En ik heb daar behoorlijk zicht op.

Maar hoeveel van die ongelukken zijn te wijten aan enigerlei vorm van onkunde/onwetendheid?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:34

Ik kom van alles tegen hoor, van totale beginners tot zeer ervaren (GP ruiters) personen.
Soms onkunde, maar vaak ook gewoon onvermijdelijke zaken die nou eenmaal samenhangen met
het feit dat het een onberekenbaar dier blijft.

PommeH

Re: regelgeving buitenrit voor onervaren ruiter(kind)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:17

Ik vind idd dat de eerste verantwoording bij de ouder ligt.
Aan de nadere kant zag ik iemand hier reageren met: de ruiter kan zelf het gevaar wel redelijk inschatten(of iets in die trant)
Kinderen zien het gevaar absoluut niet, die zien het alleen maar als leuk en kunnen zelf niet inschatten hoe een pony zou kunnen reageren op bepaalde situaties.
En dus moet de ouder de risico's inschatten

Als ik naar mezelf kijk vroeger dan stapte ik overal zonder na te denken op, nu 30 jaar later denk ik twee keer na voordat ik zomaar op een vreemd paard stap.

Ook vindt ik wel dat de manege net zo goed een stukje verantwoording heeft in dit verhaal
Een goede voorlichting (aangepast aan het niveau en de leeftijd) kan een hoop narigheid voorkomen.