Cap en het dragen van een bril

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MP83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:32

Palmbierlove schreef:
van de combinatie bril en cap heb ik geen probleem,
maar als ik hard gewerkt heb, bijvoorbeeld van galop naar draf / stap (in binnenbak), dan beslaat mijn bril, heel irritant.. nog meer mensen die daar last van hebben?

's Winters heb ik dat ook wel eens ja. En soms (als ik een andere bril dan normaal op heb) heb ik ook wel dat als ik hard werk, mn bril naar beneden zakt (en halverwege mn neus staat). Ook vervelend, blijf je m omhoog duwen.

Zand heb ik geen last van. Maar ja, als dat nu op je bril komt, zou het anders dus allemaal in je ogen komen!

Marije_jiplover

Re: Cap en het dragen van een bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:01

Hier geen problemen met cap in combi met bril. Nooit gehad ook trouwens.
Draag ook vaak m'n lenzen, maar dan draag ik ook weer vaak een zonnebril waarbij ik geen problemen heb.

Beslaan in de winter wel, maar meestal alleen in een binnenbak, niet als ik buitenrijd. En aangezien ik geen binnenbak meer tot mijn beschikking heb, geen last meer van.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:05

Ik draag geen bril als ik ga rijden, meer uit veiligheid dat als ik val, en mijn bril gaat stuk, dat de stukken niet in mijn ogen kunnen komen. ;)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:09

Ik heb daar helemaal geen last van? Doet ook geen zeer als ik mijn cap p zet maar ik heb een BR Viper helm en die zit toch iets ruimer en hoger dan de gewone suede caps.
Ik heb wel zoals meer mensen hier in het topic last van het beslaan en afzakken van mn bril echt mega irritant, zowel binnen als buiten.
Maar met mijn -5 zie ik echt niet waar ik heen rij als ik hem af zet :Y) jammer dat lenzen geen optie zijn op het moment. Ik denk dat alleen een andere cap een idee is dan

Auriane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:41

Ik heb eigenlijk altijd al snel dat mijn bril afzakt. Nu hebben ze in de winkel er speciaal stroevere pootjes op gezet zodat hij beter op mijn neus blijft staan. Maar als het zweet in straaltjes langs je gezicht loopt helpt ook dat niet meer. Maar het scheelt wel, dus misschien is het een optie. Bij mij deden ze het gratis toen en je ziet er niks van.

MP83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:08

Auriane schreef:
Ik heb eigenlijk altijd al snel dat mijn bril afzakt. Nu hebben ze in de winkel er speciaal stroevere pootjes op gezet zodat hij beter op mijn neus blijft staan. Maar als het zweet in straaltjes langs je gezicht loopt helpt ook dat niet meer. Maar het scheelt wel, dus misschien is het een optie. Bij mij deden ze het gratis toen en je ziet er niks van.

Oh dat klinkt wel handig, thanks voor de tip. Misschien wel het overwegen waard, want heb er met die bril wel vaker last van.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:10

Al sinds ik paardrijd geen last van gehad. Zorg wel altijd dat je bril goed afgesteld staat.
Pootjes zitten juist goed vast onder mijn cap.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:18

Ik draag bijna altijd een bril tijdens het rijden , in de zomer had ik altijd een zonnebril 8-) op sterkte , maar die zakte altijd af door het zweten :(
De bril die ik altijd draag is er een van silouette , heel fragiel en heel erg licht , en omdat die bril nooit afzakt of in de weg zit met een cap , heb ik daar meekleurende glazen in laten zetten , en dat had ik veeeeeeeeeeel eerder moeten doen ! een heel klein nadeeltje is dat als ik door een waterbak cross en er druppels op mijn bril vallen die anders kleuren dan waar geen druppels zitten , snap je het nog ? ;)

Esmeralda17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 20:37

Iedereen dank voor het delen van de ervaringen en meningen. Ik ben eruit: ik ga een andere bril kopen en dan een passende cap zoeken. Moderator: er mag een slotje op. Groetjes.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:29

Gisteren had ik zowaar last van een beslaande bril. We moesten buiten inrijden, in de regen, dus toen ik naar binnen reed, besloeg mijn bril. Vervelend!

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:29

Nog nooit last van gehad :+
Heb sterkte +4,5 en +5, dus kan ook echt niet zonder :')

LiesjeEZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:33

Ook ik heb al jaren een bril en heb in combinatie met mijn cap geen problemen.
Heb bij de aanschaf van mijn cap wel gelet dat ik plaats genoeg had
en dat het goed zat.
Af en toe heb ik lenzen in en voel me beter met mijn bril.
Dan kunnen er ook geen vliegjes in mijn ogen landen enzo.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:24

Ik heb nooit problemen gehad met het dragen van een bril + cap.
Enige mindere van een bril is dat ie me afzakt tijdens het rijden...wat dan weer wel erg irritant is

kleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:18

Als ik 's morgens vroeg rijd, doe ik mijn lenzen ook nooit aan,
maar ik voel dan eigenlijk helemaal niet van mijn bril..
Wel irritant dat hij soms aanslaat als je eventjes bezig bent!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:33

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:36

Ik heb een bril. eerst wou ik hem helemaal niet op, ik haat een bril.
Maar eigenlijk merk ik er niks van met rijden.
groetjs carmen

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:00

ik rijd met bril en als je cap goed zit bij je oren dan gaat het prima alleen ik doe het op nieuwe paarden die jong zijn en best wel onvoorspelbaar niet je weet het nooit of je valt en dan keduk en dat is zonde

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:11

ik heb ook een bril en ik rijd er tegenwoordig altijd mee.

ik heb er geen last enz. met rijden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:02

Ik rij bijna altijd met mn lenzen in, heb er ook last van als ik ze "te"lang draag. Mn ogen ooit een beetje verpest door ze niet goed te dragen :p
Krijg je direct last van je ogen als je lenzen indoet of... als ik n paar uur lenzen draag heb ik nergens last van.

xIRIS17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:08

Esmeralda17 schreef:
Klink misschien heel stom. Maar ik draag een bril en nu zit ik erg te tobben met die bril en het dragen van een cap. Lenzen zitten me op dit moment niet fijn (ook al andere lenzen geprobeerd). Wie heeft een tip voor mij.

Ik denk dat je wel met bril op kan rijden? ik rijd best vaak met zonnebril op en heb er niet echt last van..
..Zie ook best vaak mensen met bril op rijden.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:19

Ik rijd ook gewoon met bril, zonder bril zie ik echt niet veel :'),
Ik heb een aantal cap´s en heb eigenlijks nooit problemen met bril.
Heb er ook nooit problemen in gezien, iedereen rijd gewoon met bril.
Ik heb ook een tijd lenzen gehad maar als ik toen viel lekker in de bak, ging het zand enorm schuren, dat doet pijn |(